Nancyfamiljen på nya äventyr

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jannika: När du beskriver Nella låter det som om hon och Leia (också kräfta) har en del personlighetsdrag gemensamt. Eller så är det ytterligare en förälskad tokmallig mamma i farten :wink: :lol:

Elle: Åh tack vad glad jag blir :heart: Inlägg som ditt gör ju inte saken sämre om man säger :wink: :heart: 8)

Gaaaaaaaaablex: Tänk va, var på väg till datorn med intentionen att "efterlysa" just dig och så dyker du upp här i min tråd :shock: 8) :lol: Underbart att se dig :heart: Jag hoppas innerligt att allt är bra :!:

Dagens bebiscitat från Leia: "Det ligger en bebis i din mage mamma, den bara simmar och simmar och har ingen blöja och ingen body på sig" :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart: :heart: :heart:

läser och tänker på dig!

Storkramen!
/Fjällmor
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Hej Nancy!
Jag skriver inte så ofta men jag läser allt här! Tycker du är tapper, är så imponerad över det här med kosten så du anar inte! Det är roligt att läsa i din tråd, du har gjort den här kämpiga resan till att framstå som ganska trevlig :lol: och fin. Hoppas nu sista tiden blir bra! Jag fortsätter att läsa :wink:

Kram, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Sussi

Inlägg av Sussi »

Kram Nancy, och trevlig helg! :heart: (Jag följer din resa lite i kulisserna ;))
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
wifsta
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

Nancy skrev: Onsdag 16/7:
Idag har jag varit på det andra tillväxtultraljudet. Förra gången var bebisen -4% och denna gång -6%. Följer sin (smånätta) kurva fint med andra ord. Och en fin bekräftelse på att det går utmärkt att föda upp en bebis på smör och kött... :wink: :heart:
Hmmm - fick precis en idé... Kan det vara så att det är den kolhydratfria kosten som gör det? Jag menar, storleken på bebisen? Min Vera var liten när hon föddes, hon har sedan dess följt sin kurva utmärkt (det gjorde magen också under graviditeten). Fick också göra ett sent ultraljud där de gjorde tillväxtberäkning och flödesmätning.

Hypotes: Det ökade intaget av dolt socker, sötningsmedel och lättprodukter är orsaken till de ökade födelsevikterna på dagens bebisar.

Någon som drar/dragit samma slutsats?
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Nancy:
Du vet att du finns med mig vart jag än går eftersom du har tagit en bit av mitt hjärta :heart:
Är som så många andra skriver så djupt imponerad över det du presterar, även om jag inte alltid skriver det här. Jag läser ju och förundras :-)

Massor av kramar från mig

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Fjällmor: :heart: :heart: :heart:

blivandemamma: Åh vad roligt att du läser, inget "krav" alls att skriva nåt ju men glad blir man över hälsningar såklart :wink: :D Följer dig med skall du veta och hoppas att du får en fin graviditet.

Sussi: Kulisserna är ett ställe så gott som något. Ungefär som jag på Skrubba... Läser nästan allt, skriver lite mindre och röjer bara en bråkdel av vad jag vill och önskar 8) :lol: Trevlig helg önskar jag dig med :heart:

wifsta: Jag tror att du är rätt ute, absolut. Men sen har vi ju biologiska faktorer som längd och vikt på föräldrar och mor- farföräldrar som spelar in. Själv är jag pyttekort med mina 157 cm och maken medellång på 180 cm. Släktingarna våra är inga giganter de heller även om ingen är så kort som jag...

Det som för egen del motsäger (den rimliga) teorin är att alla tre töserna legat på medelkurvan eller strax under och det är först denna sista graviditeten som jag ätit så sockersnålt.

Tessan: :heart: :cry: :heart: (vadå rörd...)

Elle: Jo... du är ju så bra på att peppa alla och dessutom gör du en fantastisk insats på Späda... Men vem tar hand om Dig :?:

I Gravidlandia idag:
Nancy ger inte upp tanken på tjusiga bilder på sig själv a la Demi More. Har försökt två graviditeter nu men senast var det för mycket gips och för många kilon i vägen för att det skulle bli sådär Hollywood-tjusigt... Imorgon (v.33+0) skall jag dock göra ett nytt försök och hoppas på tredje gången gillt. Att det hela skulle ha nåt att göra med att jag INTE är nån megastjärna (och dessutom inte har vare sig fotostudie, sminkös eller världsberömd fotograf tillhanda) ja den möjligheten utesluter jag envisare än synden :roll: 8) :lol:

:heart: Kram från Nancy
Elle

Inlägg av Elle »

TACK rara du :heart: för omtanken! Jag blir ordentligt ompysslad av mina nära och kära :D

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Jannika

Inlägg av Jannika »

Nancy skrev:Att det hela skulle ha nåt att göra med att jag INTE är nån megastjärna

Ja, alltså - HÄR på forumet räknas du definitivt som megastjärna! 8)

(och dessutom inte har vare sig fotostudie,

Köket? Om man tar bort bordet och hänger ett lakan lite snajdigt på nån vägg med sofflampan på fot som spot?

sminkös

Behövs det? Jag har ju hört talas om dina brun-utan-sol-kräms-bravader... :roll:

eller världsberömd fotograf tillhanda)

Kanske Fjällfar kan rycka in? Fast ska det behövas när man är så sockersöt och suuuusig som du? Näe. Tänkte väl det.

ja den möjligheten utesluter jag envisare än synden

Har förstått, efter en längre tids cybervänskap, att du är lite envist lagd. Kanske rent av tjurigt egensinnig? Lite nätt excentrisk också, vad vet jag? :wink:
Kraaaaam!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: :lol: :lol:
Puss till världens bästa Nancy! :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Kramar i massor till Elle, Jannika och JennyH :heart:

Ni vet då sannerligen hur man piggar upp andra :D

Fotograferingen ställde jag på eget bevåg in. megatrött efter att ha övningskört 4,5 tim i sträck i söndags... Får bli nästa helg istället. Eller nästa.

Var hos BM idag. Allt väl. Bebisen ligger ordentligt långt ned med huvudet. Känns helt annorlunda än motsvarande tid i Lussi-graviditeten :shock: Lussi envisades med att ha rumpan nedåt och då kändes både sparkar och "tryck" mot revbenen istället som nu mot bäckenet och underlivet.

Roligaste gravidkommentaren hittills kom igår från en släkting:

"Men hur skall du orka vara höggravid och ha en nyfödd :?: "
"Tja... jag hoppas ju att jag inte är höggravid sen efter förlossningen..."

Idag är en mycket speciell dag för idag fyller Lucine ett år :heart: Mer om det i hennes "egen" tråd från tiden på "Späda och små" :wink:

:heart: Nancy
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Nu har jag skrivit lite om Lussi och hennes första år :heart:

http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 683#156683
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tusen tack för alla vackra hälsningar till Lucine i hennes tråd från den första SM-tiden :heart:

Tusen tack igen till megabästa Jannika för inlägget ovan, fick inte fram riktigt hur glad jag blev och hur gott jag skrattade :lol: :heart:

:idea: När jag var i v.24 skrev jag nåt i stil med att jag förutspådde att denna bebisen skulle skrämmas runt v.34 men stanna tiden ut. Jag kanske skall söka jobb som spågumma ändå... :roll:

Dagarna som gått har vattniga flytningar (sorry för de intima skildringarna men det tål ni nog) och otaliga sammandragningar fått mig att snegla åt telefonnumret till Östras specialförlossning... Om man lägger till den känsl<a jag haft (och har) att bebisen skall födas när som helst... :shock:

Det sistnämnda är ju bara fullt normalt såhär långt gånget om bebisen ligger långt ned men det hade jag ingen aning om trots att detta är mitt tredje barn. Leia tidig och Lussi hur rörlig som helst och inte fixerad ett dugg mer än möjligtvis vissa stunder i säte... :roll:

I panik ringde jag Tessan nästan mitt i natten (sent åtminstone) och hon kunde berätta att känslan var helt normal. Årets roligaste sms kom dagen därpå med ett välkomnande till "tillvaron med ett bowlingklot mellan benen" :wink: 8) :lol:

:idea: Nu skall jag skryta hejdlöst. Ibland får man faktiskt det. Så det så :wink:

Jag är 36 år och snart trebarnsmor. Jag är höggravid i megavärmen, svullen som en sjöko och har en graviditetsdiabetes som inte är att leka med. Jag sover uselt på nätterna och går dubbelvikt kvällstid av smärtor i ligamenten.

Jag har försökt ta körkort två ggr tidigare men misslyckats vid uppkörning. Idag tisdag 29 juli har jag kört upp och -lyckats :!: \:D/ :D

Jag har tagit körkort idag, hurra \:D/

Nu kan jag föda barn i lugn och ro. Fast inte förrän om fyra veckor :wink:

:heart: Kram från Nancy
Gäst

Inlägg av Gäst »

Stor applåd!! :D :heart: Du är ju fenomenal!!
Ewa

Inlägg av Ewa »

Grattis till körkortet - du visste tydligen vad som skulle till för att ordna det galant den här gången :lol: :thumbsup: :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"