Träning -08

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Lovis

Inlägg av Lovis »

Jag har varit bortrest så det har blivit 3 promenader vid havet.

/malin
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Nya mamman: det var väl en bra vecka det där. Promenad på en timme är ju jättebra träning. Om man går i rask takt är promenader lika effektivt för förbränningen som löpning. Ofta MER effektivt eftersom du orkar gå längre tid än vad du orkar springa. Hoppas att förkylningen inte bryter ut på allvar.

anna: Hurtbulle som vanligt :D Jag behöver också bli av med dallret :x I mitt fall tror jag mer på att strama upp kosten (dra ned på kh + öka på fettet) än att träna mer. Träning för mig är sån boost för välmåendet så jag tränar mest av den anledningen + att kroppen mår bra och att när man mår bra vill man göra bra saker osv osv. Fast ibland är det ju lätt att UNNA sig saker när man mår bra också (godis, vin, klyftpotatis t ex :oops: ) Jag får verkligen ta mig en funderare om hur viktigt det är att bli av med dallret kontra att njuta av saker som verkligen inte skyndar på processen :roll: :x

fjällmor: krya på dig

rapport:

mån: löpning
tis: cykla
ons:cykla
fre:löpning

Blev ingen aerolates förra veckan.

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
anniemanjani

"Tillbaka till livet"...

Inlägg av anniemanjani »

Hej alla.
Jag ser att jag ligger efter mycket, både i träning och snack om träning. Det har varit sjukstuga till f..rb.....else här hemma och jag har inte orkat med annat än att sköta om ungar och mig själv.
Har inte ens varit inne och hållit mig uppdaterad på diskutionen :oops:

Jag ska bättra mig, om en halvtimme ska jag iväg till docktorn med minstingen som hostar förfärligt, fortfarande :( och sen i em kommer vi att vara till hälften barnlediga till imorgon :) jag planerar att ta en långprommis då.
Jag har läst ikapp lite grann vad ni pratat om och det var nån som sa att hon kommer med bortförklaringar för att inte träna, det är samma här, maken min har dragit igång med hårdträning men jag bara sitter och får dåligt samvete men gör inget åt det.
/Annie, mina små älsklingar Zigge (filosoferande charmör) aug 06
Zoleil (bestämd & målmedveten solstråle) dec 07
SHN-kurade, jul 08 :sleep:
Lovis

Inlägg av Lovis »

Jaa du anniemanjani....här har du en till som kämpar på. Jag kommer iväg på mina promenader (och de är iofs alltid 40-45 min och i rask takt) men varför jag fortfarande inte fått på mig löparskorna har jag inget bra svar på.
Att jag bara kört aerolates 2 ggr än så länge är också så dåligt :oops: !!
Jag kan inte skylla på något än mig själv! Denna tråden gör i alla fall att man skärper till sig lite...

anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Jo...Linda Vega, jag känner så väl igen mig i ditt mat-prat. :? Fast vin är väl det "minst dåliga" av det du räknade upp, det är ju inte så mycket kh i det :wink:
Jag upplevde veckans första 5 dagar med platt mage :D Där satt den igen :wink: Och jag var så glad :D Men så igår åt vi ute, och det som fanns på menyn var hamburgare/pommes, korv/pommes, eller dagens, som var grekiska färsbiffar med stekt potatis. Den tog jag. Och så på kvällen var vi bortbjudna till kompisar som är extremt fettskrämda, och som äter väldans mycket kh, så där blev det pasta/kycklingsallad. Och japp, där satt eländesmagen igen. På en dag. :twisted:

I övrigt blev detta en SKIT-träningsvecka :twisted:

Det började bra.
tisdagen provade jag något nytt. Stavgång i den lokala skidbacken :shock: Ja, det var brant. VÄLDIGT brant. Och högt. Jag var helt slut efter 50 min träning upp och ner i backen. :shock: Troligen mycket effektivt :D

På onsdagen fyllde Clara 7 år, så jag beslöt mig för att ha den träningsfria dagen, som normalt sett är på torsdagen, på onsdagen istället.
MEN, på torsdagen vaknade jag upp och var eländig :cry: Totalstopp i näsan, tjock i hela huvudet, och feber, en brakförkylning :twisted:
Matt. Orkeslös.
Så jag orkade inte med mer träning innan idag :cry: :twisted:
Fast idag tog jag i och för sig lite revanch, för jag sprang i en hel timme :!: Stolt över det :D Fast helt pigg är jag inte än, men nu struntar jag i att vara sjuk [-(

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Lovis

Inlägg av Lovis »

:D Men Anna, vad du är duktig, rena multisportaren!! Springa i skidbacken är ju superhäftigt!! Och den är ju inte dåligt brant heller...mycket imponerande!
Hoppas förkylningen ger med sig snart...

Själv fick jag på mig löparskorna i lördags! Hoppsan!
Det kändes faktiskt jättebra! Jag varvade såklart med gång (men klarade att springa försvånansvärt mycket) och var ute i 30 min.
En rask promenad har det också blivit.
Sedan måste jag tala om att jag satte i aerolatesskivan i fredags (kors i taket)men då funkade inte DVD:n! För mig som tränar så dåligt så känns det mycket viktigt att tala om att jag i alla fall FÖRSÖKTE, haha!!
Jag är i alla fall väldigt nöjd med att jag kom ut och sprang!

Kram
Malin

Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

mjuuukstart, axeln är fortfarande känslig.. utmanade Stordottern Fjällfolk på Singstar! :shock: :lol: 8)

Sång och dans till svetten flög, vi höll på nästan en timme.. borde nästan kvala in som träning när man har över 90 kg att bolla runt i schlagertakt! Eller..? :wink: :lol:

Liiite försiktig glädjerapport:

- 7cm i midjan på 2,5 vecka

Mer smör i kaffet 8)

/Fjällmor
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Lovis - :shock: jag sprang inte, jag gick stavgång i skidbacken, för jösse namn, det var jobbigt nog ändå :shock: Hade jag sprungit uppför där hade jag nog inte varit i livet idag :shock: :lol:
:D :D BRA att du kommit igång med löpträning!! :thumbsup:

fjällmor - :D HÄRLIGT jobbat med centimetrarna!! Det var inte lite heller :!: :o =D>
anniemanjani

Inlägg av anniemanjani »

Veckans träning, eller snarare helgens träning. Det vart ingen promenad som jag lovat mig själv, däremot så småbråkade jag och maken i lördags och jag vart så ARG :evil: så jag nästan kokade över, DÅ, istället för att vara bara sur och reta honom/bli retad, gjorde jag iordning min cykel efter vintervilan hängde på sulkyn frågade Zigge om han villa hänga med (det ville han, det var ju en jätteknasig och spännande anordning jag höll på med). Och så drog vi iväg
:D , Zigge satt ibak och vinkade till alla vi passerade som om han var kungen på statsbesök och jag slet och körde så hårt jag kunde (villket inte va så hårt :shock: , vart har mina benmuskler tagit vägen?????!!!!!)
Det vart inte så långt men det kändes och jag var väldigt trött och mer neutral i humöret när vi kom hem igen. Sen löste vi våra meningsskiljaktigheter senare på kvällen :)
anniemanjani

Midjemått

Inlägg av anniemanjani »

Hej! vill bara... jag vart så glad så jag vill berätta. lite innan jag först anmälde mig på denna tråd mätte jag mitt midjemått, som då var 83 cm inte allt för smickrande. På kul mätte jag det idag igen OCH jag var tvungen att mäta två gånger, och kolla måttbandet, mitt midjemått är numera 77 cm!!! och jag har varit ruskigt slarvig med, inte bara träning den sista tiden!!!
Så nu ska jag gå och rocka lite till :D

Stora kramen
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:o :D :D :D Grattis till nya midjemåttet :!: :D :D
anniemanjani

Inlägg av anniemanjani »

Tack :heart: jag är väldigt glad. Nu fick jag liksom ett kvitto på att det jag tränat med rockringen gett resultat. Kul kul.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

JAG VILL OCKSÅ HA EN 77 CENTIMETERSMIDJA!!! Min är 90!!! Nyss fött barn.... (Men nu är det 3 månader sedan och barnsängstiden är över!) Nu ska jag köpa rockring! (Vet att jag har sagt det förr, men det har inte blivit av.)

Men Annas stavgång i skidbacken låter ju ruggigt bra! JAg ska köra i småbackarna i Hagaparken. Anna, du verkar så himla enveten! Riktigt inspirerande!

Fjällmor, smör i kaffet???!!!? Låter lite... som en nödlösning när mjölken är slut? Eller?

Själv har jag hat en skitvecka ur träningssynpunkt. Ett par promenader och något yogapass hann jag med efter förförraveckans förkylningstrams, men sen fick jag skitont i halsen och tappade rösten. Hostar som en storrökare på nätterna. Nu ska jag se till att bli av med alla baciller, sen kommer jag igen!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Nya mamman skrev:
Fjällmor, smör i kaffet???!!!? Låter lite... som en nödlösning när mjölken är slut? Eller?
jag äter lchf, men det är en annan tråd 8)

:wink:
anniemanjani

Inlägg av anniemanjani »

Jag är oxå väldigt imponerad av stavgången!!!!
Jag har ett par stavar som jag använt en gång, jag hade oxå kappa på mig den gången :shock: (tänkte inte till riktigt) och svor hela promenaden för att stavar och kappa trasslade ihop sig... :roll: Jag vet inte, sen har det liksom inte tagit fart riktigt men jag börjar bli riktigt inspirerad av er alla!!!!!

Kram
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"