Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Åh. Jag sitter här mitt i natten - eller vad det är kl 5... och skrattar åt era tankar och kommetarer. *friedas* balle - ja eller brorsas balle... Och K-inas härliga associationer.
Fast jag kunde inte se det romantiska i hamburgare och box-vin. Och samtidigt som jag skrev det så kunde jag visst det. Vi gör ofta egna hamburgare och dricker vin till, och visst kan det vara romantiskt. Men vilt sex på balkongen. Hm vore kanske trevligt, men kommer troligen aldrig hända. jannika har ju skrivit om vår trista, bekväma "jord"-familj...

Jag sitter här i natten och pumpar. Om man haft en bebis att gosa med så kändes det ju ok, men att gosa med pumpen vid köksbordet - mysfaktor = 0
Men å andra sidan kom maken upp med Ivar för att få halva omgången till otålig pojke. Så behövde jag inte känna mig stressad.
När han sedan kom tillbaka för den andra halvan hade det inte kommit mycket. Men istället för att säga att han behövde mer, så sa han bara att jag byter på Ivar, så du får lite extra tid.
Helt plötsligt var det som att det släppte. Det onda. Det bara flödade ur bröstet och jag kan trycka på det utan att det gör det minsta ont.
Vårtorna känns fortfarande, men smörjer och smörjer. De läker, jag ser det, men ger dem ett par dagar till innan unge herrn får smaka på dem igen.

Kram och gonatt, Idag kommer min stora älskling hem igen, efter att ha varit hos mormor i tre nätter :shock: :cry: :lol:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Tinis skrev:Pssssst *frieda*, ÄR vattumän excentriska alltså? 8) :lol:
Jo vi ska ju vara det, påstås det. Men jag tycker ju förstås inte alls att jag själv är excentrisk. Jag tror att vattumän är mer "opend minded". Det är nog svårt att chockera en vattuman, skulle jag säga. Vi är mer nyfikna av oss än skeptiska 8)

Jag råkade träffa på en annan vattuman på ett släkt-evanemang i helgen. Det tog mig två minuter att lista ut att han och jag delade soltecken, ha ha :shock: :lol: Vi förirrade oss snabbt i ett ingående esoteriskt samtal. Vilket råkade bidra till en del svarta blickar från våra respektive, som inte alls förstod att vi inte var ett dugg intresserade av varandra, men väldigt intresserade av samtalsämnet... Det skulle jag tro är typiskt vattumän. Nyfikna och okonventionella. Men jag är ju å andra sidan inte alls astrologen på det här bygget :oops: 8) :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hmmmm, ja *frieda*, det där sökandet efter sanningen, att reda ut, debattera, gå till botten, bli fanatisk inom ett ämne (enligt maken), DET kanske helt enkelt är mitt solteckens fel?!

/LO, åh, det är inte länge sen man själv satt där med såriga tuttar och mammablues upp i halsen. Det går så fort, så fort! Snart sitter Ivar jämte dig och sorterar dina säkerhetsnålar när du forumar! :lol:

Äntligen börjar vissa här fatta det sköna städandets konst. Det är inte klokt, Madicken, vad tillfredsställande det är. Så det så! :lol:

Kram på er!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag kan berätta vad som är minst lika tillfredställande :idea: Att sitta på balkongen och äta sen frukost, länge. Mata Ivar och gosa länge - också på balkongen, medans en firma är hemma och städar ens hus. Så var det för mig igår ;)

Men nu sitter jag här med pumpen igen. :roll:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Jannika

Inlägg av Jannika »

Här sitter jag med en tung blivande tre-åring i knät som delar sin tid mellan att putsa skärmen med babyvåtservett (alltså, lite grumligt blir det...) och sin lillasysters huvud. Varje gång han putsar lillasyster fyrar hon av ett solskensleende och säger: Datt-datt! Jander är inbegripen i ett komplicerat legobygge här intill. Em husbil med rymligt innanmäte och roliga rum. För flugor. :shock: Den har små lufthål, fönster och en liten dörr så han får in sina nyaste husdjur. Nu är vi inne på dag fem med husbil för flugor och intresset ser inte ut att mattas av. Hittills är det rätt många flugor som fått sätta livet till, jag vet inte om det är det omilda infångandet, bristen på syre och näringsrik föda (uppblöt sockerbit), mörkret eller tristessen men varje dödsfall möts av stor förvåning, beklagande och omfattande begravning. Nike ska åka med pappa idag och hjälpa farfar att flytta. Hon är stark den lilla spetiga ungen! Just nu avhandlar hon dagens schema med farfar i telefonen. Darlingen står med bar överkropp och mest bara är dödligt snygg utan att veta om det. :heart:

Så om ni kan se det här framför er så inser ni att jag kommer att ha lite svårt med koncentrationen i just det här inlägget. :lol:

*frieda* du är en utmärkt med-astrolog! Kör på du! Excentrisk - väldigt vanlig vattuman-egenskap.
LO skrev:jannika har ju skrivit om vår trista, bekväma "jord"-familj...
Va? Har jag skrivit trista? Det kan jag aldrig tro. Trist är en tolkning av trygg, förutsägbar eller sansad. Tre underskattade egenskaper för en lyckad relation. Visst finns det placeringar med mer passion men härreguuud, hur mycket av den varan orkar man med i längden? Såna förhållanden kan vara väldigt utmattande. Och kortlivade. Otrygga.

Och riktigt bra sex, där själen får vara med, kräver en rejäl dos trygghet är min erfarenhet.

Däremot lättja och/eller stress gör ingen glad. Har ni läst Bitterfittan? En mycket modig bok. Inget nytt under feministhimlen men modigt. Fick den av en helt överentusiastisk svägerska som köpt tio ex som hon delade ut till alla som ville ha en, haha! Hon är lite yngre och saknar min digra erfarenhet av kärleksrelationer. 8) Just därför gillar jag Åsa Jinders Av längtan till dig.

"Tänk alla famnar jag lämnat av längtan till dig,
för jag trodde att du fanns och väntade mig.
Alla dagar jag vandrat så sorgsen och trött
för att möta den vackraste människa jag nånsin mött."

Har ni tänkt på att erfarenhet är en eftersträvad egenskap inom alla områden utom när det kommer till kvinnlig sexualitet?

Susanne*, mitt inlägg var inget svar på blommans egentligen. Det bara kändes som skuldkänslorna för eventuella missade svar/bemötta inlägg lade sordin på stämningen. Alla orkar ju inte brodera ut sig i evinnerlighet (som en annan :oops: ), scrolla upp och ner för att inte glömma någon och hålla på. Min grundkänsla är att alla vill varandra väl och ingen blir glömd "med flit". Antingen får man skriva så fantastiska inlägg så det inte går att missa :wink: eller så får man protestera om man känner sig förfördelad. Och det var ju just det blomman gjorde. Men ansvaret ligger hos en själv så slipper folk ha skuldkänslor i onödan och tråden får fortsätta vara en rolig kackeltråd. Här huserar ju många underbara gästinhoppande deltids-ödlor vars inlägg iaf inte jag vill missa. No strings attatched. Ungefär så tänkte jag.
Men att man skriker till och kanske ibland tänker en extra gång.

Just så ja.

Det är svårt det där. En del forumister har man ju historia med i IRL, i andra sammanhang och andra trådar. Andra lär man känna under resans gång. Det är som med vänskap i verkliga livet. Vissa har faser i livet som sammanfaller med sånt man själv bearbetar och just därför kanske deras inlägg attraherar mer. Kan det vara så? Sen har vi guldkorn som Nancy, som skriver så härligt att iaf jag vill läsa vad det än handlar om. Och hon har en särskild förmåga att ge personlig respons till alla. Ett föredöme. Men också väldigt tidskrävande!

[quote="*frieda*]"Från Jesus till Moder Teresa", men jag vet inte vad författaren heter [/quote]
Du menar "Tergel-stenen". Alf Tergel. Den läste jag utan själ och fort som f-n så jag minns knappt nåt, haha! Som du kanske märkte. :roll:

Näe, nu har jag inte tid med er mer! Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

*frieda* skrev:"Från Jesus till Moder Teresa", men jag vet inte vad författaren heter

Du menar "Tergel-stenen". Alf Tergel. Den läste jag utan själ och fort som f-n så jag minns knappt nåt, haha! Som du kanske märkte.

Så skulle det vara....
[/quote]
Jannika

Inlägg av Jannika »

Så skulle det vara....
[/quote]

Fast utan Quote då'rå.... :roll:
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

God morgon, alla surisar och grattis LO till mjölkflöde!!! :D

Själv har jag haft en lite mysig morgon. Sömnstulpellen Walle sov till drygt tjugo över sju, så vi kanske börjar komma på banan igen? Han vaknade med ett stort leende på läpparna och jag var så glad att jag tagit sovmorgon. Tillsammans har vi gjort mammas morgon-toalett, som det en gång så fint hette.
Så kommer jag till jobbet och det visar sig att en kollega satt igång larmet... :? I och för sig hade han lyckats stänga av det och avboka Securitas, men han är en ganska osäker kille och var rätt blek när jag kom. Då kände jag mig som stora starka mamma Åsa, som ordnar allt.

Så upptäckte jag att kollegan, som skulle ha jour-telefonen inte var här... Han hade tagit sovmorgon och helt tagit fel på schemat. Väl här har han fått ryggskott, så nu är jag lite rädd att jag får hoppa in för honom i eftermiddag - när jag ville gå tidigt. Nåväl, det ger sig. Men lite onsdagsdramatik!

Inte många dagar kvar! Snaaart semester...!!! :D

K-ina - jösses vilken fantasi du har! Jag blir rent imponerad!!! :D
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Jannika

Inlägg av Jannika »

Åsa, vi måste ha skrivit samtidigt...

Two down, three to go! Snart så.... 8) SEEEEEMEEESTEEER!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jösses, Jannika, hur KAN man få ur sig ett så långt och välformulerat inlägg under rådande premisser???? :shock: :lol:

Det här med att kommentera allt och alla: Vi hade en liknande diskussion i Tinis kackeltråd och jag konstaterade där att det inte får bli tvunget och överdrivet, det här med kommentarer och hjärtan till alla. Det blir urvattnat och tråkigt och måstigt. Däremot ÄR det lätt att det uppstår "internaklubbskänsla" och beroende på vilken typ av tråd man är ute efter att ha så får man hantera det. Precis som du skriver så känner man sig dragen till olika personer, även på nätet, och det är naturligt så. Som trådskapare kan man kanske ta på sig att vara lite extra uppmärksam, så att någon inte konsekvent hamnar utan kommentarer, så att nya signaturer får lite extra glada tillrop osv. Jag kände mig ny ganska länge och känslig för att folk mest hurrade och hjärtade vad "gamlingar" skrev. Men sen jag själv blivit etablerad (och INNE, haha! :roll: :lol: Vaddå excentrisk????) har jag insett man ju inte alls tänker så, att utesluta någon, att inte ge uppmuntran. Det är verkligen ingen avsikt, utan en naturlig konsekvens av att man lär känna vissa mer.

Sen är ju "interntrådar" helt ok det också...

Så tänker jag.

Och nu bär det av till Öland för strandliv.

Ha det underbart, vänner!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Tinis skrev:Som trådskapare kan man kanske ta på sig att vara lite extra uppmärksam, så att någon inte konsekvent hamnar utan kommentarer, så att nya signaturer får lite extra glada tillrop osv.
Mja. Nu pratar vi ju faktiskt om vuxna människor, inte barn. Och om en tråd där det kacklas frivilligt, inget tvång. Gillar man inte tonen/ämnena/whatever behöver man ju inte delta. Det finns ju inte heller nåt som hindrar någon från att starta en ny tråd!

Jag är visserligen TS men där slutar det ansvaret anser jag. Jag är startare - inte ÄGARE av den här tråden. Och ALLA som skriver anser jag har ett ansvar för hur tråden ser ut. Mitt är inte större eller mindre än någon annans.

Jag har väldigt svårt att tro att någon konsekvent hamnat utanför! Det antyds både här och där. Själv fattar jag ingenting. :?:

Äh, jag tycker bara det känns trist.

Så tänker jag.
Majamamma
Kontakt:

Inlägg av Majamamma »

Jösses amalia, vad ni kacklar! Hur kan man prestera hela två sidor under bara en kväll...??

Tack för gratulationer! Det var inte meningen att det skulle presenteras riktig så... klart! Jag försökte mig på en minimal teckenstorlek i uttalandet om tillökning, men det blev inte alls som jag tänkt... Ja du JennyH, när vi träffades hade jag nog fått + på stickan på fm, så nog var den ganska nybakad, bullen. Men jag har befunnit mig i förnekelsefas rätt länge och är väl på sett och vis fortfarande...

Städning: Det aldra tråkigaste tycker jag är att det spelar ingen roll hur fint man gör och hur mycket man städar, för ett par dagar senare måste man ändå göra om alltihop igen... :evil: Det är ju ett sådant evighetsgöra! Men känslan när man väl har städat går inte av för hackor.

Tack Elle och Susanne och ev fler för välkomnande i tråden... Får se hur länge jag orkar mig på att skriva inlägg eller om jag rätt vad det ä'r halkar tillbaka till det där uppmuntrande nickandet som jag ägnat mig åt sedan tråden startades ungefär.

Vad skönt det låter med alla semestrar på öde öar, strandliv både här och där och jag vet inte allt roligt ni gör! Själv semestrar jag i stan... Var vid den lokala sjön och badade i mlet och blåsigt väder igår, men lite, lite sommarkänsla var det nog ändå. Idag har lilltjejen dragit på sig ännu en förkylning och ligger och snorar i sin säng... Så vi får se när det blir bad härnäst. För mig börjar det dra ihop sig för return to the real life... Dags att börja arbeta igen, efter 1 år och 4 månader. Känns konstigt! Som tur är blir det ju inte så länge nu under rpdand eomständigheter.

JennyH: Vi har amerika besök i helgen och sedan ska jag på spa :D ti-on, men därefter hade det varit superskoj med en träff!

Dags att ta dagens tupplur medan lugnet råder.

Kram
Mamma till
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
Nancy

Inlägg av Nancy »

8) Såg att jag var efterlyst, tack tack :heart: Är för närvarande stor som ett kylskåp, kämpar med diabetesen OCH körkort... Jag vet inte jag men av graviditet, diabetes och körkortskamp tycker jag att ETT av dem räcker när man dessutom har två små barn. Citerar den läkare som -96 skällde på mig för att jag gått med krossat långfinger i 11 dagar utan att uppsöka läkare: "antingen är du världens superkvinna eller bara jäkligt dum" :roll: 8) :lol: (jag är fortfarande kär i den läkaren även om jag misstänker att han tyckte det sistnämnda. Och efter fem operationer så känner vi varandra rätt bra numera :wink: )

:heart: Kram från Nancy
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

8) Ja Nancy, för det är ju ingen här som tycker du är en superkvinna... :D 8)

Just vad du är. :D

PS.
Och med alla Göteborgare här i tråden. Medan jag är kvar på Västkusten - kanske vi kan sammanstråla på en fika :?:
DS.
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Elle

Inlägg av Elle »

Jannika skrev:
"Tänk alla famnar jag lämnat av längtan till dig,
för jag trodde att du fanns och väntade mig.
Alla dagar jag vandrat så sorgsen och trött
för att möta den vackraste människa jag nånsin mött."
Jag ryser och längtar! Snart är DAGEN här!

/Lo, vad skönt att det börjar släppa nu! Jag förstår att storasyster är efterlängatad!

Nancy, vad skönt att höra från dig!

ÅsaB, nu är det nära bara 2 1/2 dag kvar \:D/ Jag har glömt bort den där häliga nedräkningen inför semestern. Gick på föräldraledigt innan midsommar -05... 8)

Nej nu måste jag ta en köpp! Vi "ses" till kvällen :D
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"