Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
blomman

Inlägg av blomman »

Tinis skrev:Men hallåååååååååååååååå!!!! :shock: :lol: Här kommer JAG och skickar värsta hälsningen till er i MIN tråd och INGEN hälsar tillbaka!!!!
Vad skön du är! :lol: Hur många gånger har man inte känt sig totalt nochad (inte i den här tråden dock!) och inte sagt nåt, utan bara tänkt att "jaja, jag är väl bara så himla tråkig då att ingen vill kommentera vad jag skrivit" och så slutat skriva istället. I vissa trådar..
Men såklart ska man hojta till när folk "glömmer" bort/missar ens inlägg! Tummen upp för dig!
För såklart VILL ju alla hälsa tillbaka, vi var nog bara så uppe i Gotlandsmammans historia tror jag!

Kram!
Sussi

Inlägg av Sussi »

blomman skrev:Hur många gånger har man inte känt sig totalt nochad (inte i den här tråden dock!) och inte sagt nåt, utan bara tänkt att "jaja, jag är väl bara så himla tråkig då att ingen vill kommentera vad jag skrivit" och så slutat skriva istället.
Ja, det händer ju ibland och t.o.m. i den här tråden ;) Det var därför jag drog mig ur ett tag. Jag var så glad och skrev om att jag hade bokat resa till Turkiet, och ingen kommenterade det, då känner man sig riktigt betydelselös. Men det var förmodligen som nu, som du skriver, att det var nåt annat som ventilerades just då, och att man liksom "försvann" med sitt inlägg.

Hej, hej Tinis! *vinkar* Bra att du säger till =D> själv är jag alldeles för feg... :oops:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: tjejer, vad härliga ni är. Vi får bestämma att vi blir bättre, tyvärr har jag så kort minne så när jag trycker på besvara så har jag glömt allt jag skulle svara på :shock: och nu får vi också öva på att vara goda omtänksamma vänner :heart:

Nu längtar jag ihjäl mig efter mina barn :cry: Sitter helt ensam här hemma :cry:

Kram till Blomman :heart:
Kram till Sussi :heart:
Kram till Tinis :heart:
Kram till KajsaIe :heart:

Kram till alla som läser tråden utan att lämna avtryck :heart:

märker ni att ni ser mina e-n :lol: jag klistrar in e varje gång jag behöver det, det går väldigt långsamt att skriva :lol:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Usch, jag är jättedålig på att kommentera det ni skriver.... :oops:

Tänker mycket på Gottis, hoppas hon vill skriva igen.

kiki och ilindstrom: tänkte på er när ulrikaj och jag snackade om resan upp till Gastsjön. Hur åker ni? passerar ni Dalarna, så kunde vi mötas på tåget. Verkar som de flesta tar det tåget som kommer till Bräcke 13.18.

Jag ska kolla men om jag minns rätt så kunde man kanske välja sittplats och då kunde väl alla ta samma vagn eller ngt :roll:

Sussi: ledsen för att du kände att ingen "märkte" att du skulle till Turkiet. :oops: Har du varit där redan, vad tyckte du? Vi har också varit till Turkiet och själva hotellet och hotellområdet var jättefint och så, men synd att landet och människorna utanför hotellet inte var som jag förväntade mig...tyvärr!

Här hemma är det jag och flickorna på dagarna och det märks på en gång att storatjejen är hemma och inte går på dagis. Latmamman (läs:JAG) måste genast ha en lite bättre utarbetad plan för våra dagar. :wink:

Jag kan då säga att jag märker att min stora tjej är ett dagisbarn som sysselsätter sig själv hela tiden om jag inte går och bryter leken med ngt viktigt jobb. nu vet jag att det är det de lär sig på dagis: ATT LEKA FÖR SIG SJÄLVA, på både gott och ont. De får liksom inte variationen lek och social delaktighet. Där skulle nog jag behöva lite tips hur man får med henne i jobb när hon är så himla "upptagen" med sitt :?

Igår började mitt "nya" liv som innehåller inget socker och lite annat i 3 veckor. kiki:jag gör ett försök med detox men avbryter direkt när jag märker att jag inte mår bra. Igår kväll kämpade jag lite med suget efter en rejäl macka och ngt gott till men med lite kamomill te och honung funkade det faktiskt at stå emot :thumbsup: Jag känner mig faktiskt lite annorlunda redan idag. Så fort jag känner sug så tar jag en morot tex och jag var mycket piggare när jag vaknade imorse. \:D/

Oj vad jag babblar!

Ha en bra dag allesammans och välkommen alla att kackla här, ju fler desto roligare!

Kram
kiki

Inlägg av kiki »

snabb meddelande,, sonen har landat. puh :lol:

Social delaktighet
kiki

Inlägg av kiki »

Hej, nu har jag sovit några timmar och vaknat med värsta huvudvärken :cry: hm jag tänker att jag kanske fått tillbaka min migrän men utan aura :?: :roll: jaja vi får se.

Kajsaie, vad spännande med detox, har du kontakt med någon som kan det där :?: Jag vet att TorsMamma brukar avgifta sig några ggr per år, du kan ju PM-a henne om du har frågor.

Kajsa, du kanske kan ta på dig reseplaneringen till SHN-kursen. Bara att hålla koll på hur folk kommer och åker så att AW kan beställa taxi från Bräcke. Du kan väl PM-a Anna om du har lust att sköta det. Jag tror att jag kommer att ta samma tåg som du, ilindstrom är nog datorlös men kommer väl hem snart så får vi höra med henne också.

Nu väntar jag på att sonen ska vakna, lär väl ta några timmar till. Han var så nöjd och glad när han kom hem. Två lite yngre folk hade han med sig en på 10 och en på 12. Vilken hjälte, han kändes en halvmeter längre än när han åkte :lol: . Han var trött men berättade många roliga historier från resan.

Mio pratade jag med i telefonen igår, hon är ju lite fundersam och pappan försöker förklara -Mamma kommer på torsdag :roll: haha pappan köpte en gummibåt :shock: till henne, han tror att hon ska vilja åka runt i den när vi är vid havet :shock: just nu använder hon den som badkar... hur kul som helst, jag tror att det kommer att stanna vid det, en liten minipool.

Kramar

Social delaktighet
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Oj va skoj kiki att sonen är hemma och jag förstår vad stolt både han och du måste va, skoj!

Jag skulle gärna vilja ta på mig planeringen MEN jag har SÅ MYCKET just nu så jag håller på exploderar nästan: Vi ska ha en fest hemma på gården för nära 70 personer om ca 4 veckor, jag håller på översätter SHN boken som en tok, men hinner inte färdigt tills vi ska till Anna, håller på gå igenom ett material som jag inte kan berätta om (mycket tänka där!), har haft 100 % ansvar för hushållet och barnen några dagar och behöver VILA, vi ska åka till Estland i slutet på juli, alla gäster som ska till festen behöver transport och boende...skit, jag tror inte jag orkar en sak till, även om jag jättejättejätte gärna vill.... :shock: Hoppas ngn annan kan ta denna uppgift!

Kram
Sussi

Inlägg av Sussi »

kiki: skönt att sonen är tillbaka på moderskeppet :) Och sova kan de... ;)

KajsaIE: Jo vi har varit i Turkiet, åkte bara några dagar efter att vi hade beställt :) Jag gillar Turkiet iom att det är billigt med shopping och mat jämfört med t.ex. Grekland. Hotellet vi bodde på var också jättebra. Men det är jobbigt med alla försäljare som nästan drar in en i affärerna och tar fram varor som man nästan känner sig tvingad att köpa. Skönt att jag hade äldsta sonen, 25 år, med mig. De trodde nämligen att det var min man HAHAHA och han är duktig på att säga ifrån på ett hövligt sätt! Jag blir antingen "otrevlig" eller så handlar jag saker jag inte vill ha...

Vilken hektisk tid du har framför dig! Glöm inte att vila och ANDAS!! :heart:

Åhh jag vill så gärna åka på SHN-kursen, jag också! Tror inte jag kan vara ledig då (har nyligen börjat på nytt jobb) men jag ska kolla igen. Jag var där förra året, och det är så himla lärorikt och mysigt och kul på alla sätt och vis! Gastsjön är ett av de vackraste ställena i det här landet :D

Nu ska jag städa skafferiet, det är en röra där utan dess like...

Skulle också behöva detoxa....

Saknar Gottis... :heart:

Kram tjejer!
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Uhuuu Gottis [-o<
Vart du än är, VI ÄR HÄR OM DU BEHÖVER OSS!!:heart: :heart: :heart:

KRAAAAM!
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Kära goa vänner. Kikar in här en liten stund och blir glad över att vara saknad och att ni tänker på mig. Min hjärna går på högvarv, ni anar inte. Jag är trött, utpumpad, frustrerad, i koma...men på lördag åker jag och grabbarna till mina underbara föräldrar och myser ett tag, på obestämd tid. Få distans och få jobba upp min egen självkänsla. Ta en dag i taget!
Tänker på er.
Varm kram Linda :wink:
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Har varit i småland med hela familjen och hinner inte kommentera allas inlägg. Vill bara applådera gotlandsmamman till ett bra beslut. Hitta din självkänsla och tänk efter vad du vill med ditt liv. Tänker mycket på dig och dina två pojkar. Du vet att vi finns här :heart:

Lång varm kram :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Gäst

Inlägg av Gäst »

Åh, Linda :heart:

Skriver inte mkt här, men läser desto mer. Och inte känner jag dig heller. Men du är klok, bara så du vet. Och det är bra att åka hem till föräldrarna ibland. Bli ompysslad. Byta miljö. Få lite villkorslös kärlek. Få lite avlastning. Jag förstår att du är trött och slut i huvudet - har läst i och mellan raderna att du gör en tuff resa just nu i livet.

Jag hoppas att du hittar lite ro ett tag. Självkänslan tror jag du har i dig, den ligger bara långt bak just nu.

Läser ibland när du skriver om din storkilles bravader och ord. Han verkar som en kopia av min Anton :heart:. Om du får för dig att komma till Göteborg någon gång så är du varmt välkommen till oss!

Har ni gått färdigt ap-kursen?

Kram Jenny
Sussi

Inlägg av Sussi »

Härligt att höra av dig, Gottis! Jag tror du gör alldeles rätt som åker i väg ett tag och får lite distans till saker och ting.

Stor kram så länge!
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej allihopa,
hemkommen från Tyskland är jag sen drygt en vecke men tiden och lusten att skriva här i min favorittråd har liksom inte infunnit sig. Läst har jag iallafall gjort! Nu sitter maken och två landsmän och kollar fotboll (låter som om det går bra hittills) och plötsligt fick jag lust att skriva! :D

Jag är ju himla dålig på att kommentera allas inlägg men ska iallafall göra en litet försök! Jag är ju en sån som inte alltid kommenterar men jag läser och tycker att alla inlägg är roliga. Jag tror vi är flera. :?:

Sussi: Vad kul att du kommit tillbaka! Vad imponerad jag blir av att du kan tänka dig en till bebis. Vi har ju "bara" två än och i princip skulle jag vilja ha en till men maken tycker två är perfekt och min lata sida säger mig att det är så. Men att vara tre syskon känns ändå som roligare än att vara två. Vi får väl se om några år kanske. Då har vi nog glömt jobbiga nätter och annat lite mindre roligt.

Gottis: Tack för att du delar med dig! Jag tror du hjälper många genom att vara så öppen och resonera här i tråden. Du har så många kloka tankar och insikter och många bra råd och fint stöd ger många andra här också. Tjat kommer här: Har du läst Päivi-tråden än då? Den är verkligen inte tråkig utan intressant som värsta romanen (tycker jag). 8) :lol: Åh, nu ser jag ditt sista inlägg. Säkert klokt beslut. Ha det så jättebra. :heart:

Citat av Kiki (har glömt hur man fick in namnet och orkar inte kolla just nu)
Ang BB pappor så har Erik inte heller läst en rad men han har en ängels tålamod, eller det har han inte föresten, för han behöver inte tålamod han bara accepterar henne som hon är, där hon är... Härom dagen berättade han, lyckligt, om Mio frukost framför TV'n med en kaviarmacka, han gick för att fylla på kaffe så när han kom tillbaka satt hon och smorde in sina fötter med kaviar. Han vet att man inte kan bli arg för det, man måste ju prova, kanske kaviar är jätte bra för huden på fötterna. Sån är han.
Ha, ha. Så himla roligt och rätt! Tack för det skrattet! Kul är det att läsa om andra små episoder med Mio också.

Tinis: Det ska bli jättekul att höra om er Ölandsvistelse och om renoveringen och inredning osv. Väntar med spänning!

KajsaIE: Oj, låter som du har fullt upp! Jag är riktigt avundsjuk på er som ska till Gastsjön. Kanske blir det av nästa år för mig!

JennyH: Vad roligt att du är här! Det är alltid roligt att läsa dina inlägg om Antons roliga kommentarer och jag måste säga att jag är imponerad av dina och Gottis verbala killar!

Blomman: Nu var det ju några veckor sen du gjorde entre här i tråden (eller har jag missat nåt tidigare inlägg), men ändå, kul att du är här!

Förlåt om jag missat nån som skrivit nyligen nu. :heart:

Lovisa har nu "semester" från dagmamman och är hemma med mig eller pappa. Vi turas ju om. Till hösten har vi fått dagisplats vilket känns helt ok (vi har ju sökt det själva) men jag är ändå lite kluven. Hon har ju haft det så bra hos dagmamman och det är en liten trygg grupp. Anledningen till att vi vill ha dagis är dels att är för långt till dagmamman, 4 mil med hämtning och lämning och att när hon blir äldre vore det kul om kompisarna hon träffar bor lite närmare oss. Och så tror vi att det blir viktigare och viktigare med kompisar i hennes ålder. Hos dagmamman kommer det att bli många små barn till hösten men ändå en äldre tjej och en äldre kille. Men de får gå på Mulle 2 ggr i veckan och det är Lovisa inte nog stor för än vilket jag tycker är trist. Dagiset verkar iallafall bra och de är ute mycket. Hon kommer ju inte heller att vara där alla dagar och inte långa dagar så det blir nog bra. Funkar det inte kan vi nog byta tillbaka för det finns plats i dagmammegruppen.

Hannes börjar ta sina första vingliga steg. Han kan stå rätt länge utan stöd nu. Han är en riktig liten solstråle och så himla charmig. Lika charmig som storasyster men liiite lättare att handskas med just nu, vilket väl ligger i sakernas natur. :wink:

Tysklandssemestern var riktigt skön och resan själv med båda barnen gick riktigt bra. Tyvärr blev inte läggningen när vi kom fram så bra för sängarna var inte förberedda och ingen mörkläggning heller. Det var redan sent när vi kom och maken kom inte förrän dagen därpå. Hannes var totalt uppe i varv och somnade inte förrän 22:20. Stackarn. Resten av veckan sov han dock superbra så det var jätteskönt.
Lovisa hade fullt upp med att köra traktor och mata kalvarna och fixa med det ena och andra. Hon trivdes jättebra men vid slutet av veckan ville hon hem! Det ville inte jag!

Midsommar firade vi med mina föräldrar och morbror med familj. Lugnt och skönt och mysigt. Dans kring midsommarstången blev det både på midsommarafton, midsommardagen och söndagen! Lovisa älskar det.

Var med min syster med familj i sommarstugan på söndagen och Lovisa och 9 månader yngre kusinen Filippa leker så himla bra tillsammans nu. Såå roligt att se. De dansade själva kring midsommarstången när vi tröttnat och sysselsatte sig hur bra som helst. Det är väldigt stor skillnad mot förra sommaren då det blev mest kiv och gråt. Men de har ju blivit äldre och klarar av att leka med andra nu.

Uj, uj, vilket långt inlägg men så har jag väntat ett tag med att skriva också! :D
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Jahaa, här var man borta i 10 minuter och det bara rasar in inlägg...skoj! :)

Tack Gottis för att du hörde av dig och jättebra beslut att åka iväg med killarna!! Välkommen tillbaka sen! :heart:

Krümel: Va roligt att du skrev igen, har funderat och trott att du har varit i Tyskland men jag är som du att jag inte alltid har ork att skriva men läser hela tiden! Hade varit roligt att ha dig med till Gastsjön iår :(

Kram även till Sussi, ilindstrom, JennyH och alla andra som skriver! :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"