Först ett Strort tack till Elle, Torsmamma och ni andra som skrivit trådar om era små som jag tjyvläst och fått hjälp av
Nu behöver vi dock mera personliga råd käns det som, men först lite bakgrund: Lilla herr K har använt SM sedan födsel och funkat mycket bra även om vi haft ganska lösa tider med nattmålet nu allt mellan kl 2-4 och dagslurarna varierande längd men vi får alltid ihop 15,5h som jag uppfattat krävs vid 3 måmader. Det vi vet med oss mer vi gjort fel är att vi tar upp honom ibland skrikandes
1:Vi har ej lyckts ha beckmörkt i rummet går det ändå?
2:Ska man verkligen ALDRIG ta upp han skrikande? Är så svårt att bara buffa/vagna vidare när han bara skriker högre o högre. Detta sker som tur är endast 1ggr i veckan att vi ej klarar hålla ut.
3.Han somnar gärna till maten o väcker jag då är hen glad men ger jag mer mat sommnar han igen så jag undrar hur håller jag han vaken under måltiden?
4. schemaförslag tror ni detta funkar?
07:00 Godmorgon! mat,byte,egentid,
08:45 sova
09:30 vakna, mysa, 10:00 äta, ålträning,bus
11:15 sova
12:45 vakna, 13:00 mat, social delaktighet.
16:00 sova
17:30 vakna,17:30 mat, bus, 19:15 nattslurk/gröt
19:30 Natt
ev 03:00 nattmål???? är lite svag när det gäller att ta bort detta väntar gärna tills 5 månader....
Jag tror även han skulle gilla 4 sovpass på dagen det är så det mest ser ut i dagsläget.De dagar han tar 3 längre sovpass så behövs ofta en 20 minutar på kvällen...
Tack ni.