Hej allihopa,
hemkommen från Tyskland är jag sen drygt en vecke men tiden och lusten att skriva här i min favorittråd har liksom inte infunnit sig. Läst har jag iallafall gjort! Nu sitter maken och två landsmän och kollar fotboll (låter som om det går bra hittills) och plötsligt fick jag lust att skriva!
Jag är ju himla dålig på att kommentera allas inlägg men ska iallafall göra en litet försök! Jag är ju en sån som inte alltid kommenterar men jag läser och tycker att alla inlägg är roliga. Jag tror vi är flera.
Sussi: Vad kul att du kommit tillbaka! Vad imponerad jag blir av att du kan tänka dig en till bebis. Vi har ju "bara" två än och i princip skulle jag vilja ha en till men maken tycker två är perfekt och min lata sida säger mig att det är så. Men att vara tre syskon känns ändå som roligare än att vara två. Vi får väl se om några år kanske. Då har vi nog glömt jobbiga nätter och annat lite mindre roligt.
Gottis: Tack för att du delar med dig! Jag tror du hjälper många genom att vara så öppen och resonera här i tråden. Du har så många kloka tankar och insikter och många bra råd och fint stöd ger många andra här också. Tjat kommer här: Har du läst Päivi-tråden än då? Den är verkligen inte tråkig utan intressant som värsta romanen (tycker jag). 8)

Åh, nu ser jag ditt sista inlägg. Säkert klokt beslut. Ha det så jättebra.
Citat av Kiki (har glömt hur man fick in namnet och orkar inte kolla just nu)
Ang BB pappor så har Erik inte heller läst en rad men han har en ängels tålamod, eller det har han inte föresten, för han behöver inte tålamod han bara accepterar henne som hon är, där hon är... Härom dagen berättade han, lyckligt, om Mio frukost framför TV'n med en kaviarmacka, han gick för att fylla på kaffe så när han kom tillbaka satt hon och smorde in sina fötter med kaviar. Han vet att man inte kan bli arg för det, man måste ju prova, kanske kaviar är jätte bra för huden på fötterna. Sån är han.
Ha, ha. Så himla roligt och rätt! Tack för det skrattet! Kul är det att läsa om andra små episoder med Mio också.
Tinis: Det ska bli jättekul att höra om er Ölandsvistelse och om renoveringen och inredning osv. Väntar med spänning!
KajsaIE: Oj, låter som du har fullt upp! Jag är riktigt avundsjuk på er som ska till Gastsjön. Kanske blir det av nästa år för mig!
JennyH: Vad roligt att du är här! Det är alltid roligt att läsa dina inlägg om Antons roliga kommentarer och jag måste säga att jag är imponerad av dina och Gottis verbala killar!
Blomman: Nu var det ju några veckor sen du gjorde entre här i tråden (eller har jag missat nåt tidigare inlägg), men ändå, kul att du är här!
Förlåt om jag missat nån som skrivit nyligen nu.
Lovisa har nu "semester" från dagmamman och är hemma med mig eller pappa. Vi turas ju om. Till hösten har vi fått dagisplats vilket känns helt ok (vi har ju sökt det själva) men jag är ändå lite kluven. Hon har ju haft det så bra hos dagmamman och det är en liten trygg grupp. Anledningen till att vi vill ha dagis är dels att är för långt till dagmamman, 4 mil med hämtning och lämning och att när hon blir äldre vore det kul om kompisarna hon träffar bor lite närmare oss. Och så tror vi att det blir viktigare och viktigare med kompisar i hennes ålder. Hos dagmamman kommer det att bli många små barn till hösten men ändå en äldre tjej och en äldre kille. Men de får gå på Mulle 2 ggr i veckan och det är Lovisa inte nog stor för än vilket jag tycker är trist. Dagiset verkar iallafall bra och de är ute mycket. Hon kommer ju inte heller att vara där alla dagar och inte långa dagar så det blir nog bra. Funkar det inte kan vi nog byta tillbaka för det finns plats i dagmammegruppen.
Hannes börjar ta sina första vingliga steg. Han kan stå rätt länge utan stöd nu. Han är en riktig liten solstråle och så himla charmig. Lika charmig som storasyster men liiite lättare att handskas med just nu, vilket väl ligger i sakernas natur.
Tysklandssemestern var riktigt skön och resan själv med båda barnen gick riktigt bra. Tyvärr blev inte läggningen när vi kom fram så bra för sängarna var inte förberedda och ingen mörkläggning heller. Det var redan sent när vi kom och maken kom inte förrän dagen därpå. Hannes var totalt uppe i varv och somnade inte förrän 22:20. Stackarn. Resten av veckan sov han dock superbra så det var jätteskönt.
Lovisa hade fullt upp med att köra traktor och mata kalvarna och fixa med det ena och andra. Hon trivdes jättebra men vid slutet av veckan ville hon hem! Det ville inte jag!
Midsommar firade vi med mina föräldrar och morbror med familj. Lugnt och skönt och mysigt. Dans kring midsommarstången blev det både på midsommarafton, midsommardagen och söndagen! Lovisa älskar det.
Var med min syster med familj i sommarstugan på söndagen och Lovisa och 9 månader yngre kusinen Filippa leker så himla bra tillsammans nu. Såå roligt att se. De dansade själva kring midsommarstången när vi tröttnat och sysselsatte sig hur bra som helst. Det är väldigt stor skillnad mot förra sommaren då det blev mest kiv och gråt. Men de har ju blivit äldre och klarar av att leka med andra nu.
Uj, uj, vilket långt inlägg men så har jag väntat ett tag med att skriva också!

Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.