Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej igen surödle-kompanjoner :D

Ebbab: samma datumgissning som sambon!

Än så länge känns det inget speciellt, mer än lite ilningar, mensvärk då och då och rejäla sammandragningar som inte gör ett dugg ont. Jag tror minst en vecka till :cool: . Nästa gissande i turordningen är /LO, som har gissat 3 maj, om jag inte minns fel. Det är på lördag. Vi får se vi får se...! Fatta vad trötta ni kommer vara på mig runt den 25:e maj, när bebisen FORTFARANDE inte kommit ut :lol: . Eller förresten, ni kanske är trötta på mig redan. Ja, det får ni stå ut med i så fall :heart: :wink: .

Päivi: För min del är Grimalkin varmt välkommen :D . Kanske bäst att fråga fru Överödla... :) (jag vet att hon inte är fru än, men fröken Överdöla lät inte så pondus). Inser att jag själv inte betalat någon inträdesavgift, är inte så gott om ödlor här i Majorna. Råttor däremot, kan jag erbjuda :? !

Elle: Anton verkar ha tröttnat lite på bebis-snacket. Mycket snack och lite verkstad, verkar han tycka. I vintras sa vi ju att när våren kommer kommer bebis. Våren kom, och ingen bebis. Så vi pratar inte så mycket om det längre, och besökare blir faktiskt också ombedda att inte prata så mkt bebis med honom. Annars är ju allas favvo-fråga:
- Veeeet du vad som är i mammas mage, Anton?
Varpå Anton tittar på personerna som om dom är helvrickade, och struntar oftast i att svara.
Han tittar lite ibland på bebiskläderna, och iförrgår hade han introduktionskurs för bebisens snuttedocka.
- HÄR är papperskorgen. HÄR är sängen. HÄR är tv:n.
Livets väsentligheter, typ. :lol:

Ikväll har jag sytt 4x1,35 m raksöm. Det tog två timmar. Jag sydde INTE för hand. Tur att jag inte är sömmerska och jobbar på ackord.

Kram Jenny
Nancy

Inlägg av Nancy »

Åh vad roligt ni skriver :heart: Återkommer till lunch. Så länge vill jag dock fråga om det går att använda en imaginär "ojm" som retroaktiv inträdesbiljett till surödlan :P :?:

Leia gick igår runt och letade efter pappa för hon "tyckte att hon såg en ojm i beiga huset och blev lite jädd".

Jag undvek att berätta för Leia att det är mamma man skall gå till i dylika ärenden utan sa bara att OM hon ser en ojm skall hon gå till mamma eller pappa och berätta. Leia tyckte dock att det skulle vara bättre att sträcka ut armen och ropa "bott med dej ojmen" :!:

På återseende senare idag,

Nancy
Nancy

Inlägg av Nancy »

kvacke: Åh så trevligt att se dig :heart: Här är en till som smygläser er nyföddstråd 8)

JennyH: Mår Anton bättre idag :?: Förstår att stackarn väntat länge nog nu men det är beundransvärt att han tar på sig guiderollen trots det tycker jag. Smart att säga till folk att inte tjata bebis med honom. Att det inte räcker att fostra sina barn, man måste ju i kölvattnet fostra sin omgivning också :evil: :wink: 8)

Tröttna på DIG förresten :shock: :?: Gällande Barnaväntan på AW:s forum :roll: :wink: :?: Minns du inte översurödlan själv som stod för förra sommarens värsta cliffhanger då unga fröken Nella behagade hålla oss på halster dag efter dag :!: Tror du att vi liksom skulle ha tröttnat på sån dramatik efter det :?: No way :!: :D :P :lol:

Mia: Jovars, älva då jag gifte mig kanske, det tycker jag faktiskt själv också :wink: :lol: men sen lite mer...prosaisk... i konturerna :wink: :roll: :lol: Men ok då, om du är huldra kan jag vara en älva så får platserna näcken, bergatrollet, vätten, hustomten och vildvittran vara vakanta tills någon gör anspråk 8) :lol:

Elle och Jannika: Usch... här är en till glömsk :oops: Inte kul alls denna månad, blä.

Elle: Underbart att du mår bättre i nacken :thumbsup: Tack för dina rara ord om det jag skriver och detsamma måste jag säga. Olle vet då hur han skall tas med damer i olika åldrar :wink: :heart:

Ebbab: Halkbanan är nog värre med "åren" och det pga precis det du beskriver. En grabb på 18 tycker nog det är ballt att slira loss men en ansvarskännande mor som tänker sig barnen med i bilen blir allt lite tyngd av det allvarliga bakom övningarna. Det som var roligt för mig var just att jag kände att jag behärskade "det lilla", grunderna som att starta mjukt, växla, accelerera, följa skyltar etc. Men jag skall inte vara en sån surkärring för visst var det kul med det andra också :!: :D

Det där med ettan och stopp går att träna bort om man testar och ser hur långt bilen orkar utan minsta lilla gas. Du touchar alltså inte ens pedalerna. Bilen orkar rätt långt. Sen kan det vara värt att använda en lektion eller två på körskola och träna dragläge/krypkörning. Här har du en som för 5 år sedan lade ut 35 000 kr på lektioner men utan att någonsin kunna lära sig uppfångning i backe... Gissa vem som fick börja om från början...

Heja dig som fixar detta med trafikregler så bra, åh vad underbart :thumbsup: =D> Jag vill bli lika duktig som du :D

Päivi: Päivi dearest, kan du snickra ihop en tjusig affirmation till Ebbab och mig som vi kan brodera i korsstygn, bygga i play-do, dekorera i glasyr på en tårta etc. och som kan lyfta oss genom våra upplevelser och äventyr :?:

Jannika: Vi längtar efter dig :heart:

:heart: Kram från Nancy
Gäst

Inlägg av Gäst »

Körkorttjejerna:

Jag KAN köra bil. Jag är inte rädd! Jag KAN köra bil! Jag ÄR inte rädd! :shock:

Kan jag förresten få vara den där finska hus - eller bastutomten då :?: Utan skägg. 8) Jag har en grön luva och allt, tror jag... :P
Gäst

Inlägg av Gäst »

Sambon har köpt en syskonvagn.... :shock:
En ny. Multifunktion. Kan bli cykelkärra, joggingvagn, vandringsvagn, skidvagn mm... :shock: . Fast han har tydligen bara beställt cykelfunktionen än så länge (och barnvagnen då).
Fjällmor, jag vet att du vart inne på en sån också. Berätta INTE för mig vad den kostar.

Han är lite rolig. Tur att jag är så trött, annars hade jag nog blivit lite arg igen. Nu blev jag mest full i skratt. Och chockad. :shock: .

Jag köpte ju skärbräda till Anton för några veckor sedan för att vi INTE skulle ha syskonvagn. Trodde jag.

http://www.activekids.nu/funktioner.htm
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: :lol: Ni är så roliga allihopa att det är en ren fröjd att läsa ikapp! :lol:

Självklart får Grimald...? vara med! Ojmar är också välkomna såklart. Här har vi inga medlemsrestriktioner alls. Vill man så får man tycker jag. Jag märker att det ofta hänvisas till mig i medlemsfrågor och jag vill härmed dementera min vetorätt. Jag är bara TS, inget annat. Alla övriga ordningsfrågor sköts gemensamt av användarna.

Om du ska vara finsk tomte Päivi kan jag tänka mig att vara vildvittra. Det är ett så vackert ord tycker jag även om de inte är översympatiska så det stör. Men lite bättre klang och allitteration än fröken Överdöla och översurödla i alla fall, haha!

Inte tröttnar vi på dig heller Jenny! Vi njuter medan vi får ha dig. Post-bebis brukar energin mest användas till att beundra bebis, beundra bebis med far, beundra bebis med syskon, beundra bebis med annat löst folk... Ja, du vet ju.

Jag fattar inte vad Anton ska med skärbräda till? Låter lite vådligt. Kan du mena ståbräda kanske?

Tack Nancy, vad du är gullig då. Nu är jag häääär! :D
Eller som Milo, the lion, brukar annonsera:
-Nu kåmme JA! Milo. Gulliungen.

Det är sååå trevligt att ha dig hängandes i tråden Nancy.

Här hostas det i alla hörn. Jag, Jaja, Milo och Nella kör hårt så det skallrar i revbenen. När Nella drar på brukar vi andra flytta oss på behörigt avstånd. Ingen vill vara i närheten när/om hennes numera ökända kräkreflex känner sig triggad. En gång ingen gång men två gånger är snudd på vana. Idag har hon skaffat sig små röda prickar på bål, huvud och hals. Vad ska vi gissa på? Hon känns ändå pigg den lilla häftapparaten.

Vi hade ju tänkt ha 6-årskalas här på söndag. Det kan visa sig bli olämpligt.

Kvacke, min vän! Vad roligt att DU hittat hit! Välkommen. Hur mår lillbebin? Mest lik? Och hur mår du? Och söta trollet Wilma?

Ebbab, jag tror att du är SYYYPEduktig. Det är bara ditt kritiska överjag som spökar. Att starta på ettan är ju ändå en värdslig sak i sammanhanget. Inte allt för många personskador som sker med ettan ilagd om man säger. Då är det ju mycket viktigare att ha koll på skyltar och medtrafikanter. Fast att komma ihåg att blinka är ju bra. :wink:

Elle, Olle har ju koll. Du är en mycket vacker människa i alla avseenden. Och även om det inte hjälper mig känns det ändå bra att kloka, sansade människor som du och Nancy också glömmer bort föräldradagarna, haha!

Själv har jag varit hos frissan, min noggranna ni vet, och försökt bli lika suuusig som miar70. Vet inte hur bra det gick men nu är topparna lite mindre splittrade och mer jämnlånga. Hon går igång på att prata om min blivande bröllopsfrisyr och har gjort iordning ett hårskötatschema fram till nyår. :shock: Hon har också aktivt letat diverse pryttlar att sätta i håret till dagen D. Mycket engagerad.

Kram på er alla rara! Jannika
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jannika skrev: Jag fattar inte vad Anton ska med skärbräda till? Låter lite vådligt. Kan du mena ståbräda kanske?
Nej men... Jag som trodde att Jenny skulle GÖRA en ståbräda av en skärbräda!!! :shock:Är det inte så - jag tyckte att det verkade sparsamt och kreativt! :D
Syskonvagn verkar helt OK det också! :D
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jannika skrev: Jag fattar inte vad Anton ska med skärbräda till? Låter lite vådligt. Kan du mena ståbräda kanske?
Nej men... Jag som trodde att Jenny skulle GÖRA en ståbräda av en skärbräda!!! :shock:Är det inte så - jag tyckte att det verkade sparsamt och kreativt! :D
Syskonvagn verkar helt OK det också! :D
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Gäst

Inlägg av Gäst »

Skärbräda är Antons ord för ståbräda... :lol:. Har visst lyckats gå upp helt i hans vokabulär nuförtiden.

Har hämtat mig lite nu efter syskonvagns-chocken. Och önskar att jag också hade fått se den live innan den beställdes!! Leveranstiden är tydligen två veckor. Undrar vilket som kommer först - bebis eller vagn?? Och så undrar jag om man ser ungarna när man kör den, om Teutonia-mjukliften passar i, om den går in i barnvagnsförrådet, hur mycket plats det är för bagage (speciellt när den är cykelvagn), hur mycket plats det är för Anton, om det är fullt liggläge... Sambon kunde tyvärr inte svara på någon av dessa frågor riktigt. Impulsköp? Ja. Jösses. :lol: Så länge han betalar så :cool:.

Ojoj, Nella! Röda prickar? Tredagarsfeber?

Och så tar batteriet slut på datorn, igen...
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

nancy skrev:Men ok då, om du är huldra kan jag vara en älva så får platserna näcken, bergatrollet, vätten, hustomten och vildvittran vara vakanta tills någon gör anspråk
Ok rå, jag är väl mest lik bergatrollet jag dårå, så då gör jag anspråk på det!
Jannika skrev:Ebbab, jag tror att du är SYYYPEduktig. Det är bara ditt kritiska överjag som spökar.
Tack, Jannika, det var snällt sagt. Kristiskt överjag? Vad är det? Har jag väl aldrig märkt av...bara i allt jag gör... :oops: :evil:

Jag kan köra bil, jag är inte rädd! Jag kan köra bil, jag är inte rädd! Jag kan köra bil, jag är inte rädd! Jag blir ju för f-n av med jobbet ju om jag inte lär mig köra bil! Jag kan köra bil, jag är inte rädd :thumbsup: :thumbsup:
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

*snabbrespons*

jennyH! Torsmamma har den vagnen, jag bombade henne med frågor... och köpte sen dagistraktorn numero uno :roll: :lol: Hojta på henne!

(och jag säger inte vad den kostar din vagn)

/Fjällmor (som har gäster men smiter undan och läser vid amning)
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Hej!

Vill bara uppmuntra er som håller på att ta körkort att det går fastän man är vuxen och över 30 :lol: Jag tog för 7 år sedan (tror jag, el 8) och då var jag 32. Jag kör hur bra som helst :wink:

Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Bra! Då var det bestämt! Förutom en finsk bastutomte huserar det nu en halvryss till katt i tråden - vilket i praktiken innebär rapporter från jägarskogarna :roll: förutom de Billingska barnen. :P På tal om såna så gör fröken Sofia kindtänder. :shock: Och låter resten av oss veta det. :roll: Det var ju så - mamma övar på olika GF/CF - recept inför det stundande treårskalaset, och idag var bullreceptsprovning på G. Mycket gråt och grin från fröken lilla, som visst vill ha varma nybakade bullar, men ack ack ack, det var detta med tänderna... :cry: Storebror sympativrålar bredvid. :shock: Senare lyckas han slå sig tacka vare en dum pall som inte alls ville vara behjälplig på bullfronten och det var väääldigt mycket "ojojoj" och "ajajaj" och "vojvojvoj". :-({|= där han satt på golvet och tyckte SYND om sig själv. Har aldrig hört honom VOJA sig på detta viset. :heart: Det blev bulle. Trots dumma pallar som inte vill stå still. Man måste ju få stilpoäng för bara tankearbetet: pall + gosse = bullar. 8)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Päivi skrev:Det var ju så - mamma övar på olika GF/CF - recept
Ursäkta en dietanalfabet, men vad är nu det här för variant?

Laguppställning so far:

Huldra - miar70:D
Älva - Nancy O:)
Finsk bastutomte - Päivi :santa:
Vildvittra - Jannika :twisted:
Bergatroll - Ebbab :mrgreen:

Undra om inte Lua skulle kunna sno ihop ett manus till den här ensemblen? Några fler som vill vara med? Det kan ju behövas fler av samma sort om man starkt ömmar för nåt särskilt skogsväsen.

Ja kanske tre-dagars? Jag tycker det är svårt med de olika åkommorna. Hon hade ju feber i två dagar för typ :roll: tre? dagar sen och nu kommer prickar på feberfri unge. Hostar rätt mycket och snorar litegrann. Klen aptit. Det går tydligen vattkoppor på storbarnens dagis men där var vi ingen av oss förra veckan.

Jadu Jenny, vad säger man om makens impulsköp? Tanken är ju god men hur fiffigt är det IRL? Kanske jättefiffigt? Jag är bara så skeptisk till såna däringa supertrendiga saker. Tycker sällan de kompenserar sitt hutlösa pris med funktion. Men jag kan också vara omedvetet avis för att jag aldrig skulle ha råd att köpa en dylik. :wink: Jag tänker begagnad vagn = fler lediga dagar med bebis. Men då vänder vi på slantarna, en del slipper ju det och då tycker jag absolut att man ska unna sig det man verkligen vill ha. Sa hon som glömt att begära föräldradagar. :roll:

Men nu är det snart dags att lägga en bebi i den nya vagnen! Kulelikuligt!

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Mäh! Jag som hade gjort så snyggt. Nytt försök...

Laguppställning so far:

Huldra - miar70 :D
Älva - Nancy O:)
Finsk bastutomte - Päivi :santa:
Vildvittra - Jannika :twisted:
Bergatroll - Ebbab :mrgreen:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"