Hej! Vi har ett problem.

Vår dotter, som är 16 månader har plötsligt börjat få stora problem att somna. Hon är helt "speedad"! Hon har ALLTID tidigare sovit hela nätterna, efter en kur för ca 1 år sedan. Nu har hon börjat vakna ett par gånger varje natt och hon verkar aldrig vara trött. Detta började efter en lång sjukdomsperiod (öroninflammation, förskräcklig magsjuka och blåsor i munnen direkt efter varann). Hon har också börjat gå långa dagar på dagis (må, on, fr).
Vi började kura henne i förrgår igen. Jag lade henne och solfjädrade. Hon var tyst och det syntes att hon var trött men däremot så sparkade hon och vände och vred sig och klöste sig förfärligt på armar och ben!

Jag försökte hålla fast armar och ben också men då "pillrade" hon med händer och fötter. Hon blev aldrig stilla och lugn utan pillrade, sparkade, vände och vred hysteriskt ända tills hon helt plötsligt "small av" mitt alltihop. Detta tog en timma. Igår var det exakt likadant och hon "small av" mitt i kampen efter 70 minuter.
Jag undrar vad jag gör för fel?

Jag måste väl hålla fast henne så att hon inte ska riva sig blodig? Dessutom är väl tanken med solfjädringen att barnen ska bli lugna och stilla?
Kan någon hjälpa mig?
Mamma till två underbara flickor födda i januari 2004 resp. juli 2005.