Hej vad ni kacklar roligt!
Vi har samma trend som Ewa i min släkt. Mormor var runt 20 när mamma kom och mamma var 19 när hon fick mig. Jag skulle inga barn ha alls, vilket jag bestämde när jag var tolv (och hade fått mitt andra småsyskon i tät följd, rätt less?

) och höll fast vid det i tjugo år innan darlingen kom och mjukade upp mitt förhärdade hjärta.

Och eftersom jag sällan gör saker lite lagom blev det fyra i snabb följd för mig med. Jag började vid 33 och slutade (?) vid 38. Mamma födde oss -69, -79, -81 och -89 och fick sitt sista barn i samma ålder som jag.
Jag tycker det är underbart att ha gammelfarmor och gammelmormor i livet och är väl pga det egentligen anhängare av unga morsor men NO WAY att jag själv hade fixat att ha barn när jag var 19! KATTASTRÅFF! som Tony Irving skulle ha sagt. Jag skulle ha känt mig låst, berövad alternativ och vantrivits. JAG behövde bli lite äldre för att inse att friheten kommer innifrån och att barn inte är ett hinder utan en förmån.
Jag fortsätter att citera, här Belinda Olsson:
"
Barnen är inte min uppoffring, inte gränsvakten mellan livet och mig"
Men min lillasyster som nu är nybliven mamma vid 19 är imponerande cool och klok. Det går hur bra som helst och jag är jättemallig över min syrra. Tänk om man hade varit så där mogen vid 19!
Jag tror att barn kommer till en när det är dags och jag tror man väljer mindre själv än vad man kan tro.
K-ina, hur VAR det? Underbart eller överreklamerat?
Ewa, det vore fantastiskt roligt! Välkommen, välkommen!
Vi har varit hela fm i skogen och plockat blåbär och kantareller. Jag har lyckats få darlingen såld också, haha! Idag var det han som hittade mest. Rätt nöjd.

Det är en skön känsla när man hittar ett stråk och de bara rullar in gula svampar fast man knappt flyttat sig ur fläcken.
Och snart smäller det för Elle! Späääännande! Jag längtar efter fest-skvallret.

Hoppas att du hinner förbi Gastsjön, Elle! Det vore überkul!
*frieda*, så det var en Benjamin alltså, som Gablex har. Men Benji slår allt. Sååå gulligt. Betydligt gulligare än kines-Thore iaf.
LO, jag längtar också till jag får bli mormor och farmor. Jag har blivit lovad många barnbarn av både Jander och Nike.
Näe, nu ska jag slå in paket. Min nyblivna svåger fyller 30 och ska ha fest a la Russia och vi åker hela gänget i eftermiddag.
Kram på er! Jannika