Tack kära Emma
Det här är de beställningar jag gjort hos taxi Bräcke (som lever på svår sparlåga numera sedan Bräcke kommun blåst dem på baslevebrödet

):
Onsdag 13.8:

23.45 hämtning av två kära finlandssvenska flygresenärer på Frösön
Torsdag 14.8:

5.53 hämtning av tre natttågsresenärer i Bräcke

9.35 hämtning av två flygresenärer och två kurbebisar på Frösö flygplats i Östersund. Stor taxi med två bilbarnstolar

13.18 hämtning av nio tågresenärer + en kurbebis i Bräcke; bilbarnstol i bilen PLUS plats för en eller två passagerare till
Söndag 17.8:

15.35 hämtning i Gastsjön av två resenärer till tåget kl 16.17 från Bräcke
Måndag 18.8:

7.45 hämtning i Gastsjön av åtta resenärer samt en kurbebis till tåget kl 8.37 från Bräcke; en bilbarnstol i taxin

14.00 hämtning i Gastsjön av två flygresenärer samt två kurbebisar till Frösö flygplats med avresa 16.15; två bilbarnstolar i (stor) taxi
Resten får vi pussla ihop själva

Här lär ju finnas några bilar, även min. Det blir fler turer till och från Bräcke samt Frösön.
NÄR ÄR MATEN KLAR FÖR AVHÄMTNING? Det får vi alltså ordna själva.
* Alla som behöver skjuts får vara snälla och lägga 100 kr per resa i en särskild resebidragsburk i köket
* Jag har specialavtal med (resterna av) taxi Bräcke men det betyder inte att de långa resorna är gratis. Den som kan och känner för det får gärna ge chauffören en femtiolapp i dricks (eller skramla ihop) utöver burkpengarna.
* Från Frösön till Gastsjön får man räkna med 1,5 tim och från Bräcke en halvtimme.

PS Jag kommer att beställa hem ett gäng Internationella Sova hela natten, som de blivande Diplomaterna bör ha i sin ägo för sin framtida hjälpverksamhet =D> Priset blir 150 kr.

Den "gamla" Barnaboken (BonnierCarlsen 2004) kommer också att finnas för den som kanske vill ge bort den till någon i present - det är de sista resterna som går (som jag köpt in själv, eftersom den inte precis funnits tillgänglig i handeln) innan den nya, själva jubileumsutgåvan, kommer ut på Förlag Anna Wahlgren AB mot slutet av året. Den "gamla" BB kan man få - dedicerad - för en hundring.
SNART SES VI

O:) O:) O:)