Träning -08

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Lovis

Inlägg av Lovis »

Vilken midjeminskning Fjällmor! Otroligt bra gjort!

Veckan som gått:
Måndag: Gräsklippning 1,5 tim (stoor gräsmatta..)
Tisdag: 12 km cykling (med fikauppehåll på mitten :wink: )
Torsdag: Promenad

Kram
Malin
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Får se...
Vattengympa i måndags och promenad i slottskogen idag. Inget mer tror jag...

Men jag är glad och mår bra :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
anniemanjani

Inlägg av anniemanjani »

inte mycket till träning här heller (som Fjällfolket) men för mig är det sjukdom som spökar, nu har det blivit bihåleinflamation :evil: ... dock tillräckligt bra för att inte få medicin ( :? nåt positivt i allafall)

Längtar UUUUT, längtar efter ORK:!:

längtar efter immunförsvar...

God kväll
/Annie, mina små älsklingar Zigge (filosoferande charmör) aug 06
Zoleil (bestämd & målmedveten solstråle) dec 07
SHN-kurade, jul 08 :sleep:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Hej hopp!
Har har det varit en bra vecka!
Kör LCHF nu och det märks på midjemåttet. Idag har vi dock döpt Herman, så det har blivit både gravad lax, färskpotatis och hallonmoussetårta. Plus vin. Ganska många glas :lol: Och så förstås Morsdagsfrukost på Nobelkonditorn Magnus Johanssons lyxcafé Xoko. Mycket kolisar OCH mycket fett blev det där...

Men det struntar jag i, för veckan har varit mycket bra:

Måndag: 1 timme i skogen, gång och styrka
Tisdag: Yoga 1 tim
Onsdag: Promenad 1 tim
Torsdag: 1 timme i skogen, gång och styrka
Fredag; Skivstångsgympa på Friskis&Svettis (gratiskampanj i maj!)
Lördag: Barnvagnspromenad 1,5 timme, 30 minuters stabilitetsträning
Söndag: Barndop, teater, viiiiin, mat och på alla tänkbara vis dolce vita.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Härligt fjällmor!! :D :D

Lovis: Gräsklippning ÄR tungt jobb! Men den där fikan mitt i cyklingen, vad var det :shock: :wink:

LO/ Du är ju rejält gravid nu, så vattengympa och promenad räcker gott :wink:

anniemanjani: krya på dig! :cry:

Nya mamman: Kul att du märker skillnad med kosten! Det brukar vara mer på centimetrarna än på vågen faktiskt!
Och vilken träningsvecka! :thumbsup: Inga problen med tå-uslingen längre förstår jag?

Ottilia: Var ÄR du? Hur mår du? :shock:

Linda Vega:
Precis som du har jag svårt att undvika kh helt, jag blir helt enkelt utmattad, och kroppen orkar inte alls. Men jag håller ner KRAFTIGT. Tar EN potatis (potatis är ju inte så illa som pasta och ris) Men visst fuskar man. :? Blev så glad idag, då vi var bjudna till svärmor på lunch! Hon hade lagar fisk med kräft-gräddsås, till det smörkokt blomkål, morötter, sallad och (en) potatis. Suveränt gott OCH bra mat i mitt tycke!! :D Men så kom det efterrätt, vilket var ananaspaj med glass :? Som jag tyvärr inte stod emot. Sånt sabbar ju till det :roll:
Och du, tänk inte på vad konferensen gjorde, med den träningsveckan, jobbade du ju bort det!! :D

Jag är mogen att gå tillbaka till trådstarten och ändra mina mål, så här snart halvvägs in i året :wink:
Så här skrev jag:

Min målsättning :jag kommer inte ha så höga krav på mig nästa år, jag kommer vara NÖJD även med 2 pass/vecka, och supernöjd med 3 pass.
Så mellan 2-3 pass, varierad träning:

Detta ändrar jag nu, för det är HUNDAN vad ja kommit igång bra! :wink:
Så nu är mitt nya mål något jag kört rätt många veckor nu, 4-5 pass/vecka.
Jättenöjd med 4 pass, ÄNNU nöjdare med 5 :wink:
Att jag startade med detta intensiva, var ju för att jag gått upp några kilo, som jag ville ha bort. Tänkte köra så, tills de var väck. Men de är inte väck :roll: (kanske har de blivit muskler?), så jag fortsätter så här.
Jag har äntligen kommit över någon slags träningsspärr jag haft i hela livet. För mig har träning alltid varit tråkigt, och något nödvändigt ont.
Men det känns faktiskt inte så längre nu, och det är rätt stort :!:

Denna vecka:
Tis: löptur, denna gång kortare tid (35 min) men snabbare tempo
(Ons, en heldag med trädgårdsarbete)
Tors: motionscykel
Lör: Aerolates
Sön: Löptur 50 min (snabbt för att vara mig, herregud, Per hade ju lagt en U2-live i mp3-spelaren, man nästan glömde att man sprang ju!! :D )

Jättenöjd med min vecka! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Snabb rapport ( sitter på jobbet...)

anna och nya mamman: heja heja säger jag bara :!: Det är sååå peppande att läsa om er träningsvecka :D anna, du gör helt rätt i att omarbeta dina mål. Tror du är den som har haft en hög jämn nivå hela tiden. Nya mamman: kul att du ser resultat med LCHF. Själv har jag skärpt till mig de senaste två veckorna, och börjar att jeansen sitter liiite lösare i midjan. Fjällmor: imponerande :shock: :D

Jag har börjat nytt jobb för en månad sedan och HJÄLP vad energikrävande det är (på alla sätt och vis) Ska ut och resa tors-fre denna vecka, och ska packa ned joggingskor så jag i alla fall kan ge mig ut och GÅ.

min träningsvecka var sådär
Tis: cykla
Ons. Cykla
Tors: springa

Orkade inte ge mig ut förra måndagen, men ikväll laddar jag för en lång runda. Känner mig trots allt rätt nöjd nu när jag stramat upp kosten igen. Behöver lite tips på bra kvällssnacks. Vi äter middag 17.30 och sedan måste jag äta ngt innan läggdags (men inte för sent) Ibland tar jag en skiva ost + lite nötter eller salami alt nötbröd med smör och ost. Behöver mer tips känner jag. På morgonen äter jag två ägg med ganska mkt majonäs till ( står mig till lunch) och på em brukar jag äta nötter el ibland en frukt. Tips, tips
Fjällmor?

Kram
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

LindaVega: Kolla in http://www.rohnisch.se/index081.asp inför resan. Där finns bra tips på hur man kan hålla igång när man är på resande fot. Ett par bra, enkla styrkeövningar som kan utföras på hotellrummet funkar bra som en resesällskap, tycker jag.

Får jag tipsa om kvällssnacks? Grönsaker och yoghurtdipp tycker jag om. Gurka, champinjoner och blomkål i lite turkyoghurt med limezest+saft är ex jättegott. Istället för chips kokar jag en kronärtskocka (kräver lite framförhållning, jag vet) och äter med lite smält smör. Superlyxigt.

Jag är inte helt superstrikt LCHF-are heller, äter en del bönor, rotfrukter och quinoa samt lite frukt. Men jag känner verkligen att magen slår volter av att slippa en massa jäsande frukt i tarmen, så jag håller mig till 1, max 2 per dag. Och alla känslor av panikhunger (som jag kunde få förr) är som bortblåsta.

Tipsa om nötbrödet, det är jag så nyfiken på!

Anna: Du verkar ha kommit in i ett fantastiskt träningsflow! Är så avis på din löpning, snart ska jag köra igång också. Ska bara fördriva några fler kilon innan jag vågar utsätta lederna för det. Smart att revidera målsättningen, du är ju way beyond dina ursprungliga. Nya mål taggar ju att fortsätta träna.

Angående musik i lurarna - kan vi tipsas lite där`Jag är så tråkig, jag lyssnar mest på Kvart i fem-ekot och Studio ett när jag är ute. För att det sammanfaller med min träningstimme och för att uppdatera mig lite på världen utanför, liksom. Men jag behöver musik, speciellt när jag ska börja springa. Fler tips?

Kram - och kör hårt!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Linda Vega: Vad jobbar du med, om jag får vara lite nyfiken... 8) :oops:
Kul med nytt jobb, man jag kan förstå att det tar på krafterna!
Träningsfråga till dig. Jag frågade för länge sedan, men såg aldrig att du svarade: Hur länge springer du? Ungefär hur långt? På asfalt eller i skog?
Och så ett kvällstips, min klassiker jag tar vid 22-tiden varje kväll, en kopp thé med rejält med vispgrädde i. Man blir mätt, och sötsuget försvinner. I övrigt tänkte jag föreslå det du redan äter :wink:

Nya mamman: Tja, kvart i fem-ekot verkar ju inte vara så att man tar i extra av det... :wink: Jag vet inte vad jag kan tipsa om, men själv är jag en "rock-brud" 8) så det som går i lurarna är bl.a "Soundtracks of our lives", "Silverbullit" (jäkla ös!!!!) Rod Stewart (obs, gamla 70-talsskivor) The Cult, och gärna U2 då.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
anniemanjani

Inlägg av anniemanjani »

Tips på musik i lurarna, jag är oxå rocktjej och det som funkade allra bäst för en härlig löptur var Sahara Hotnights (på den tid jag sprang).

Jag blir otroligt avis på dina nya målsättningar anna!!!!! Jag har varit träningsfreak i 10 års tid (fram till Zigges förlossning), sen barkade det bara utför... men min målsättning är att komma igen!
:D
kattklo

Inlägg av kattklo »

Hej!
Får jag vara med?
Jag var ju aktiv i 07-tråden, tills magen satte P. Nu ska ju inte magen sätta P nått mer, är det tänkt. :wink:
Så det är bara att träna bort den, tills nästa unge. 8)
Jag hinner inte mer än en rejäl promenad om dan som det är nu. I snabbare takt utan ungarna och desto tyngre om det är med syskonvagnen. blir rejält svettig.
Men så är jag sugen på en dvd med schyssta stabilitetsövningar, typ den du kör nya mamman, eller nån yoga för nybörjare.
Tips??

Tänk bara en 15 minuter varje dag med yoga....öh säger hon som inte yogat på 10 år :lol:

Kram!
kattklo

Inlägg av kattklo »

Musik när man springer:
Något tufft. Det är det enda rätta. Så man känner sig hård och cool.
Det ska pumpa i takt med ens enorma muskler.

(Löpning är något jag drömmer om att finna tillbaks till, det var en passion i typ 4 år för mig, jag var urstark. )
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

kattklo skrev:Musik när man springer:
Något tufft. Det är det enda rätta. Så man känner sig hård och cool.
Det ska pumpa i takt med ens enorma muskler.
:lol: :lol: 8)

=D>
anniemanjani

Inlägg av anniemanjani »

Veckans träning:
Ingenting, ingenting
och därefter en rivstart på fredan och gick ut och gick 5-6 km

:lol: , nu har jag träningsverk, skööönt.

Kattklo, vilket coolt "namn"!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Vattengympa i måndags.
Cyklat fram och tillbaka till sjön idag (fem minuter per väg).
Och så har jag badat idag. Det är ju inte så mycket träning för jag var nog i i tre minuter, men det var riktigt skönt :)

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Åh Anna! Tack för att du frågar efter mig! :heart:
Jag kikar in lite då och då. Har dessvärre inte så mycket energi till att skriva inlägg. :cry:

Min sista cytostatikabehandling fick jag i fredags, så nu känns livet lite lättare igen. Om en månad börjar sex veckors strålbehandling och sen, finito!

Vad gäller min träning så ligger jag på i snitt två promenader á 45 minuter i veckan. Plus 2,5h yoga varje vecka. Så helt stillastående är jag inte!

Hälsningar från Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"