Var ska jag börja? Idag, sjätte kvällen på kuren somnade lillkillen, 9,5 mån, på 3 min!
Vi hade försökt allt - med vysch, buff, gunga säng, nappen, välling - you name it! Trots att vi kunnat lära båda våra två äldre tjejer att sova med en hemsnickrad variant på kuren kunde vi inte få till sonens nätter, vi var helt enkelt för trötta för att orka ge ett konsekvent besked. Istället eskalerade det för att bli helt hysteriskt under åttamånaders ångesten. Enda sättet att få honom lugn var då med en flaska välling, det kunde bli flera stycken på en natt och däremellan hela övriga repertoaren.
Men så äntligen tog vi tag i det för snart en vecka sedan! Är övertygad om att detta kommer gå vägen nu och bli bra, men ändå uppstår ständigt nya frågor under vägen. Hoppas därför få lite goda råd och stöd från er, och kanske kan det samtidigt hjälpa någon annan som har liknande frågor eller tänker på att genomföra kuren.
- Humöret på lille man är fortfarande ganska gnälligt och klängigt och aptiten har varit obefintlig idag - är det vanligt/normalt? Kan det vara magen, som väntat har han blivit hård trots plommonpuré.
- Inte ta upp när barnet skriker - Hur gör man när han faktiskt ska tas upp, tex på morgonen, men han skriker upp sig på 0,2 sek så man inte hinner? Buffa honom lugn känns ju konstigt när han ska upp
- Dagslurarna har vi tagit i vagn ute hittills, och då måste den rulla. Tills idag då jag la honom inne i sängen - vild protest/ifrågasättande i 25 min! Fick sedan väcka honom efter bara 20 min så det hjälpte så klart inte hans humör idag
Tack på förhand! Nu ska jag sova, har nog gått in i zombiestadiet....