Träning -08

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

kattklo: Klart du får vara med :!: :D :D
Alltså, kattklo: Musik när man springer:
Något tufft. Det är det enda rätta. Så man känner sig hård och cool.
Det ska pumpa i takt med ens enorma muskler.

Nu snackar vi!! PRECIS så!!! :D 8)

Ottilia: DÄR var du! Å, vad jag tänker mycket på dig, ska du veta :heart: Du har det så jobbigt att ingen kan föreställa sig det :cry: Men vad skönt att ändå se en ände på det nu! Kämpa på med det du kan i motionsväg, jag är grymt imponerad att du orkar med det!

Ja, denna veckan blev det 4 pass:

tis joggingtur
tors motionscykel 1 tim, 15 min + muskelträning efter det
lör: stavgång i skogen
sön: joggingtur, riktigt bra pass :!:

Tisdagens pass hoppas jag slippa uppleva någon mer gång. :evil:
Parkerade bilen, satte på Pers Mp3-spelare, och vad hittar jag :?: :roll: :twisted: Ingen musik alls!!! Det enda han hade var 3 st "Ekot-dokumentärer" :o :twisted: 2 politiska, och en om "Kårhusockupationen 1968" Den var det minst dåliga alternativet... :roll: Herregud, vad trist det var att springa till:!: Jag vill INTE lyssna på radio när jag springer någon mer gång i hela mitt liv :!:
Eftersom det bara får plats 7 skivor på hans mp3:a har jag tvingat mig till att han hädanefter ska vika en plats för U2-live, ett tag tills jag tröttnar.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Lovis

Inlägg av Lovis »

=P~ Hoppsan, var i Vimmerby i helgen och sedan glömde jag rapportera...
Finns nog inget att rapportera heller :oops: .....en dags promenad på Astrid Lindgrens värld, räknas det? :lol:
Heja på alla ni andra i alla fall!
Ottilia, det var roligt att höra ifrån dig! Du är en kämpe!
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:idea: nötbröd:
1 dl nötmjöl ( mixade nötter)
1 ägg
(jag brukar mixa 200 g hasselnötter samt 200 g mandel + 1 dl kokos + 1 tsk bakpulver på en gång och sedan förvara i kylen. Det blir MYCKET "mjöl")

:arrow: Vispa ägget lite lätt i en halvdjup tallrik, ner med mjölet och rör runt till en smet. In i micron 2 min på max. Klart! Jag gör ett kryss i brödet, så blir det fyra delar. Jag äter med ost och smör, som en vanlig smörgås.

:D Superenkelt och supergott =P~

anna: min långa runda är 50 min, den korta 30 min.

veckans träning:
mån: springa
tis: cykla
ons:cykla
tor: cykla
sön: springa

Det har varit för varmt för att träna ordentligt :oops: men nästa vecka nya tag :!:

Tack Nya Mamman för fina reseträningstips. Det var ju sjuuuukt varmt i Stockholm förra tors-fre, hade tänkt gå från Hammarby sjöstad och in till stan (bodde på ett hotell på Vasagatan). ha ha ha ha ha Istället dog jag nästan av värmeslag på tunnelbanan och gjorde inte många knop på kvällen.

8) I helgen har barnen badat i Storsjön :shock: :D Jag har suttit på en filt och tittat på när de har sprungit runt och plaskat :heart:

Kram
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

:evil:
Förkyld.
Igen.
Orättvist!
Hostar som en storrökare.
Tröstäter. Kolhydrater, förstås...
:evil: :evil: :evil:

Tack för recept på nötbröd, Lindavega, ska ta tag i mig själv snart. Och baka. Fast jag har ingen mikro, får prova mig fram i vanlig ugn.

Kram - och på återseende när jag är frisk igen.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Attans elände Nya mamman :twisted: :cry: Krya på dig!

LindaVega: Vadå för varmt för att träna ordentligt, du har gjort 5 pass, det är ju superbra!!! =D>

Denna vecka blev det bara 3 pass. :cry: Det som skulle blivit det 4:e, igår, frös inne p.g.a att min mamma for iväg i ambulans :shock: , och jag ville vara vid telefonen och få rapport om vad det var som hänt, man var ju rätt skärrad, milt sagt... :shock: Hon hade svimmat på toaletten, hade svettats kopiöst, varit osammanhängande, smärta i magen/livmodern ungefär. Diffust. Allt gick bra, :D hon hade en allvarlig infektion i urinblåsan. Hon är hemma igen, med antibiotikakur.

tis:joggade
fre: stavgång
sön: joggade

Hur har det gått för er andra?

kram anna
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nu ska jag börja springa igen :D. Har fått stränga order om att ha egen tid, och kan inte komma på något annat att göra än att springa.

Dock har vi fortfarande en bebis med körig mage och täppt näsa, så jag vet inte när tiden ges. Jag hoppas varje eftermiddag (promenad/springa), men tror inte det är realistiskt just nu. Kanske varannan/var tredje.

KAn ni påminna mig om jag glömmer mig? :oops:
PM-bomba mig att jag ska iväg om jag inte rapporterat på några dagar...?

:heart:
Jenny
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Men JennyH :shock:
Du är ju "i princip nyförlöst"! :shock: KAN du inte lugna dig med åtminstone löpning? Jag vet ju att du är så liten och tunn, så det kan ju inte precis behövas för formen? Kan du inte nöja dig med promenader så länge? Liiite till i alla fall? Jag är rädd om dig!:shock: :heart: [-o< kram anna
kattklo

Inlägg av kattklo »

hEJ
Vi lever internetlöst, telefonlöst, utan el och varmvatten och kök. Räknas det som träning? Mental träning?? :lol:
Jag försöker gå en rask promenad varje dag (inte springa hårt än Jenny, isånafall kniiiiip varje dag) och så äter jag lite nyttigare.
Något som ställer till det är dock Allans överkänslighet mot ägg.
så jag kan inte äta ägg. Det står still i mitt huvud ibland. helst vid lunch. ägg som är en sån räddningsplanka.

jag efterlyser fortf en dvd med yoga/bålstärkande el dylikt att ladda i datorn och köra en kvart om dan. Tips??

Heja heja!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Jodu, Kattklo :wink: , mental träning kan det väl kallas :lol:

Veckans rapport:

tis: maratonpass på motionscykeln 1 tim, 50 min :shock: (gjorde en beställning samtidigt, och var inte klar efter en timme, så jag körde vidare :wink: )

tors: LÅNG 1,5 timme stavgång (och lite jogg mellan varven) på strövstig i FANTASTISK natur :D VAD JAG ÄLSKAR SOMMAREN, OCH AVSKYR VINTERN!!!

lör: Ett lite kortare (45 min) pass på motionscykeln

sön Löptur, JOBBIGT, fick håll nästan direkt, sprang för snabbt efter maten :roll:

kram anna
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hejhej!
Nej, ingen löprunda att rapportera än... men jag har kommit iväg på egen tid iaf :D.

Ville bara säga att kroppen känns helt återställd och längtar efter att röra på sig. Jag kommer inte göra några maraton-pass direkt...:wink:. Fysiskt har denna grav och förlossning varit pinsamt lätt! Så löpning känns helt ok att börja med!

Ni är så duktiga allemsammans!

/J
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Anna, du är för imponerande! Vilka pass du kör nu!
Själv har jag hostat ända tills nu, så jag har legat lågt. Nu är jag dock bättre, var nyss ute och promenerade 1 tim + hoppade upp och ned på en parkbänk väldigt länge. Bra för rumpan, har jag känt. Kändes otroligt bra, I'm back, liksom :lol:

Kattklo, lite tips på DVD råning/bålstärkande/Yoga: Jag är glad i min Friskis&Svettis DVD "stabil & stark". Den har ett kortprogram och ett längre, 45 min. Det går också att plocka ut ett 15-minutersblock stabilitetsövningar om man vill det. Du kan låna den av mig dessutom :wink:
Sen kör jag gärna stillsamma http://www.cdon.com/main.phtml?navroot= ... genre=8374 ibland. Den kan du också låna!

Lite tuffare tag får man här: http://www.dynamiskyoga.nu/kurser.html
Jag har tränat för den här damen tidigare och tycker hon är jättebra. Lite snällare än ashtanga, men ändå fysiskt. Ska nog köpa hennes dvd, tror jag.

Kör hårt!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej på er, era träningsgalna ;) I alla fall du, anna. Fattar inte hur du orkar ta dig tiden. För det är nog det jag är mest impad av! Stor eloge!

Själv gör jag inte många knop. Sista badningen idag, tyvärr. Jag börjar få värk i benen. Utsidan låren känns som för dålig cirkulation. Så egentlgien borde jag väl försöka röra mig lite mer, men just nu har jag inte ork - mest att ta mig tiden. Lättare att sätta sig i soffan och kolla fotboll...

SÅ jag ger nog upp denna tråden nu, får väl se om jag kommer igång till hösten. Då lär jag ju GÅ en del i alla fall :)

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
anniemanjani

Inlägg av anniemanjani »

Hallå!
Himmlans vad ni kör HÅRT, framför allt du anna!!!!

Här går det inte så bra med träningen, har svårt att få egen tid och som LO säger: då är det lätt att sjunka ner i soffa och se fotboll :roll: .

Jag har funderat på att köpa en sån där Aerolates-dvd är dessa bra ni som har?

Tjolahopp!
/Annie, mina små älsklingar Zigge (filosoferande charmör) aug 06
Zoleil (bestämd & målmedveten solstråle) dec 07
SHN-kurade, jul 08 :sleep:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
VAD ni är gulliga alla som kommer med SÅ mycket pepp och uppmuntran!!!! :heart: :heart: :heart:
Det är ju DÄRFÖR jag tar mig tid, och DÄRFÖR jag orkar hålla på! :D
NI har faktiskt hjälpt till att hjälpa mig i mål med era tillrop:!:
YES, jag har kommit tillbaka till min gamla vikt, efter alla dessa månaders slit :D :-({|= \:D/ ÄNTLIGEN!!!! :D

Därför tog jag det lite lugnare denna veckan, :wink: 3 pass:

tis: motionscykel
tors: joggingtur
sön stavgång

Nu gäller det att hålla kvar här, med semester i antågande... :?
Per har börjat prata om att han vill laga mer mat igen, och det var ju där det gick åt pipan förra gången med för mycket kh... :roll:

anniemanjani, jag tycker aerolates är jättebra träning för hela kroppen :!:

Hur har det gått för er andra?

kram anna
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D Grattis anna :!: Verkligen bra jobbat, jag är grymt imponerad :!:

:idea: Kan du inte äta Pers mat, men bara skippa kh till, ev göra en egen sidorätt? Så gör jag här hemma eftersom Jens inte är så sugen på att hoppa över pasta/potais mm. Han är en naturlig smalis (avundsjuk, avundsjuk) så för honom funkar det bra att BÅDE äta feta produkter + kh. Barnen äter ju också kolisar.

Min vecka:
Jag har cyklat t/r jobbet veje dag förutom torsdag. Det är 6.5 km enkel väg. Jag börjar få upp flåset nu :wink: Sedan sprang jag i tisdags och söndags. Känner mig nöjd. Har fortfarande daller runt magen dock :evil: men fuskar fortfarande med maten :oops: I lördags t ex beställde vi pizza eftersom vi var trötta efter midsommar :oops: INTE så bra direkt...

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"