Var ett tag sedan jag var inne här då vår 10-månaders tjej har sovit jättegott sedan hennes "kur" när hon var 4 månader. Då var forumet min livlina och det är tack vare detta och alla härliga människor som det gått så bra, men nu är det dags igen
Allt har som sagt gått strålande, och hon har varit hur duktig som helst. Men för ca 3 veckor sedan har hon börjat bli jätteledsen vid läggning (både dag & natt). När vi lägger henne och går ut ur rummet med ramsa så sätter hon sig upp direkt och efter ca 5 sek står hon upp och skakar galler, skriker & gråter i sin säng ibland upp till en timma innan hon somnar. Jag tror att "felet" vi har gjort är att när hon börjat protestera så har vi gått in till henne och lagt henne till rätta och sedan ramsat igen.
Är det så här vi skall fortsätta tills hon är "tillbaka" där hon var innan och somnade bums när vi la henne?
Vi skojar alltid mycket innan hon skall sova så hon skall vara glad. Och hon äter jätteduktigt under dagen, det enda som kan strula är välling vid läggdags som ofta inte vill ha.
Vårt schema ser ut så här:
07.00 vakna & välling
09.00 gröt & frukt
10.00-11.30 Sova
12.00 Lunch
14.45 Mellanmål
15.00-15.45 Sova
18.30 Bada & nattvälling
19.00 Sova natt
Hoppas någon har lite bra tips för att få oss back on track
/Anna Karin