Nancyfamiljen på nya äventyr

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nancy skrev: Han lever ändå upp då han ligger i en hög på golvet med både Leia och Lucine klättrandes på sig :heart:
FIck se detta live förra veckan, och kan intyga att det såg hur härligt ut som helst :D :!:. Leia passade även på att introducera Lilla Spöket Laban för Anton, så nu diskuterar vi spöken, monster och liknande härhemma. Lyckan var total i morse när det låg en alldeles egen Spöket Laban-film jämte morgonvällingen! GIssa vad vi gjort sedan kl 7.45 i morse :lol:...

Skönt att bebin mår bra i magen (klart den gör!!) och att du överlevde gårdagen, Nancy :shock:!

:heart:
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Grattis till att allt går så bra och att Lillasyster mår kanon där inne! Måste kännas jätteskönt! :D

Kram// Åsa
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Gratulerar till fortsatt framgång i bebis-verkstan :heart:

Följer tråden med stort intresse :-D
Nancy

Inlägg av Nancy »

JennyH: Åh vad glad jag blir för Antons skull :D Nu när Leia dragit ned honom i Laban-träsket måste det vara kanon att ha en alldeles egen film :lol:

ÅsaB: Tack :heart: Ja, jag är verkligen lättad över att allt såg så fint ut :D

*frieda*: Tack rara du :heart: :D
Elle

Inlägg av Elle »

Vad skönt att lillasyster i magen mår så bra! Ha en riktigt skön midsommarhelg med din härliga familj!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Nancy

Inlägg av Nancy »

Elle: Tack vi hade en jättefin midsommar :D Hoppas att ni hade detsamma :heart:

22/6-2008

I natt vaknade jag ca 01.30 och insåg att en timma senare var det exakt tre år sedan Leia föddes. Jag var inte vaken just i det ögonblicket (02.31) men mannen min har gång på gång berättat hur han hörde hennes första skrik genom den glasdörr bakom vilken han var förpassad.

Jag kan inte påstå att Leias födelsedag i sig kan räknas som den bästa dagen i mitt liv för allt var så kaotiskt känslomässigt men hela upplevelsen i sig kvalar definitivt in i toppskiktet över livsavgörande händelser.

Min lilla stora flicka, vem är du egentligen :?: Vi förundras varje dag över den lilla stora personlighet som är Du och undrar över hur så många känslor, så många aspekter, så många tankar och så många olika dimensioner får plats i en och samma lilla varelse.

Det är sannerligen ett stort äventyr att få vara med dig Leia och vi är varje dag innerligt tacksamma över att du kom till just oss.

Idag har vi firat dig med ballonger uppsatta i olika rum (smög oss in i ditt och Lussis rum när ni sov), med sång till väckningen (som du protesterade emot och tyckte att mamma istället skulle sjunga samma sång som hon gjort varje dag sedan du var pytteliten) och med tre små paket innehållandes tjock målarbok, rosa-vit axelremsväska, godisbilar och polisbil.

När du ville ha hjälp med paketet sade du: "snälla mamma, kan du hjälpa mig att ta av snöret".

När du tog något (en mobiltelefon eller en sax) ifrån Lussi sade du: "tack Nussi, mamma får den istället" och gav den lugnt till mig.

Du vet sannerligen hur du skall fylla på dina reserver inför stunder som inte är lika rosenskimrande... :wink: :lol: :heart:

Hur kan man älska någon så att det gör ont :?: Så att kärleken alltid snuddar vid en ångest och en oro mäktig nog att få en komplett galen :?:

Det är ett dagligt arbete att tvinga sig själv att låta det vackra vara det förhärskande och våga vara så lycklig och tacksam som man vill vara.

Älskade lilla Leia-busa, tack för allt du tillför i våra liv. Vi hoppas att vi lyckas återgälda all värme, all kärlek, alla skratt, alla utmaningar och alla överraskningar som Du skänker oss alla dagligen.

:heart: Kram från mamma, pappa, Lucine och lillabebisen i mammas mage :heart:
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Grattis till lilla, stora Leia idag! :-({|= :heart:

Vad vackert du skriver, Nancy. Det känns långt in i hjärtat skall du veta.

Kramar, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tack blivandemamma :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Grattis favvo-Leia hälsar Anton och hela familjen :heart: :D :heart: :D :heart: :D
Nancy

Inlägg av Nancy »

:wink: Fortsätter kackla lite till... Ok, kanske inte "Barnaväntan" men på sin äldsta dotters födelsedag kanske man får lite dispens 8)

Dagens roligaste outfit: Leia iförd pyjamas, rosa-vit handväska och "plåtgubbehjälm med visir".

Dagens svar på tal: Mamma till Leia: "har du visat den nya polisbilen för din volvo XC90" :?: Leia: "men mamma, den har inga ögon".

Dagens "att leva med en treåring och dess fantastivärldar": Leia har precis upptäckt detta med att låtsasleka. Det finns numera några olika epitet som hon vill att vi kallar henne: Leia, Leia Nicole, Plåtgubben eller -Linga Bengtzing :shock: :roll: :lol:

Nancy
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Tack Anton och hela familjen :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nancy skrev: Dagens "att leva med en treåring och dess fantastivärldar": Leia har precis upptäckt detta med att låtsasleka. Det finns numera några olika epitet som hon vill att vi kallar henne: Leia, Leia Nicole, Plåtgubben eller -Linga Bengtzing :shock: :roll: :lol:
Nancy
Hohoo... :lol: Så det är Linda som gäller för treåringar :?:

MIN treåring har tjatat hål i huvudet på oss om "LeiaLussi" som var har på besök under självaste midsommarafton. :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Päivi skrev: Hohoo... :lol: Så det är Linda som gäller för treåringar :?:
8) Jepp, det är plåtgubbar och Linda som gäller :thumbsup:

"Jag äääääääälskar Linda Bengtzing" deklarerade Leia igår. Och trallar sen: "hö mej, rö mej, hu fårt det kan va" (eg. se mig, hör mig, rör mig, hur svårt kan det va")

:heart: Nancy
Elle

Inlägg av Elle »

\:D/ HURRA, HURRA, HURRA, HURRA för Leia idag! \:D/ Stora damen som blir 3-år!

Vad vackert du beskriver er juvel, jag blir alldeles varm i hjärtat :heart:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tack raraste Elle :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"