Hej hej!:D
Läser troget och uppskattar era inlägg och sen går jag mest runt och tänker på vad jag ska skriva men kommer inte till skott.

Alltid nåt som kommer mellan - flaskor att diska, ersättning att fixa (tycker inte jag gör något annat ibland) toabesök med tjej som vill ha trosor men inte fått kläm på det där med var bajset hör hemma, tvätt att tvätta osv. Och så lite mysigt soffsittande med te, vin, choklad och bok förstås! Jag är en läsare helt enkelt, mer än skrivare. Men när jag väl börjar blir det desto längre
Nya mamman du är ju för rolig! Hisskur och skavsår! Sidoläget låter väl utmärkt om det nu är så att han somnar sött själv då.
Och mörkläggning och värme är ett gissel tycker jag. Gustaf har fått sova naken för han är så varm och svettig. Blir riktigt instängt i hans lilla vagn... Får försöka mörklägga bättre i rummet men då blir det ju också varmt. Svårt som sagt.

Gillar annars värmen men håller med om att det kändes ok med lite svalare väder idag. Bara det inte blir för länge.
Vi har varit på sommarstället i Borlänge två senaste helgerna och haft det ljuvligt. 2,5 timmar utan stopp tar det och som ni säger om era magsovare så sover inte heller Gustaf särskilt bra i bilen. Han somnar men sover max 45 min. Kan hålla sig vaken riktigt länge också. Är tacksam för nappen i bilen dock för han blir ändå lugnare av den. Med Filippa undvek vi bilåkning i det längsta för hon illvrålade i timmar stackarn. Inte lika van heller iofs.
Ujuj, imponerande att klara sig utan hiss Miniz! Men allt går ju om man måste. Får se det som bra motion. Mannens familj bodde också 4 trappor utan hiss med två barn tills han var 10 och fick sin lillasyster. Idag var jag inte särkilt glad på vår hiss dock. Skulle ut på gården på em och 15 cm från vår våning stannade eländet!

Ringde jour och de ryckte ut men 40 min fick vi sitta där, G somnade inte enligt plan utan blev hungrig och illvrålade. Tur jag hade resurser i väskan. F blev rädd när jag försökte forcera dörrarna och grät och somnade sen av pur utmattning. Bidrar också att hon slutat sova middag och istället sover 13 h natt pga mycket svåra läggningar annars. Jaja, ut ur hissen kom vi till slut men efter den pärsen blev det balkongen istället för när hisskillen äntligen hade lagat hissen spöregnade det.
Gustaf då, han har fått en tand, ganska tidigt vid 4 månader! Dreglar kopiöst. Tycker han äter lite dåligt också. Blir jättesur om man försöker truga när han inte vill ha. Förut visste jag ju inte hur mycket han fick i sig med amningen men nu är det i princip slut med det. Han får lite gröt på kvällen men jag har varit lite slö med smakisar lite pga tanden som tittade fram också. Sötpotatis har han fått och gillade. Funderar annars på lite välling. Står ju från 6 månader men har hört att det förut var 4 mån som med gröten. Han äter en gång per natt men vaknar ibland/ofta tidigare tyvärr och somnar snabbt med napp. Inte hungrig då upplever jag de gånger vi erbjudit. Skyller på förkylning som varat snart två veckor och tänker att vi tar tag i det sen. Första helgen när han blev förkyld sov han katastrofalt och vaknade varje timme tror jag. Och så var det ju supervarmt då också.
Annars är han så go och glad. Brukar få spendera tid vaken på mage i vagnen när han just vaknat eller har tröttnat på ryggläget. Så sött när han sticker upp huvudet som en sköldpadda och tittar sig fascinerat omkring och suger lite på kanten.

Får många leenden och kommentarer. Gillar roliga leksaker att ta tag i och greja med. Och storasyster är fascinerande såklart! Man riktigt ser hur han lystrar och vänder sig åt hennes håll när hon härjar runt.
Kantarella, hoppas verkligen också magen blivit bättre för Ian och du kommit ur zombiestadiet nu!
Kram kram