Nancyfamiljen på nya äventyr

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

:heart:
Så fint Nancy. Tårar nerför kinden, såååååå fint.

Kram T
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Grattis Leia, fast jag tror att du sover :sleep:
Här har jag en till som ÄLSKAR Linda B - dessutom har ju maken varit skolkompis med henne ;) :lol:

Kram från en tjockis :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nancy

Inlägg av Nancy »

Stora kramar till Tessan :heart: och /LO :heart:

"Skolkompis med Linda B" :shock: hade Leia varit äldre hade hon nog fått slag tror jag :wink: :lol: Vet Vera om detta :?:

Måste kackla lite om att jag haft fint besök i veckan :heart: Tessan, Emma och Rasmus har varit hos oss och det har varit helt underbart. Tänk att fösa ihop två treåringar, en elvamånaders och en tremånaders i samma hus och så funkar allt så himla bra :D Mat, sömn, sysselsättning, inga problem :thumbsup:

:heart: Kärast av alla var dock Lussi vars låga tändes ganska omedelbart för tjusige Rasmus. Vi fick passa henne hela tiden så hon inte lade sig på honom i babysittern eller skrämde honom med sina innerliga kyssar. Rasmus reste hem med två rejäla märken efter tänder i pannan... "Klappa fint" hörs numera intensivt här hemma och Lussi drillas av både mamma, pappa och storasyster.

Annars mår jag väl inte så himla bra. Börjar bli ordentligt trött på skitdiabetesen och alla kontakter med sjukvården. Lägg till lite ofrivillig nedtrappning av värkmedicin, sömnsvårigheter etc.

Glädjeämnen i tillvaron är, förutom min familj utanför magen såklart, att lillabebisen verkar må så fint :heart: Det är roligt att Leia är så stor så att vi kan prata om bebisen, klappa magen, kanske känna en buff och prata om hur det skall bli när mamma skall till sjukhuset för att få hjälp att ta ut bebisen. Leia vet att då skall mormor vara med henne och Lussi och sen kommer mamma och pappa hem med lillasyster.

Viktökningen har avstannat en smula och det känns skönt. Jag orkar ändå inte bära på fler kilon än så här så om det står helt still är det helt ok. Magen ligger på medelkurvan och enligt ul är bebisen normalstor.

:heart: Kram från Nancy
(på söndag v.30+0)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Låter trevligt med Besök i Bebisverkstan! :D

Vad skönt det där med vikten - och att bebisen mår bra!

Förstår så väl att du är trött på diabetesen nu :roll: - vore väl underligt annars! :? Jag räknar veckor med dig och har meddelat alla som vill höra på att jag blir "nästan moster" den här sommaren - igen - och så moster på riktigt en gång till! :lol: Båda bebisarna väntas med samma iver och andlöshet... 8)

Heja Bebisarna! :lol:

Heja mammorna! :twisted:

Du har sprungit ett helt marathon so far, Nancy. Nu skall du bara orka tillbaka hem igen - i promenadtempo... :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Tusen tack raraste Päivi för ditt underbart peppande inlägg, det behövde jag verkligen :heart:

Klart som sjutton att du blir "nästan moster" denna sommar :heart:

Kram från Nancy
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej världens bästa Nancy :heart:

Hur är det med mage, diabetes och hela faderullan :?:
Hoppas inte värmen är för tuff mot dig!

Varma sommarkramar från Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Nancy

Inlägg av Nancy »

Mia: Tack för din fina hälsning, glad blev jag :heart: Hur är det med Dig :?:

Om:
mage: Lillabebisen sparkar och rör sig men mer med nöjda Lussi-rörelser än otåliga och hårda Leia-sparkar. Lillasyster är däremot lik Leia i och med att hon inte gillar att jag ligger på sidan, något Lussi inte brydde sig ett skvatt om. Magen växer för var dag tycker jag. Häromdagen fick magen en stor puss puss av Leia och ett "jag äääälskar dej min lilla bebis". För det är allas bebis, precis som Lucine. Eller kanske mest Leias då... 8)

diabetes: Åh, är så innerligt trött på eländet :evil: Är riktigt ordentligt känslig för socker nu. Testade och åt en smörgås en kväll, nästa morgon slog blodsockermätaren i taket. Ännu tristare är dock kontakterna med sjukvården. Lika trött på tjatet om insulin för att kunna äta pasta som uttalanden om vilken "mild" variant av graviditesdiabetes jag har eftersom jag inte behöver ta insulin... Men tjena, hur har jag lyckats undvika insulin från v.7 till v.31 :?: När det är ett känt faktum att insulinbehovet ökar successivt hela grabviditeten :?: Och varför är ingen intresserad av HUR jag undvikit insulin :?: Jo man behöver ju ingen förklaring mer än slumpen... KOSTEN har nog inte ett dugg med det hela att göra. Om nu någon mot förmodan skulle läsa detta som träffat mig IRL och arbetar inom sjukvården så vill jag hälsa att Monica på Dagsjukvården är suverän och har stöttat jättebra. Tyvärr finns det inte möjlighet att prata med just henne varje gång så då är jag tillbaka på ruta noll igen.

hela faderullan: Minskat på värkmedicin inför förlossningen. Jobbigt. Klarar värmen bättre än förra sommaren men antagligen pga jag är lättare än sist. Sover illa de flesta nätter. Orkar inte mycket och blir lätt sur och arg. Men TROTS detta hävdar jag med en dåres envishet att detta är min lättaste graviditet so far.

Idag är det v.30+6. Samma dag som vattnet började sippra då jag väntade Leia. Dagen efter blev jag inlagd på Östra och 31+6 föddes hon. Känns lika märkligt denna gång som då Lucine var i magen. Lite ödesmättat sådär.

:heart: Stor kram från Nancy
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej Nancy, vad härligt och höra att detta ändå är din lättaste graviditet, jag hoppas bara du kan njuta liiiite gran trots allt det besvärliga?

Hur har det gått med krampen i tårna och fötterna? Blev det någe bättre för dig?

Jag vill bara skicka dig en BAMSE kram över cyberrymden och väntar med spänning på vilken krabat det är som skall komma ut snart. Jag är sjuk avis på din attityd och ork skall du veta. :mrgreen: :-$ :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Ta hand om dig! :heart:
Du vet att du gör rätt när det gäller maten. Men jag förstår att det är tufft att aldrig bli lyssnad på, eller trodd på :(

Det närmar sig. Själv har jag bara några veckor kvar och tycker att det gott kunde vara färdigt nu. Jag gick in i v 38 igår. Här alltså gått 37 +1...

Kramar!
/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nancy

Inlägg av Nancy »

TorsMamma: Tack för kramen :heart: Oj vad usel jag varit på återkoppling efter den förnämliga hjälp jag fick ang krampen :!: Äter Kalium, 3 tabl/dag tillsammans med Magnesium. Hittills inga kramper mer än antydan... Lite skrämselskott sådär och gärna under körlektion mitt under nåt läskigt moment :roll:

Njuta av graviditet :?: Hur gör man det :?: Skämt åsida, jag passar egentligen inte till att vara gravid. En massa krämpor och nojjor. Men jag gillar resultatet det blir av allt ståhejet :wink: :heart: Och skulle göra om det igen om bara kroppen orkar.

/LO: Tack för bekräftelse, det behöver man ibland :heart: Fattar knappt att du gått så långt, känns som igår man satte kaffet i vrångstrupen inför den underbara nyheten på forumet :D

:heart: Kram från Nancy
Nancy

Inlägg av Nancy »

"åsidO" skulle det stå 8)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart: :-({|= fy BUBBLAN va du e bra som tar hand om din kropp så bra mitt i diabetesens prövotid!!!

=D> =D> =D>

Storkramen :!:
/Fjällmor
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Kul läsning :D Även ifall jag gissar att tillvaron inte är så kul :roll: Vet vad du menar med att "inte passa till att vara gravid, men gilla resultatet" :lol: 8)

Fortsätt nu att ta hand om dig.

Kram :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Roooliga Nancy! :lol: Stora, blöta megapussar från Jannika also known as your private consult in all matters conserning names :lol: (ja guuud vad jag inte vet hur det där blev stavat men hoppas att andemeningen gick fram, det blir liksom roligare på engelska, eller svengelska då...) :roll: :lol:
Antonias mamma

Inlägg av Antonias mamma »

Nancy skrev:Njuta av graviditet :?: Hur gör man det :?: Skämt åsida, jag passar egentligen inte till att vara gravid.
Då är vi två :roll: :wink:
Diplomerad SHN-kurare och mamma till
Antonia :heart: :heart: :heart:, född 25.11.05, kurad 8/06
Amadeus :heart: :heart: :heart:, född 17.8.08, kurad 1/09

www.sandsdrommar.com
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"