Mat på menyn! Härligt Tessan! Vräk på bara, Herman är ingen big eater, har aldrig varit, men Hugo åt ju vad som helst, när som helst och hur som helst. Efter en vecka med smakisar vräkte han i sig en dryg deciliter havregröt + 1-1,5 banan. Varje kväll.
Hur går det med kräkningarna nu, Tessan? Märker du skillnad när det är mat i magen? Hermans avtog ju dramatiskt först, men nu är de tillbaka. Förbajat!
Men Jenny, jag tror att du får vänta lite med smakisar! Abbe är ju en ung kille, tarmarna behöver tid på sig att utvecklas. Men snaaart...
Herman hälsar att det är skönt att sova hela nätterna. Förra veckan tog vi bort nattnålet, det gick galant. Första natten var jag väldigt generös med vagning, andra natten lite snålare och tredje natten vagnade jag bara en gång. Säkert i onödan. Ramsan tar superbra, både vid uppvak och vid läggning. Så var det uppföljningsnatt på midsommarafton och Henrik skulle ta alla eventuella uppvak. Sadist som jag är, tänkte att "nu ska han få för att han har fått sova gott i tre nätter, utan nattmatande, utan att han mig snarkande bredvid sig." Extra härligt att ge igen på det visat efter midsommaraftonens snapsar, tänkte jag.
HA! En ramsa på hela natten blev det!
Jag ska väl vara glad att Herman sover, men han kunde gott ha busat lite mer med sin far, tycker jag. Sadisten.
Men vi har haft lite tidiga uppvak de två senaste dagarna, ganska odramatiskt dock, han ligger och stånkar lite, slumrar, vaknar, grmtar... Men även den poletten trillar väl ned så småningom, tänker jag. Och stoppar in fingret i örat och somnar om.
Kattklo: Känner igen de allt tidigare nattmålen... Välling inför natten snart kanske? Eller grötsmakisar?
Kram!