Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:!: Nancy :!:

Ang. kosten/diabetesen/vikten:

Har du kontaktat doc/kostdoktorn..? Han tar emot frågor i frågelådan på KiF. Han svarar så ofta han hinner, helt gratis. Det var han som hjälpte mig under min grav...

http://www.kostdoktorn.se/

http://kolhydrater.ifokus.se/

:heart: kraaam :heart:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Klart att du ska dit igen Fjällmor. All in good time, woman!

Jag kan inte låta bli att rapportera att jag ställde mig på vågen i morse. EFTER frukost. Och raskt kunde konstatera att den här jobbkrisen (som jag är så trött på själv nu så jag ska inte tråka ut er med den mer efter det här, jag loooooovar) har jag tappat tre kilo på lika många veckor och har bara 1,8 kg kvar till min målvikt!! Jag har gått ner 18,2 kg på lite drygt ett år!! Hallelujah!!

(och ja, jag vet att det inte är ett optimalt sätt att gå ner i vikt, att krisa, men ändamålen helgar medlen, vet ni väl :wink: )
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Länk till min målbild - jag SKA hit igen (fjällfar friade där och jag är smal!) http://magba.imagedesk.se/viewpic.htm?ID=115561
Apropå huldror och annat skogskvinns!

Stress och kris är utmärkta viktminskningsstrategier, Gablex. Och just därför finns det inget åtråvärt i det alltför smala tycker en lagom rund Jannika. :D

Milo har tvingat mig att leka Dicken och Bett* HELA dagen så det ska bli lite skönt att få återgå till sin ursprungsidentitet nu på kvällskvisten. Phu.

Kram Jannika

*= Madicken och Lisabeth
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jannika skrev: LO, jag tycker nog att du är lite fjompig. Messer-smithig. :lol: Och jag fattar inte kopplingen mellan diskussionen om trådens (o)möjliga ämnen och inbördes beundran-faran. Gör mig gärna uppmärksam på det jag missat. :roll:
Besserwisser heter det ;) :lol: och det har jag varit i hela mitt liv? Födsel och ohejdad vana, eller nå´t.
Min enda tanke var om man ställer rena barnafrågor. Om folk då är inne och läser och ser att vi svarar på varandras barnafrågor (här och inte på "rätt" ställe, så finns risken att vi anses som en egen klubb. Jag säger inte att det BLIR/ÄR så, jag säger att det finns viss risk. Och det finns ju inga andra än vi här (typ alla) som kan bedömma om det är något problem.
Och jag tycker inte att det är något problem. Men jag ser att det (igen) kan finnas en risk att det blir ett.
Så tänker jag. Men jag vill för inget i världen förstöra stämning och komma med pekpinnar. Det är inte det jag menar.

Vad svårt det är att uttrycka sig i text utan att verka ännu mer präktig än vad jag är :oops: ](*,) Jag vill ju bara att vi ska ha trevligt :heart:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

NU hittade jag min andra (och viktigaste!) målbild:

:arrow: http://www.magba.se/7/files/7-1041-full.html

Kaffe eller thé surödlor..?

:heart:

/Fjällmor
Ewa

Inlägg av Ewa »

K-ina skrev:
Susanne* skrev:Hoppsan hejsan svejsan så tokigt det kan bli när man både är trött och inte har någon hjärna. :shock:

K-ina: svära ska det vara...att det är ok att svära - tänkte på sonen din.:D
AHA! :idea: :lol:
Svära får man VERKLIGEN göra ibland! Jag lärde till och med Axel hans första svordom. Han var fullkomligt rasande för att något trasslade för honom och jag såg att han ville slå hårt på något. Då tänkte jag att det är bättre att uttrycka sig i ord än att vara våldsam så jag berättade att man kan säga JÄRNSPIKAR när man blir riktigt arg. (VART fick jag det ordet från? Jag vet inte om jag nånsin sagt det själv!!!) Ungen upprepade "järnspikar" och det var bra med det. Några dagar senare satt han och lekte med något eller någon och det krånglade. Han blev argare och argare och så hör jag plötsligt: JÄRNVÄGAR!!!! :twisted: :evil: :lol: :lol: :lol:
:lol: :lol: :lol: Så fullkomligt underbart lysande, K-ina - eller ja, Axel, då förstås! Jag tar mig friheten att klistra in detta i ett svar till Puffis i annan tråd. Hoppas du inte misstycker [-o<

I övrigt babblas det med sån fart här att jag inte hinner med i ens hälften :shock:

Kram på er alla :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
kattklo

Inlägg av kattklo »

Ni kacklar helt underbart!
Jag läser och njuter men hinner inte alltid vara med. Och orkar inte. :oops:
Jag orkar inte ens prata med mina vänner på telefon längre. Är det fler som har det så?
Jag vet ju hur himla trevligt det är egentligen, hur uppfriskad jag blir, nytankad, glad. Men ändå.
Dagarna går och snart har jag väl inga vänner kvar. :?
Och bryr jag mig om det? Öh, vet inte.
Det är sån total fokus på familjen just nu för mig och jag fattar inte hur andra gör för att hålla ÄNNU fler bollar i luften än vad jag redan gör.
Jag tror inte att jag kan! :shock:
Ja ja. You cant have it all.

Verkligen underbar syskonrelation Päivi, och återigen, Hugo visar en hel massa empati all the time.
Karla läser också av Allans behov, ibland en aning förhastat kanske... :lol:
Karla tänker: Ah, vikken fin babysitter, vill jag oxå sitta i!
Karla säger: Allan bajs. Blöja. Byta.
Eller Karla vill ligga i liggvagnen som Allan ligger i, föreslår en mjölkning.
Eller Karla lackar ur på pappa som är med skrik- Allan förkunnar:
Bajsa! (För då släpper vi ju allt, så sugna som vi är på blöja bort :oops: )

Stress och kris är utmärkta viktminskningsstrategier, Gablex. Och just därför finns det inget åtråvärt i det alltför smala tycker en lagom rund Jannika.
Håller med, håller med. Har aldrig varit smalare (och sådär snygg så att alla kläder såg urläckra ut på mig) än när jag mådde som sämst.
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Jannika skrev:
Susanne* skrev:
Och Ebba ska det försås vara, inte Evva...

Eller kanske Ebbab?
Jag lystrar till båda, jag lovar, Jannika! Eller alla tre, för jag misstänkte att du menade mig Susanne*. Tackar för lyckönskningarna!

Fjällmor - jag hoppas att du mår bättre snart! Jag tycker dessutom att du lyckas hålla humöret uppe bra mitt i allt! Precis som du miar70! Jag lever också med värk till och från och vet hur liten man känner sig emellanåt. Och trött.
Och inga dåliga målbilder du har, Fjällmor! Och vilken karl du har! Visst är det skönt att leva med någon som kan se den riktiga du!

Själv hoppas jag att jag av bara farten kommer att förlora några av mina bonuskilokompisar :shock: . Jag kommer nämligen att cykla ca 2 mil fram och tillbaka till jobbet varje dag. För att inte snacka om vilket flås jag kommer att få. Det är inget fisartempo jag håller nämligen :D . Jag gissar att jag kommer vara i bra skick i slutet av sommaren :wink: .
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Gäst

Inlägg av Gäst »

efter allt skryt om och med mina underbara wunderbara måste jag få komma med lite Eget också:

jag har börjat med morgonpromenader! :D Jag går upp när hela huset sover, tar en titt på min affirmations power point, klär på mig och går ut i det vackra. :heart: Det blir en snabb pormenad på en halvtimma och sen efter det är man fit for fight och redo för dagen alldeles oavsett vad! :D UNDERBART är ordet! :D Idag gick jag och nynnade till "härlig är jorden" och "den blomstertid" på finska och rös över hela kroppen - det är låtar författade tidigt en sommarmorgon ute i naturen!

Fjällmor är jättevacker - det visste jag. Jag har sett bilder med henne direkt efter Mejas ankomst. Snacka vacker. Båda två. :wink:

Kattklo: :lol: :lol: :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

pormenad..? :roll: Det låter lite... 8-[

Jag menade faktiskt

promenad [-X

eller

orpremad :roll:

ropemad :)

nareprod :shock:

prodemand :D

manoprod =P~

dopenam O:)

repo.. nä. Jag lägger av nu. :-({|= Tillräckligt kackligt för alla...? :mrgreen:

nadoprem
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Vilket kackel o härligt härligt att ta del av!

Igenkännande det där med att inte orka prata i telefon med vänner längre...hm...försöker träffa i verkligheten då o då, känns som att det ger mer! Men när barna gått o lagt sig känner jag för: SOFFAN o tiramisu-glass.

Ha det gött (vet jag att ni har, det märks ju lååånga vägar)
Kramis! :heart:
K-ina

Inlägg av K-ina »

Ewa skrev: :lol: :lol: :lol: Så fullkomligt underbart lysande, K-ina - eller ja, Axel, då förstås! Jag tar mig friheten att klistra in detta i ett svar till Puffis i annan tråd. Hoppas du inte misstycker [-o<
Misstycker? Jag? Jag är bara glad för att du gjorde det. Själv orkade jag inte skriva historien en gång till - och komma på idén att citera mig själv... :roll: SÅ smart är jag inte! :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Hallå i kvällen :D

Men vilken tur att det är så intelligenta kvinnor i denna tråden så ni förstår alla mina felstav... 8) :wink: Du fixade alla tre varianterna till och med Ebbab (wow - det gick denna gång). Godingar är ni i alla fall. :heart: Och jag besinnade mig och terrade inte sopgubbarna. Funderar på vad jag ska hitta på i stället. :-k Kan ju undra om jag har alldeles förlite att göra eller håller på att bli HELT knäpp.

Håller med Kattklo...har alltid lyckats klara det ganska bra men just nu är jag precis där. Irriterande och tråkigt. :cry: Men det kommer nog nya tider. Nu ska jag inte gnälla helt för har en av mina äldsta barndomsvänner nere ett par dagar - från Göteborg.

Grattis Gablex. :thumbsup: Vi hängde ju där i VV tråden i höstas och nu är du i måååål. 18.2 kg är otroligt bra jobbat.

Ljuvliga bilder Fjällmor. Vacker kvinna och underbar natur.

Natti natti :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Päivi Päivi Päivi - du får mig så gott som alltid att le! Du kloka humoristiska kvinna, som vet hur man använder språket och tangenterna. Även när det blir fel blir det roligt... Tänk att "promenad" felstavat kunde bli som en dikt. Lite Tage Danielsson nästan. Slog an tonen för den här dagen! Nu bara måste den bli bra! :D

Jag tar eftermiddagen ledig för två stora saker:
Dels skall våra lilla familj besöka ett familjekooperativ, som skulle kunna ha plats för mitt underverk. Jag tycker att det är SKITJOBBIGT att ha fått dagisplats (för det har vi också), men ibland ser livet inte riktigt ut som man vill. Jag är ganska nyfiken på alternativet kooperativ, för där känns det mer som att man kan påverka själv. Fast vem vet. Spännande blir det hur som helst och även om jag tycker i själ och hjärta att sonen är för ung, så är han av en kaliber som nog klarar av situationen i allafall. Ser på hans kusin, som började på dagis i samma ålder och som älskar det. Hur som helst, nyfiken är jag och lite hoppfull. Vi får väl se hur jag känner efteråt och hur Walle reagerar när vi är där.

Sak nummer två: Den STORA saken. Jag skall göra sk KUB-test idag. Kombinerat Ultraljud och Blodprov, för att se hur stor sannolikheten är att mitt lilla vattendjur i magen är ett friskt vattendjur utan kromosomförändringar. Jag får inte resultatet idag, för när jag var hos barnmorskan för inskrivning i tisdags visade det sig att jag var nästan hela FEM veckor längre gången än vad jag trodde! Min mens hade inte varit en mens... Så vi fick snabbt som attans boka ultraljudet och tömma mig på en massa blod, men de hinner inte få resultatet förrän om ett par dagar. Men det är ändå häftigt! Såg ju på ultraljudet i tisdags att där fanns armar och ben, en lång jäkla ryggrad och massor av fingrar och revben. Det verkade också sitta där det skulle. :wink: Hade glömt hur mäktigt ett ultraljud faktiskt ÄR! :D

Kramar allihop! Undrar om jag skall kunna få något gjort idag alls???
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Gäst

Inlägg av Gäst »

Men herre Gud Åsa detta hade jag helt missat! :shock: Vattendjur :?: en krokogator månne :?: :heart:

GRATTIS! :D :D :D
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"