Hallå, hallå!
Här har det hänt grejer! Välkomna F'lippas mamma och Lingontuva!
Vi har varit på utflykt, smågubbarna och jag.
Medan jag och Herman sov hos en kompis där jag fick dricka vin och skvallra en massa, sov Hugo gott hos mormor och morfar.
Vi har hälsat på mormor på jobbet, flirtat med alla hennes kollegor.
Vi har varit på landet och fått frisk luft.
Vi har varit på mitt jobb och gjort Viktiga Saker.
Nu är vi hemma igen och det tackar Herman så mycket för. Han var inte förtjust i allt farande hit å dit, avbrutna lurar, otydliga besked om huruvida man ska sova eller inte.
För mig innebar utflykten att jag kom över en irriterande mental tröskel. Jag har varit så fixerad vid att få in rutiner och ro i vardagen att jag knappt vågat mig ut ur huset. Men nu vet jag att allt ordnar sig, inget havererar om det blir lite vilda västern i schemat en dag eller två.
Annars längtar jag efter att Herman klara av att åka vagn utan att somna, så att man kan vara ute längre, äta pic nic-lunch i parken inte skynda hem tills det är dags att vakna. Har för mig att Hugo kunde hålla sig vaken rätt bra i vagnen i den här åldern. Herman är dock värsta murmeldjuret, låter sig inte luras av färgglada småkompisar som dinglar framför ögonen, härligt dagsljus eller en bror som underhåller. "I vagnen sover man. Så det så", hälsar han och klipper igen sina blå.
Ja, ja. Det kommer väl när som helst. Hur är det mer era små älsklingar, kan ni promenera med dem under vakenpassen?
F'lippas mamma, du skriver att du tycker att det är skönt att mysa på tu man hand med G. Jag har full förståelse! Jag uppskattar verkligen Hugos sällskap och "hjälp" om dagarna, men nu när han sov hos mormor och morfar - och jag fick en mysmorgon i sängen med Herman - så inser jag hur lite av den saken det blir annars. Och det saknar jag, de där stunderna då man ligger och gullar i sängen, bebisen skrattar och bubblar, fullt koncentrerad på sin kära mor. Måste se till att ta vara bättre på de möjligheter som bjuds från och med nu!
Nu måste jag ut och motionera lite, känner mig trött och seg. Ska gå hem till svärmor. Hon har bakat kanelbullar... =P~ =P~ Bra för mjölkproduktinern har jag hört
Kram till er alla!