Vi har en son på 22 månader som sover för lite.
Jag gjorde ett försök att kura honom för kanske ett år sedan, kanske lite mer, minns inte. Gjorde inte allt enligt konstens alla regler
Det vi sett har fått det att fungera med sovandet är när vi har väckning
Just nu fungerar väckningen, men han sover för lite och när han får sova mer så strular det i någon ände. Vid vagnpromenader, cykelturer och bilresor somnar han lätt fast det inte är sovdags. Jag lider med sonen när jag ser att han är trött, får utbrott när något inte passar, blir gnällig när han inte orkar eller speedad av sömnunderskottet.
Nu skulle jag behöva bli övertygad om att det är möjligt att kura denna gosse. Och så övertygad att jag kan övertyga hans pappa
Jag skulle jättegärna få tips om flera trådar där föräldar kurat sina lite äldre barn (1,5-3 år kanske). Har läst den klistrade tråden om lyckade kurningar, men det är mest yngre barn och jag skulle gärna läsa hela trådar och följa hela resan från början och se framstegen. Men jag har svårt att hitta själv, då det ju finns så mycket material på denna sida.
En förutsättning för att vi ska göra detta är att vi är överrens om det. Annars skulle det inte att fungera nu heller