Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Det är ju jättebra att du inte kan hålla dig härifrån nu, Jannika! Vi har ju en tävling med Tinis-tråden, som skrämmande nog började knappa in på oss!

Men nu tror jag minsann att vi drar iväg igen! Så välkommen hem igen, Jannika! :D :D

Jag gäspar käkarna ur led, försöker hålla mig vaken med choklad, men blir bara lite lätt illamående istället. Tror ni att det hindrar mig från att ta en chokladbit till?? No way.

Sitter och samlar på mig SM-info inför framtiden... Och planerar flykten från jobbet till ett stort köpcentrum och lite vuxenshopping! Som säkert resulterar i något till Walle ändå. Man kan ju inte låta bli... :lol:
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Ewa

Inlägg av Ewa »

Karameller, ja =P~ [-o< . Jag förstår mig inte riktigt på det här skånska landskapet. Var håller svampen hus??? Det finns ju de som påstår att det går att hitta svamp i de skånska skogarna, men jag förhåller mig skeptisk. Var på svampletarrunda med sötnosarna och en kompis i veckan. Hittade väl ca 10 blåbär och några små hallon. Gott till barnens gröt, men inte var det mycket att bli lycklig över. Anton formligen ÄÄÄÄÄÄLSKAR karameller, så vi hoppas på mormor som besöker hälsingeskogarna denna vecka. Annars får vi väl ge oss upp till mer invanda mammaskogar (Småland) där jag minsann kan hitta svamp lätt som en plätt.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: :lol: :lol:
Karameller, ja . Jag förstår mig inte riktigt på det här skånska landskapet. Var håller svampen hus??? Det finns ju de som påstår att det går att hitta svamp i de skånska skogarna, men jag förhåller mig skeptisk.
Du är ju för rolig du! Anton och Milo delar alltså karamell-passionen. I Småland är jag säker på att det finns och det är ju inte alltför långt. Jag har ett hemligt ställe mellan Gränna och Tranås om du vill. :D

Vadå tävling? Nu måste jag ha missat nåt. Och i så fall måste jag få protestera. Surödlan startades enkom för att Tinis (och kanske nån mer, minns inte) vänligt men bestämt tyckte att de tedrickare som inte bara ville skvallra om vardagliga saker kunde hitta en annan tillflyktsort. Så båda trådarna är direkt eller indirekt startade av Tinis kan man säga. Sen har Surödlan fällt ut sina vingar och brett ut sig på de mest underliga och fantastiska vis till, i alla fall min, stora glädje. Men tävling? Det var det tramsigaste. Vem har startat den? Jag tänker då i alla fall inte vara med i nån tävling. Förvandla min roligaste tråd till simpel tävling. Näe, vet ni vad! Den handlar om livet, kärleken, vänskap, människorna - mycket större saker. Och viktigare. Jag utgår ur tävlingen på egen begäran. :lol:

Ta en chokladbit till du, Åsa!

Kram Jannika
kiki

Inlägg av kiki »

Jannika :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

En liten liten tävling som piggar upp :roll: snälla :lol: Ni leder ju :wink:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Jannika

Inlägg av Jannika »

Mäh kiki! :shock: Du är ju helknäpp! :lol: :heart: Tävla på du men jag vill inte vara med. Är lite allergisk mot sånt.

Och hur har du tänkt lösa din dubbel-agentroll i så fall? :wink: Det är ju många som skriver och framförallt läser (jag tex) i båda.
Ewa

Inlägg av Ewa »

Jannika skrev:Jag har ett hemligt ställe mellan Gränna och Tranås om du vill. :D
Hemligt karamellställe :shock: 8-[ :-$ Vi tar det via pm, om jag beger mig uppåt de krokarna 8) . Mina svampskogar finns annars runt Vimmerby, och där är jag hemtam. Kan dock bli svårt att få med raringarna på Vimsebytur utan besök på ALV, och TVÅ besök per sommar, ja - då blir vi nog ruinerade.

Choklada på, du Åsa. Själv gäspar jag käkarna i led UTAN liten Glenn-bulle. Kanske lite choklad skulle pigga upp, då. Skål =P~
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
kvacke

Inlägg av kvacke »

Måste bara smyga in och säga att den här tråden är helt underbar!! :heart: :-({|=

Hinner inte skriva så ofta men läser då och då och ni är helt ljuvliga hela bunten... :D

Jannika - Du är en fantastisk person med ett så stort hjärta, tänker ofta på dig sen jag träffade dig i Gastsjön och du är verkligen en speciell person :heart:

Många kramar Åsa
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jannika skrev:Mäh kiki! :shock: Du är ju helknäpp! :lol: :heart: Tävla på du men jag vill inte vara med. Är lite allergisk mot sånt.

Och hur har du tänkt lösa din dubbel-agentroll i så fall? :wink: Det är ju många som skriver och framförallt läser (jag tex) i båda.
Jag är också en urusel tävlingsmänniska, jag brukar se till att förlora för jag tycker så synd om motståndarna :lol: :roll: ...
Jag är ju en sån där som hoppar gladeligen mellan trådarna, det finns ju liksom alltid nån att prata med :wink: !
kvacke skrev:Jannika - Du är en fantastisk person med ett så stort hjärta, tänker ofta på dig sen jag träffade dig i Gastsjön och du är verkligen en speciell person
Tänk vicken tur jag har som ska dit i augusti :D :!:
Det ska verkligen blir roligt att lära känna ännu fler av det här forumets alldeles underbara människor, snacka om att det berikar ens liv!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kiki

Inlägg av kiki »

miar70 skrev:
Jannika skrev:Mäh kiki! :shock: Du är ju helknäpp! :lol: :heart: Tävla på du men jag vill inte vara med. Är lite allergisk mot sånt.

Jag är också en urusel tävlingsmänniska, jag brukar se till att förlora för jag tycker så synd om motståndarna :lol: :roll: ...
Jag är ju en sån där som hoppar gladeligen mellan trådarna, det finns ju liksom alltid nån att prata med :wink: !
Helknäpp, japp
Agent 007 (mitt hemtelefon nummer slutar med 007 :lol: )
Jag är inte en tävlingsmänniska men man ska väl öva på sina dåliga sidor eller :?:

Social delaktighet
Gäst

Inlägg av Gäst »

Äsch, jag kan tävla själv (eller med kiki, haha! :lol:)... Är ju ganska bra på att skriva i båda trådarna så det inte blir orättvist. Ta det inte så allvarligt Jannika. Det var bara ett sätt att få igång trådarna som höll på att sega ihop totalt!

Idag är jag lite låg. Abbe skrek och skrek, så tårarna sprutade, halva kvällspasset. Vi hade gjort lite BabySemp till honom, i tron att han nu är stor och stark och har välutvecklad mage som tål saker. Men nej. Welcome back, Lemolac. Han kommer dricka Lemolac tills han är 25 :?.

Och så kommer svärföräldrarna imorgon. Eftersom dom inte var så snälla mot mig förra sommaren, så har jag alltid lite ångest när dom är på ingång. Som tur är det inte så ofta, och dom ska ta med Anton till Liseberg eller Universeum på eftermiddagen :D.

Jag längtar efter min första svärmor och svärfar :heart:. Men först gjorde jag slut med killen, sen flyttade hans mamma långt bort och sen dog hans pappa :cry:. Så nu är bara hans syrra kvar i närheten, men hon bor som tur är bara ett kvarter bort.
kiki

Inlägg av kiki »

JennyH skrev: Han kommer dricka Lemolac tills han är 25 :?.

Och så kommer svärföräldrarna imorgon. Eftersom dom inte var så snälla mot mig förra sommaren, så har jag alltid lite ångest när dom är på ingång. Som tur är det inte så ofta, och dom ska ta med Anton till Liseberg eller Universeum på eftermiddagen :D.

Jag längtar efter min första svärmor och svärfar :heart:. Men först gjorde jag slut med killen, sen flyttade hans mamma långt bort och sen dog hans pappa :cry:. Så nu är bara hans syrra kvar i närheten, men hon bor som tur är bara ett kvarter bort.
:lol: kanske kommer han att dricka Lemolac tills han är 25, men han kommer att ha många andra fin fina egenskaper :lol: :lol: :lol:

Är svärisarna dumma, så säg bara till så kommer vi och ger dom på moppo :twisted: Men du Liseberg verkar ju farligt ju, nu står det där stora tornet fast halvägs upp :shock: :? :? :? Universeum duger väl bra :lol:

Haha :lol: :lol: vilken rolig historia om dina x-svärisar

kram
(jag gillar inte heller orättvisor, men börjar inse att det ända som är rättvist är tiden)

Social delaktighet
Gäst

Inlägg av Gäst »

Är rätt säker på att Anton inte kommer åka några vilda karuseller, utom möjligen farfars bilar :cool:. Om svärföräldrarna väljer att åka osäkra farligheter, så är det ok för mig :oops:.

Jag har nu skrubbat kylens utsida, och dammsugit till deras ära :D :roll:.
Elle

Inlägg av Elle »

Hej tjejer :heart:

Det är fullt upp på SoS just nu så jag hinner inte hänga här lika mycket som jag skulle vilja. Men jag läser och njuter :lol: TACK :heart:

Natt natt :sleep:
/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

JennyH skrev:Är rätt säker på att Anton inte kommer åka några vilda karuseller, utom möjligen farfars bilar :cool:. Om svärföräldrarna väljer att åka osäkra farligheter, så är det ok för mig :oops:.
My thoughts exactly... :wink: Bit ihop - de åker ju hem igen och då kan du får ledigt igen ett tag. Skriv ett hyllningstal till dig själv när de har åkt! Eller en recension i en tidning på en film, där du spelat huvudrollen och är (naturligtvis) Oscarsnominerad! Eller så här:
"She is the most amazing woman I have ever worked with" - Stephen Spielberg
"The way she acted out the part of the daughter in law... Fantastic! I loved every second and wouldn't mind playing the husband again" - Brad Pitt

Kan ju pigga upp, eller??? :wink:

Du har fått nytt PM om prommis!
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Jannika

Inlägg av Jannika »

Ewa - det är bara att PMa! :lol: Men väääldigt hemligt då'rå. Med den nya FRA-lagen känns det lite risky. Vi får köra nåt kod-språk. 8)

Kvacke gullhjärtat! :heart: Jag blir alldeles rörd. Du finns bevarad i mitt hjärta och fotoalbum också. För att inte tala om din extremt rara unge. :heart:

:lol: :lol: :lol:
kiki skrev:kanske kommer han att dricka Lemolac tills han är 25, men han kommer att ha många andra fin fina egenskaper
Du är rolig du kiki! Om du blir uppiggad av din nya tävlingsförmåga vill jag inte grumla din glädje men jag vill förtfarande inte vara med. Det är väl ok?

Jenny, vad har dina svärisar nu hittat på förra sommaren? Tell me.
JennyH skrev:Om svärföräldrarna väljer att åka osäkra farligheter, så är det ok för mig
:lol: :lol: :lol: Fantastiskt roligt!

Puss till Elle! SoS? Igår var vi på provätning. Gott och trevligt. Nu känner vi oss helt nöjda med val av festlokal. Krögaren ägnade hela kvällen åt att underhålla oss och svara på tusen frågor. Service! Det som känns bäst är att de är vana bröllopsanordnare med koll på alla aspekter. We like.

På det här värdshuset är delar av filmen Är du inte klok, Madicken? inspelad. Gissa vad Milo tycker om det? :lol: Hans stora idol.

miar70, det ska bli SÅ roligt att få träffa dig! Jag "känner dig" ju bara astrologiskt, haha!

Näe, jag fick blodad tand av gårdagens blåbärsäventyr så nu ska jag ta en raid till med hela gänget.

Kram Jannika
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"