SHN-kurs i Gastsjön augusti 2008

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack kära Emma :wink: :lol:

Det här är de beställningar jag gjort hos taxi Bräcke (som lever på svår sparlåga numera sedan Bräcke kommun blåst dem på baslevebrödet :cry: ):

Onsdag 13.8:
:arrow: 23.45 hämtning av två kära finlandssvenska flygresenärer på Frösön

Torsdag 14.8:
:arrow: 5.53 hämtning av tre natttågsresenärer i Bräcke
:arrow: 9.35 hämtning av två flygresenärer och två kurbebisar på Frösö flygplats i Östersund. Stor taxi med två bilbarnstolar
:arrow: 13.18 hämtning av nio tågresenärer + en kurbebis i Bräcke; bilbarnstol i bilen PLUS plats för en eller två passagerare till

Söndag 17.8:
:arrow: 15.35 hämtning i Gastsjön av två resenärer till tåget kl 16.17 från Bräcke

Måndag 18.8:
:arrow: 7.45 hämtning i Gastsjön av åtta resenärer samt en kurbebis till tåget kl 8.37 från Bräcke; en bilbarnstol i taxin
:arrow: 14.00 hämtning i Gastsjön av två flygresenärer samt två kurbebisar till Frösö flygplats med avresa 16.15; två bilbarnstolar i (stor) taxi

Resten får vi pussla ihop själva :!: Här lär ju finnas några bilar, även min. Det blir fler turer till och från Bräcke samt Frösön.

NÄR ÄR MATEN KLAR FÖR AVHÄMTNING? Det får vi alltså ordna själva.

* Alla som behöver skjuts får vara snälla och lägga 100 kr per resa i en särskild resebidragsburk i köket :!:

* Jag har specialavtal med (resterna av) taxi Bräcke men det betyder inte att de långa resorna är gratis. Den som kan och känner för det får gärna ge chauffören en femtiolapp i dricks (eller skramla ihop) utöver burkpengarna.

* Från Frösön till Gastsjön får man räkna med 1,5 tim och från Bräcke en halvtimme.

:arrow: PS Jag kommer att beställa hem ett gäng Internationella Sova hela natten, som de blivande Diplomaterna bör ha i sin ägo för sin framtida hjälpverksamhet =D> Priset blir 150 kr.

:arrow: Den "gamla" Barnaboken (BonnierCarlsen 2004) kommer också att finnas för den som kanske vill ge bort den till någon i present - det är de sista resterna som går (som jag köpt in själv, eftersom den inte precis funnits tillgänglig i handeln) innan den nya, själva jubileumsutgåvan, kommer ut på Förlag Anna Wahlgren AB mot slutet av året. Den "gamla" BB kan man få - dedicerad - för en hundring.

SNART SES VI :lol: :heart: :lol: :sleep: :heart: :sleep: O:) O:) O:)
Senast redigerad av annawahlgren den fre 08 aug 2008, 19:40, redigerad totalt 1 gånger.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

ååååh vad jag blir Gastsissjuuuuuk !!!

:heart: :heart: :-({|= :heart: :heart:

Ni kommer att få det så underbart fantastiskt ljuvligt härligt :!:

Och jag är inte ett dugg avis :cry: inte alls :oops: 8-[

/Fjällmor
kvacke

Inlägg av kvacke »

Ja bara en vecka kvar!! :D

Anna - Du skriver medhavt babyskydd. Men du att det finns i taxin eller ska vi ta med det?
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Medhavt har man med sig :wink: :lol:

PS Oj, nu blev jag förvirrad. Jag har gjort beställningarna utifrån Emmas transportlista, där det stod babyskydd med med tillhörande bebis, typ :shock: Babyskydd som man liksom bär barnet i. Trodde jag. Är det bilbarnstol som krävs, att finnas på plats i bilen, måste vi - jag - beställa det särskilt. Så säg till i god tid :wink:

:heart:

Ska också tillägga att här finns två barnvagnar på plats :wink: varav en utan madrass, men det kan vi skapa en :lol: Sovvänliga och rymliga.
TinasDag
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

Emma & Anna,
ni emminenta reseplanerare :D Dag har tyvärr vuxit ur sitt babyskydd för länge sedan och har alltså inget sånt längre :!: Om ni kan boka en taxi MED bilbarnstol till Dag vore jag väldigt tacksam :thumbsup:
SNART KOMMER VI! Skall bli riktigt spännande :mrgreen: Speciellt som Dag har slutat sova helt och hållet på nätterna typ...
:heart: Vetgiriga semlan Dag :heart:
född 071105, kurad i Gastsjön aug. 2008
:heart: Ingrid som kan själv! 090826 :heart:
http://dahlin.bloggproffs.se
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Där ser man, jag förlorade mig i Skräp-tänkande :oops: tydligen :oops:

Tack, får alltså beställa bilbarnstol till alla de tre kurbebisarna och hoppas på en stor bil åt er flygresenärer :wink: :lol:
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Vi har fått ett återbud!! från en kurkursare. Så nu finns det alltså en plats kvar för hugad spekulant. Visst är det kort om tid innan kursen drar igång men vill man så kan man :wink: .

Intresserade av den lediga platsen på kurkursen kan PM:a mig.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej SusanD - vem är återbudet? Så jag inte kräver nån som inte ska med på pengar :wink: :!:
Och en liten, liten påminnelse till er andra som ännu inte betalat! Tiden går så rasande fort...

Sen det här med bil: jag blir skjutsad ända fram om det behövs, annars (OM det finns plats i taxi!) åker jag gärna med från Bräcke! Anna - vad tror du?

:heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Självklart kommer alla som står på reservlistan tillfrågas först om de vill komma på vår återbudsplats. Men om ingen av dem kan så finns det ju en möjlighet för någon annan att knipa platsen.

Nu är det ju inte många dagar kvar innan kursen drar igång, det ska bli så kul att träffa alla gamla och nya vänner. Lite spännande blir det med nattåget också, det finns bio där. :shock:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
HÖNSMAMMA

Inlägg av HÖNSMAMMA »

Hej på er!

Jag som kommer med bil kan åtminstone ta med mig de två resenärerna på söndagen till Bräcke eftersom jag ju också måste avvika då.

På torsdagen kan jag ev ta med mig några i bilen från Bräcke till Gastsjön (de som anländer 13.18), men jag vet ännu inte. Maken börjar jobba igen på måndag efter 5 v semester och har inte riktigt koll på jobbläget, vilket gör att han ännu inte vet vilken tid han kan komma hem till? Jag återkommer på mån-tis!!

Kram :heart:
En Mr A född juli -05, kurad feb -06
En Ms L född juni -07, standardmodellad i Gastsjön aug -07
En Ms M född feb - 14 (prematur 6-7 veckor) standardmodellad redan på sjukhuset. ;)
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Nuså: Det har varit lite svårt att få till allt här hemma. Maken ska till Tondheim och jag ville ju SÅ gärna köra min alldeles egna memory lane, väg 320 från Sundsvall... Nåja, jag får kanske låna en bil för en utflykt istället
Det bleve nämligen inte så, för jag måste jobba på måndag. Mina tider blev således:

:arrow: Jag kommer också med tåg till Bräcke på torsdag klockan 13.
:arrow: Sedan åker jag hem på söndag med 16.17 tåget.
:?: Får jag månne plats i taxin jag me?

Pengar kommer Mia. Jag råkade kasta sönder min internetdosa i ett anfall av affekt, :oops: men nu har jag fått en ny.
Gäst

Inlägg av Gäst »

TorpSara skrev: Pengar kommer Mia. Jag råkade kasta sönder min internetdosa i ett anfall av affekt, :oops: men nu har jag fått en ny.
:shock: :lol:

Samma gäller här, Mia! (Ja, inte det där med dosan då.... 8) )
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

6 dagar kvar................ :D
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Tack hönsmamma! Det vore ju toppen om jag och Sussi kan åka med dig till Bräcke. Tack. TorpSara kanske också får plats? Då kan vi i så fall avbetälla taxi från Gastis till Bräcke söndag.

Kram Jannika
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jannika skrev:Tack hönsmamma! Det vore ju toppen om jag och Sussi kan åka med dig till Bräcke. Tack. TorpSara kanske också får plats? Då kan vi i så fall avbetälla taxi från Gastis till Bräcke söndag.
Hej :heart:

Jag behöver också åka hem redan på sönda´n, tyvärr :( . Alice ska skolas in på föris och Filip jobbar, så finns det en plats över för mig med? Annars är jag med och delar på taxi!

Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"