Undrar bara om nån har barn som gör det?! Skulle VÄLDIGT gärna vilja att det funkade på Elsa så småningom
Somna av bara ramsan?
Somna av bara ramsan?
Nån som har barn som lägger sig ner och somnar så fort man ramsar? AW skriver ju på hemsidan att barnen ska göra det efter ett tag - som nån slags Pavlovsk hund då antar jag
Undrar bara om nån har barn som gör det?! Skulle VÄLDIGT gärna vilja att det funkade på Elsa så småningom
Jenny, mamma till
Elsa
25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri
18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Elsa
Siri
Bilder på Elsa och Siri!
Oftast så dyker näsan ned i madrassen så fort jag lämnar rummet ramsandes. Han vet vad som gäller (trots att jag nyligen veligt
har ändrat schemat). Vissa dagar eller kvällar protesteras det en del men ramsan biter alltid efter ett litet tag och han somnar in lungt. 
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Hej igen, jag har ramsat i ca två månader och den sitter som sagt nu. Men när den började ge resultat vet jag inte, men det gick ganska fort...
Men frågar gör han ju lite då och då i alla fall. Har för mig att jag läst ngn stans att de ifrågasätter vår sömnkunskap ca var tredje månad. Men då vet vi ju hur vi ska göra, eller hur. Verktygen har vi alltid redo (som värsta Byggare Bob
).
Men frågar gör han ju lite då och då i alla fall. Har för mig att jag läst ngn stans att de ifrågasätter vår sömnkunskap ca var tredje månad. Men då vet vi ju hur vi ska göra, eller hur. Verktygen har vi alltid redo (som värsta Byggare Bob
Linda
funkar
Hej
på kvällarna funkar det suveränt ( vi funderar ibland på om vi verkligen behöver ramsa
PÅ dagarna sp åtföljs ramsan ofta av ett förorättat utrop som övergår i gurgek och sedan sömn, men aldrig helt tyst
Det tog ett tag, kvällem kanske en månmad innan det var helt tyst!
Efterngn vecka var det lite små gnäll och lite upp o ner proteter som oftast tystande efter en upprepad ramsa
på kvällarna funkar det suveränt ( vi funderar ibland på om vi verkligen behöver ramsa
Det tog ett tag, kvällem kanske en månmad innan det var helt tyst!
Efterngn vecka var det lite små gnäll och lite upp o ner proteter som oftast tystande efter en upprepad ramsa
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Ramsan funkar kanon hos oss. Besökande brukar förvånat utbrista "Men, sover hon redan?", om de inte har sett det hos oss förut. Vi lägger henne, sätter på andningslarmet, trycker till och ramsar ut. Sedan är det lugnt till uppstigningsdags
Ibland, när hon har en pigg dag så kan det hända att hon vaknar lite tidigare, men då ligger hon och snackar och sjunger tills det är dags att gå upp. Vi också har märkt att det kan kärva lite vid större utvecklingssteg (t.ex. lära sig vända, sitta, stå...), men det är rätt snabbt övergående.
Första gången ramsan funkade var under kuren (tror det var i slutet av uppföljningsveckan), men jag kommer ihåg min förvåning när jag ramsade utanför dörren - och ungskrutten slängde sig ner och somnade!
Det blev ett rätt glatt inlägg på det gamla forumet...
Det funkade naturligtvis inte varje gång direkt efter det, men det satt bättre och bättre allteftersom tiden gick.
/Marie
Ibland, när hon har en pigg dag så kan det hända att hon vaknar lite tidigare, men då ligger hon och snackar och sjunger tills det är dags att gå upp. Vi också har märkt att det kan kärva lite vid större utvecklingssteg (t.ex. lära sig vända, sitta, stå...), men det är rätt snabbt övergående.
Första gången ramsan funkade var under kuren (tror det var i slutet av uppföljningsveckan), men jag kommer ihåg min förvåning när jag ramsade utanför dörren - och ungskrutten slängde sig ner och somnade!
Det funkade naturligtvis inte varje gång direkt efter det, men det satt bättre och bättre allteftersom tiden gick.
/Marie