Hej igen, JO jag känner igen detta du skriver MEN! Det är till syvene och sist det mesta som sitter i "attityden".
Jag menar, att hon nu sväljer luft! (det gjorde Tor med) är inte så mycket att göra utan att lära sig rapa ordentligt, använda magläget och jobba utifrån det. När Tor var inne i just dålig spiral så vagnade jag honom i ca 3 dagar på samtliga lurar för han vöar för trött för att äta och för hungrig för att sova.
Det enda man då kan göra är att leta upp attityden, ta ledningen och bestämma NU gör vi så här, så är det bara!
Så jag lade mig i vagnträsket "big time" drog vagnen i 2 timmar, tog upp sovandes bebis, lade till och matade så mycket jag bara fick, gärna halvsovandes. Då svalde han minst luft.
Barn som skriker sväljer mer luft kan jag lova än barn som sväljer luft vid matning. Så haka inte upp dig på exakta nappens form osv... Utan ATT hon får mat lugn, rapa ordentligt. Om du måste ger du en 5 min tar upp och matar vidare. Sen ser du till att sen hela sömnen går ner. Inga extra matningar ingenting, mer. Utan man lindrar överlevnadsångesten genom att vara steget före hela tiden.
Så försök inte att hela tiden ha någon form av "kompensations" tänk i huvudet, inte heller prestations krav. Utan tänk inte brandman, utan jobba förebyggande. Långt innan den lilla ens själv kan tänkas komma på tanken på sova. mat och social delaktighet. Glöm inte att titta henne DJUUUUUPT i ögonen vid blöjbytena, det är superviktigt!! Ni behöver båda hitta kontakt också igen mitt i allt det jobbiga!