Somna av bara ramsan?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
JH

Somna av bara ramsan?

Inlägg av JH »

Nån som har barn som lägger sig ner och somnar så fort man ramsar? AW skriver ju på hemsidan att barnen ska göra det efter ett tag - som nån slags Pavlovsk hund då antar jag :D

Undrar bara om nån har barn som gör det?! Skulle VÄLDIGT gärna vilja att det funkade på Elsa så småningom :!:
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Oftast så dyker näsan ned i madrassen så fort jag lämnar rummet ramsandes. Han vet vad som gäller (trots att jag nyligen veligt :oops: har ändrat schemat). Vissa dagar eller kvällar protesteras det en del men ramsan biter alltid efter ett litet tag och han somnar in lungt. :D
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
HelBoB
Kontakt:

Inlägg av HelBoB »

Japp, också väldigt intresserad av detta. 4:e natten på kuren nu, och det är 10 minuters gnäll efter läggning med ramsa - överkomligt, men ändå...

Hur lång tid tar det tills dom somnar UTAN skrik/gnäll? Dagar? Veckor? Månader? År? :?:

/Helena
Mamma till lilla damen Veronica 2002-03-29 och
lillfr?ken Rebecka 2004-06-05

B?rjade kuren p? minstingen den 6/12!!!
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Japp, det funkar verkligen :!: :!: :!: :!:

Det är helt fantastiskt :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Hej igen, jag har ramsat i ca två månader och den sitter som sagt nu. Men när den började ge resultat vet jag inte, men det gick ganska fort...
Men frågar gör han ju lite då och då i alla fall. Har för mig att jag läst ngn stans att de ifrågasätter vår sömnkunskap ca var tredje månad. Men då vet vi ju hur vi ska göra, eller hur. Verktygen har vi alltid redo (som värsta Byggare Bob :lol: ).
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
br

funkar

Inlägg av br »

Hej
på kvällarna funkar det suveränt ( vi funderar ibland på om vi verkligen behöver ramsa :D PÅ dagarna sp åtföljs ramsan ofta av ett förorättat utrop som övergår i gurgek och sedan sömn, men aldrig helt tyst

Det tog ett tag, kvällem kanske en månmad innan det var helt tyst!
Efterngn vecka var det lite små gnäll och lite upp o ner proteter som oftast tystande efter en upprepad ramsa
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
MarieH

Inlägg av MarieH »

Ramsan funkar kanon hos oss. Besökande brukar förvånat utbrista "Men, sover hon redan?", om de inte har sett det hos oss förut. Vi lägger henne, sätter på andningslarmet, trycker till och ramsar ut. Sedan är det lugnt till uppstigningsdags :D

Ibland, när hon har en pigg dag så kan det hända att hon vaknar lite tidigare, men då ligger hon och snackar och sjunger tills det är dags att gå upp. Vi också har märkt att det kan kärva lite vid större utvecklingssteg (t.ex. lära sig vända, sitta, stå...), men det är rätt snabbt övergående.

Första gången ramsan funkade var under kuren (tror det var i slutet av uppföljningsveckan), men jag kommer ihåg min förvåning när jag ramsade utanför dörren - och ungskrutten slängde sig ner och somnade! :shock: Det blev ett rätt glatt inlägg på det gamla forumet... :D

Det funkade naturligtvis inte varje gång direkt efter det, men det satt bättre och bättre allteftersom tiden gick.

/Marie
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"