Jeg har to jenter på henholdvis 4 år og 17 måneder. Det er lillesøster som trenger å kures. Jeg har tatt snarveier via amming og det har slått tilbake på meg så det suser. Jeg har ikke vært sosial utenfor hjemmet på kveldstid siden lillesøster ble født. "Puppen har det med å holde seg hjemme"
Hun ammes til hun blir søvnig og legges i egen seng. Dette må gjentas flere ganger før hun sovner helt. Så våkner hun flere ganger før jeg legger meg, da må puppen frem igjen. Hun bruker ikke smokk, hun bruker meg
Hun sover fortsatt på vårt rom, så når hun våkner etter at jeg har lagt meg kommer hun over i vår seng. Får da pupp igjen og sovner, neste oppvåkning bytter vi plass og hun får andre puppen. Dette skjer hyppigst mellom kl 5 og den tiden vi til slutt står opp. Phu, slitsomt ja!
Barneboka kjøpte jeg for over 4 år siden. Hadde aldri hørt om Anna Wahlgren, bra var kanskje det, så jeg leste den med et åpent sinn. Likte boka veldig godt. Storesøster sover heller ikke hele natta, så jeg tok ikke til meg alt jeg leste like godt.
Storesøster har eget rom, men kommer tuslene inn til oss i løpet av natta. En og annen natt kommer hun ikke i det hele tatt, faktisk. Så hun kan hvis hun vil.
I helga ble jeg inne på et annet forum minnet på AW og hennes SHN-kur. Da hadde jeg lenge gått og tenkt at vi må gjøre noe med lillesøsters soving. Samboeren min jobber på båt og er ute 4 uker og hjemme like lenge. Han har nettopp kommet hjem så nå må vi få gjort dette her.
Jeg plukket frem SHN-boka (den har jeg bare hatt snart ett år
Men det andre fortsatte jeg med. På onsdag kom pappaen hjem. Den kvelden la jeg lillesøster på vanlig måte rundt kl 21. Etter en time var det opp igjen med puppen. La meg selv rundt kl 24. Da er det at jeg våkner og sjekker klokka,
Natt til i dag sov hun fra kl 24 til ca kl 07. (La seg selvfølgelig før, men sov uten å måtte puppes i 7 timer) Noe er i ferd med å forandre seg, helt klart. Nå skal hun bare hjelpes til å få 12 timers natt. Hun har forresten sovet usedvanlig godt i vogna disse siste dagene også. 2 timer både onsdag og torsdag. I går klarte også pappa å få henne til å gapskratte ved å gjøre seg til. Når hørte jeg det sist ?
Hjelpes dette ble langt, har du klart å lese alt så kommer det nå noen spørsmål.....
Bør hun flyttes inn på storesøsters rom? Det er uansett planen, da vi ikke har ledig eget rom til henne nå.
Da bør vel storesøster ut de første nettene? Går vel bra om hun dukker opp igjen når det hele sitter litt bedre for lillesøster sin del?
Nå er jo snart sommeren her og med den ferietid. Må vi holde oss strengt til skjemaet også da? Blir vel en campingtur i juli. Vi skal også til Bulgaria med svigers i slutten av august. Da er det store sjanser for at det blir noen sene restaurant-besøk. Eller bør det unngåes? Har tenkt hun skal ha natt fra 19.30 til 07.30. Samme for storesøster.
Henger du fortsatt med?