länge sedan jag ställde en fråga på deta forum för lille Lukas har vart en säker sovare i över ett och ett halft år! Jag kurade honom när han var 4 månader, han fyller två om några veckor.
Nu till saken Lukas har alltid sovit i vagn hemma under sin dagslur där han somnat själv genom att ligga och småprata...men nu törs jaginte ha honom i vagnen längre för han har lärt sig att ta sig ur selen ... en dag när jag skulle stoppa över honom var vagnen TOM!!! PANIK hittade ungen vid vägen!!! OJOJOJ Och ändå stod jag precis innanför fönstret och vek tvätt för att höra honom. Så numera får han sova inne i sin spjälis.
Detta gick bra efter första dagen då¨det ifrågasattes ordentligt.... men nu har har lärt sig att hoppa ur sängen. Jag har då haffat honom och satt tillbaka honom i sängen, han blir då jätteledsen ... jag ramsar och går.
En dag hoppade han ur så många ggr att jag stannade i rummet (utanför hans skynke som är runt sängen) och haffade honom tills han gav sig och somnade. Fint tänkte jag nu har han lärt sig...men idag när jag skulle lägga honom så var han sååå ledsen och ville att jag skulle vara i rummet, så fort jag gick ut gastade han värre , hoppade ur en gång så jag gick in och lade honom ner och då vart han tyst ända tills han insåg att jag skulle gå ut igen. Då satte han igång att storgrina ... men jag tänkte nu eller aldrig så jag levde om istället utanför hans dörr i 30 minuter med hushållsgöra allt medans han gastade i högan sky sen somnade han själv ...Kan tilläggas att jag har ungen att kikna av skratt när jag lägger honom..
Några frågor
1: Gör jag rätt som låter honom vara arg/ledsen?
2: Ska jag skaffa en vanlig säng i stället ?
3: Hur ska man göra för att veta att de är i sin säng när man inte är i rummet ? Han är så tyst när han hoppar ur
4 :Ska jag flytta ut draperierna som är sunt sängen kanske så att han inte når dem ? och kan kolla om jag är i rummet.
5:Hur mycket sömn behöver en 2 åring ?
Oj vilket låång inägg detta blev
Med Vänliga Hälsningar
Red Hot mama & Lukas 060728