Jag har blivit rekomenderad AW:s SHN för min dotter på 5 månader som sover fruktansvärt dåligt (vaknar så gott som varje-varannan timme varje natt). Tidigare har jag bara "lånat" en del verktyg - buffandet och vagnandet men jag kommer ingen vart och jag är SÅ TRÖTT. Har läst en del här på forumet och ställt mig i kö på boken på biblioteket men har rerdan några frågor som jag hoppas kunna få svar på:
För det första: hur lång tid brukar en kurning ta? Som mest? Det tar emot att vara vaken 4 nätter när man redan är helt slut, men bara man vet att det kommer funka så är det ju helt klart värt det.
Hur fungerar det när man åker bil om bebisen somar när hon inte "ska"? Samma om man åker vagn och somnar vid fel tid?
Den här ramsan... räcker det med något i stil med "Nu ska bebisen (namn) sova"? Är inte mycket för det gulligulliga
Min dotter har haft problem med magen (kolik) och vad jag läst är det vanligt att "kolikbarn" utvecklar sömnproblem. Hon har fortfarande en del magknip och senast i natt bar jag omkring på henne - ska jag bara vagna även om jag tror att hon har ont, eller hur ska jag göra då?
På vilket sätt kan man få hjälp av diplomerade kurare? Mailkontakt och hjälp med schema eller?
Hoppas ni kan hjälpa mig med mina frågor! Tack på förhand / _lill