Mia: Tack för din fina hälsning, glad blev jag

Hur är det med Dig
Om:
mage: Lillabebisen sparkar och rör sig men mer med nöjda Lussi-rörelser än otåliga och hårda Leia-sparkar. Lillasyster är däremot lik Leia i och med att hon inte gillar att jag ligger på sidan, något Lussi inte brydde sig ett skvatt om. Magen växer för var dag tycker jag. Häromdagen fick magen en stor puss puss av Leia och ett "jag äääälskar dej min lilla bebis". För det är
allas bebis, precis som Lucine. Eller kanske mest Leias då... 8)
diabetes: Åh, är så innerligt trött på eländet

Är riktigt ordentligt känslig för socker nu. Testade och åt en smörgås en kväll, nästa morgon slog blodsockermätaren i taket. Ännu tristare är dock kontakterna med sjukvården. Lika trött på tjatet om insulin för att kunna äta pasta som uttalanden om vilken "mild" variant av graviditesdiabetes jag har eftersom jag inte behöver ta insulin... Men tjena, hur har jag lyckats undvika insulin från v.7 till v.31

När det är ett känt faktum att insulinbehovet ökar successivt hela grabviditeten

Och varför är ingen intresserad av HUR jag undvikit insulin

Jo man behöver ju ingen förklaring mer än slumpen... KOSTEN har nog inte ett
dugg med det hela att göra. Om nu någon mot förmodan skulle läsa detta som träffat mig IRL och arbetar inom sjukvården så vill jag hälsa att Monica på Dagsjukvården är suverän och har stöttat jättebra. Tyvärr finns det inte möjlighet att prata med just henne varje gång så då är jag tillbaka på ruta noll igen.
hela faderullan: Minskat på värkmedicin inför förlossningen. Jobbigt. Klarar värmen bättre än förra sommaren men antagligen pga jag är lättare än sist. Sover illa de flesta nätter. Orkar inte mycket och blir lätt sur och arg. Men TROTS detta hävdar jag med en
dåres envishet att detta är min lättaste graviditet so far.
Idag är det v.30+6. Samma dag som vattnet började sippra då jag väntade Leia. Dagen efter blev jag inlagd på Östra och 31+6 föddes hon. Känns lika märkligt denna gång som då Lucine var i magen. Lite ödesmättat sådär.

Stor kram från Nancy