Vad härligt att höra

Äntligen börjar mamma förstå vad attityden handlar om 8) Jag blir jätteglad för din skull, och lilltjejens framförallt.
Du ser vilken skillnad det blir om man verkligen själv tror på det man gör. Allt blir liksom lite enklare då

På frågan om väckningen svarar jag ja. Alltså i den meningena att du går in och plockar upp när det är färdigsovit. Om hon vaknar en stund innan spelar ju ingen roll men hon ska inte skrika dig till sig och sen bli upplockad. Hon ska vänta in dig. Du kan alltid använda marginalkvarten så 6.45 kan du ta upp henne. Försök dock vara restriktiv under kuren och håll tiderna. När hon är säker sovare kan du använda dig av kvarten men försök håll dig till en kvart. Annars är det lätt hänt att man plockar upp 20, 30 eller 40 minuter tidigare och helt plötsligt är det morgon 5.45 och det vill vi ju inte.

Du ska alltid ramsa ggr 4. Antalet är oxå en del av själva betingningen. Sen är det klart att med åren så är man ju inte lika noga.
Jag kanske säger ramsan 1 ggn till min 4-åring vissa kvällar men jag säger den alltid så den inte ska glömmas bort. De flesta säger väl ngn typ av ramsa till sina kära när de lägger sig.

Angående bekräftelseramsan så bakar man in den i ramsan. Det tycker jag du ska börja med nu. Bekräftelsen blir den sista versen av de fyra. Då har man ett annat tonläge. Ungefär så här:
Gonatti med sig sov så gott, gonatti med sig sov så gott, gonatti med sig sov så gott, gonaatti med sig sooov så gott.
Ungefär som ett fyrfaldigt leve: Hurra, hurra, hurra hurrrra.
Hänger du med?
Jag undrar vad du menar med att du ramsar när hon tystnat? Jag missuppfattar nog dig här men i mina öron låter det som att du bara ramsar när hon tystnar vilket är lite bakvänt.

Man bekräftelseramsar när de tystnar. (du menar säkert det men jag undrar ändå

)
Stanna nu kvar i den känslan du har att allt går super. Även om det kommer strula ngn natt här framöver så vet du vad du ska göra. Snart ser varje läggning ut på detta sättet.

Jag minns själv känslan av magi när ungen somnade på 2 minuter. Det är fantastiskt.