Hej! Jag är ny här och har faktiskt precis kommit i kontakt med AW och SHN kuren

Lånade boken på biblioteket och blev genast intresserad.
Tänkte först beskriva hur våran situation är här hemma nu. Kan börja med att säga att vi alla sover i samma rum, etersom vi bara bor i en tvåa
Noah som är 3 år sover i en barnsäng tillsammans med malte som är 2 år. Leo, 6 månader sover i spjälsäng och vi vuxna sover i "vuxensängen"

Just nu så försöker jag lägga Leo först, runt 18.15 och han somnar ca 18.30 med lite buffande och napp. Malte ligger jag jämte i barnsängen och håller om tills han somnar ca 19 (om han sovit på dagen) annars lite tidigare. Noa brukar få lyssna på cdsaga eller se film medans jag nattar de andra, sen läser jag bok för honom i sagorummet(klädkammaren) innan han går in i sängen och somnar runt 19.15.
Sen vaknar Leo oftast runt 22 och får då välling. Sen vaknar han igen vid 4-5 tiden och får välling igen, är "livrädd" att han ska väcka de andra så jag tar snabbt upp han och ger välling som jag har färdig i termosen

Sen lägger jag han som somnar om (ifall inte maltehunnit vakna ännu

) För sen vakanr Malte alltid mellan 05-05.30 och börjar då tjattra och ibland skrika, och jag försöker få han att att somna om men det är lönlöst så jag går ut ur rummet med honom så de andra får sova. ligger sen i soffan med honom tills Noah stigit upp, och det gör han oftast strax efteråt.
Malte hade spjälsängtidigare men han började klättra ur den och då ick han börja sova med storebror istället. Ska tillägga det att han nästan alltid vaknar mitt i natten oxå och skriker och lägger sig jämte oss i vår säng. Sen om jg får Malte till att sova på dagen (vilket jag jobbar för varje dag) så sover han oftast 1-1,5 h efter lunch och då väcker jag alltid honom. Noah sover inte på dagen och har precis börjat dagis 15 timmr i veckan. Leo sover minst två gånger per dag beroende på vilken tid han vaknar på morgonen.
Som ni märker så är det ju inga hållbara nätter om man ska orka leva länge till

Men så länge alla sover i samma rum så känns det nästan omöjligt med några kurer eller? Vi ska få en 3:a om ca 2 månader och då tänkte vi lägga stora pojkarna i ett rum och då inöra Maltes spjälsäng igen, vad tror ni om det? Och vi tänkte då även börja "kura" Leo (som fortfarande kommer få sova inne i vårt rum) Måste ju bara stå ut fram tills dess

Men det gör man ju såklart

Kände bara att jag ville skriva av mig, det verkar finnas många kloka mammor härinne med sund syn på många saker

Kram