Träning -08

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Fjällfolket skrev:
Nya mamman skrev:
Fjällmor, smör i kaffet???!!!? Låter lite... som en nödlösning när mjölken är slut? Eller?
jag äter lchf, men det är en annan tråd 8)

:wink:
Aha, och då kör man smör i kaffet? Har inte riktigt grepp på lchf, ska spana i er tråd!

/pastalover :wink:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Från en pastalover till en annan:

8)

jag älskade pasta och mackor lite för mycket, om man säger :roll: lchf (LowCarbHighFat) är det som nyss gav mig -7cm i midjan på 2,5 vecka (utan träning)... hojta om du vill veta mer :wink:

/Fjällmor
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag glömde visst rapport för förra veckan.

Vattengympa i måndags...
Jag tillbringade tre dagar i Södertälje - vilket i sig inte är träning, om än en viss prövning ;)... - men ena dagen gick vi i alla fall från skogshöjd till centrum och tillbaka.
På kvällen var det dans :shock: :lol: Och jag stuffade på riktigt bra (har skrivit om det i annan tråd, men inte här om jag minns rätt).
Jag sov gott den natten, kan jag meddela :D :sleep:

Både lördag och söndag var vi ute och gick en del. Inga långa sträckor och inte fort, men gick gjorde jag :D

Det är så skönt när det går att röra sig.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

PS. Grattis fjällan, till -7 cm :D , och Nya mamman: jag kan också ge en del info om LCHF ;)
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Hm... ja, kanske vore lchf något för mig att prova. Har iofs otroligt svårt att "förbjuda" olika saker ur kosten, men jag måste ju göra något så småningom. Min midja är 9 decimeter. Ungefär som din höggravida, kan jag tänka mig, /LO :lol: :lol:
Sökte på "lchf" och får supermånga träffar, verkar som diskuteras lite överallt här på forumet. Var härjar ni mest? Så kan jag läsa på lite. Och fundera. Hm...
Inge kolisar ALLS??! :cry:
Ja, ja.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

*tassar in*

ber om ursäkt för utsvävningen här i tråden :oops:

minus ett par cm till, och än ingen träning. Kroppen orkar inte just nu..

*tassar ut*

/Fjällmor
anniemanjani

Veckorapportering

Inlägg av anniemanjani »

Jag HÖR inget för jag e förkyld, IGEN :shock:, och har lock för öronen men jag har dock rockringat lite varje dag vilket jag e stolt över.
Kram A
/Annie, mina små älsklingar Zigge (filosoferande charmör) aug 06
Zoleil (bestämd & målmedveten solstråle) dec 07
SHN-kurade, jul 08 :sleep:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Nya Mamman: Lite större än så är jag :lol: 99 cm när jag mätte häromdagen - över naveln alltså.

Träning denna vecka? Nej, inte dirkekt. Ingen vattengympa. Men jag gick faktiskt lunchpromenad på jobbet i fredags. SÅ lite har jag rört på mig.

Och idag har jag börja träna på riktigt - inför förlossnsingen :D Vi gick första delen på vår profylaxutbildning idag. Kändes hur bra som helst och jag är så nöjd över att jag tog tag i detta så att det blev av. Nästa söndag också, sedan är det bara att träna själva.

Imorgon blir det vattengympa igen, också :)

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Jag slåss med en envis förkylning som kommer och går som den vill. Förra helgen satt det i luftrören och jag tappade rösten, eländes elände. Jag är fortfarande hostig, så jag håller mig lugn.

Men jag har - inspirerad av Fjällmor och guidad av /LO - gett mig på en lchf-diet. Herman tackade mina bröst för trogen tjänst i förrgår så nu kan jag inte ens skylla på amningen för att slippa ta tag i midjemåttet.
Och jösses vilken trevlig diet, måste jag säga! Otroligt tillfredsställande att få gräddsås och feta ostar till maten! Helt utan kolisar kör jag väl inte, men jag har skurit ned KRAFTIGT. Och jag hyvlar väl inte smör på maten, men fetare är det! Och mättare blir jag.

Blir man lite lättare av det här så är det ju fantastiskt! Och ju lättare jag blir, desto snabbare kan jag börja springa!

Så jag återkommer med träningskackel SNART!

Kram!
Lovis

Inlägg av Lovis »

Bra gjort tjejer!!
Jag körde QiGong i måndags och aerolates idag (+gräsklippning en timma!). Ett antal dagar däremellan har jag snörvlat och varit krasslig.

Kram
Malin
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Nya mamman: Ett tips är att mäta magen NU - gärna där den är som störst, så vet du alltid var du ska mäta ;) ! Det är troligen där du kommer att märka den största skillnaden först. Inte lika säkert att vågen gör det.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

/LO: Magen mätt (omfånget). Och mätt (ostmiddag). :lol:
Känns bra på alla sätt!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej alla träningsmänniskor och LCHF-folk :wink:
Det gör väl inget om det svävar ut lite i tråden, för det handlar ju om att komma i form :D (säger jag som skapat tråden, och även jag ju äter GI/LCHF :wink: ni andra får förstås tycka också :) )

Jo, veckans träning bestod av 4 pass. :D

tis: step-up
tors: stavgång i terräng
lör: motionscykel
sön: aerolates

Krya på er alla sjuklingar!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Hej alla hurtbullar :D Jag är ju också anhängare av LCHF el snarare GI med mycket fett. Jag har svårt att undvika kh helt, men försöker verkligen skippa de snabbaste, och begränsa intaget till bara liiiite. Har slutat med bröd och pasta mm, men ibland blir det ändå fusk. Svävar GÄRNA ut med mer matkackel i tråden. Har recept på ett nötbröd som faktiskt funkar bra istället för smörgås. Kan delge det om ngn är intresserad

Förra veckans träningsrapport
Mån: springa
Tis: cykla
Ons: cykla
Tors-Fre: konferens m jobbet. Vill inte ens tänka på vad det gjorde för mitt magdaller. Blä :x
Sön: Långpromenad med vagn.

Bra jobbat som vanligt anna :D krya på er andra. Lovis, nu verkar du ha kommit igång. Klippa gräset är JOBBIGT :!:

Kram
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Projekt träning lagt på hyllan for now. Kroppen klarar det inte med nuvarande vikt :?

Men tack vare kosten har jag minskat midjeomfånget från 114 cm till 102,5 cm på en månad. Så snart så :!:

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"