Vad härliga ni är, tack för att ni delar med er!
Här är det också upp och ner. Amningen håller på att ebba ut och jag känner mig rätt ledsen för det. Fånigt va. Jag kan ju se att det är dumt att fokusera på det som inte funkar när man har en sån fantastiskt underbar liten bebis.
Angående att få vardagen att gå ihop med flera små är väl mångas svar på det dagis

Som jag sagt förut beundrar jag verkligen er som är hemma med små syskon. Filippa är nog drygt 20 timmar på dagis i alla fall. Men ibland saknar jag henne för mycket och hämtar tidigare eller hon är hemma hela dagen. De är ju underbart sällskap också! Men som sagt direktsändning hela tiden. I morse var det dock inte tal om att vänta och gå till dagis med mig och Gustaf utan när pappan skulle gå ville hon med.
Annars tänker jag också mycket på hur man ska optimera dagarna men det stannar just vid det. Tankar. Efter en bra dag tänker jag, aha så här kanske vi ska ha det men så blir det helt annorlunda nästa dag ändå. Skulle vilja styra upp det nu framåt fyra månader men har svårt att hitta det optimala schemat. Jag skulle vilja att han sov mellan ca 14.30-16.30 och det är ju inte särskilt klassiskt. Några ideer? Vi har just nu lite väl sena vanor, somnar kanske 21.30 och sover till 8, halv 9. Nattmål ca 5-6 och inatt tog det tid att somna om, tyckte nog att det var morgon.
Fråga: Hur mycket äter era små som inte ammar och vilka tider? Inte blir det någon liter här i alla fall och jag tycker det är svårt att få ihop schema med mat och sov för när jag tänker att nu måste han vara hungrig är det ofta inte så intressant.
Gustaf är inte heller så bra på att somna själv. Tidigare räckte nappen för det mesta men nu behövs oftast lite mer hjälp och jag blir så frustrerad. Men min syster vagnade rätt frikostigt och nu somnar lillkillen jättebra själv ändå så det går ju att ta sig ur. Jag försöker tänka att det som är så bra med SM och AW's metoder är att man vet vad man kan göra om det blir riktigt illa. Funkar allt behöver man ju inte stressa upp sig över hur det borde vara och funkar det inte styr man upp saker. Strävan efter perfektion gör ju ingen lycklig. >Helt klar lättare sagt än gjort dock! 8)
Tänker också att vi måste skaffa en spjälis till Gustaf snart. Stora killen ju!
Hus blir man ju alltid sugen på på våren och sommaren. Låter härligt Tessan! Och Kattklo också (trots allts jobb) 8) Alternativ kan ju vara lägenhet på nedre botten med utgång mot gård. Inte så lätt att hitta dock - vi har letat ganska länge.
Nej, nu ska jag vara en god husmor och stryka lite skjortor till min arbetande man
Kram Jenny
Jenny, mamma till Filippa 7/11-05

, SHN-kurad i Gastsjön i augusti 2006, Gustaf 5/2-08

. Trogen AW & BB-angängare!