Vad stolt jag blir över dig och er, och vad glad jag blir för lilla älsklingens skull
Pris och beröm

{|=
Så skönt att han får sova så gott, må så bra och vara så glad som små barn ska vara O:) TY små barn ska njutas - och njuta själva.
Vill du inte skriva och berätta på "Livet efter kuren - en uppmuntran", androm till inspiration och stöd
Men växer gör han ju, och precis som man får skaffa nya kläder då och då när lilla barnet vuxit ur de gamla, får man justera schemat en smula allt eftersom. Att en liten älskling vaknar för tidigt på morgonen behöver inte alls betyda att natten är för lång - utan att en dagslur är det. Det står i Internationella Sova hela natten bland frågor och svar om just hur det kan fungera:
En liten unge sover som en gris 1,5 tim på fm men börjar vakna en timme tidigare på morgonen än vad som var meningen. Skär man då ner fm-luren till 45 min eller rentav 20 min, får man hemska protester av en pangsovande liten gris som inte alls vill vakna efter 45 respektive 20 min utan fortsätta sova som en sten. Eländet pågår i kanske tre dagar - och sedan förlängs morgnarna i lugn och ro i stället. Och den kortare fm-luren sitter som ett smäck, plötsligt.
Förstår du? En liten mini-kur, får man se det som