Nancyfamiljen på nya äventyr

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Marisch65
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

Grattis Nancy! Vad skönt att ni fick ett bra besked. Själv var jag iväg och gjorde ett NUPP-ultraljud för en vecka sedan. Det såg oxå väldigt bra ut. Så vi går nog inte vidare med FVP trots min ålder.

Lycka till i fortsättningen!

Kramar//Mari
Fem flickor och sex pojkar. :heart::heart::heart:
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Men Nancy, nu är det ju nästan kväll! SKVALLRA NU RÅ!!!!! Jag spricker ju nästan av nyfikenhet! :oops: :P :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Så skönt att allt var bra med lilla bebis-(tjejen) :wink: . Nu var det ju evigheter sen vi sågs, det känns som om det vore dags snart igen. Vi kan ju inte bara hålla på att yngla av oss hela tiden. :)

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

MEH! När får vi veta!!??? *trampar otåligt*
Nancy

Inlägg av Nancy »

Päivi skrev:Jag VET :P att Nancy är datorlös tills ikväll, så sorry, ni får hålla er, alla... O:)
:heart: Tack Päivi men vet ni vad, jag har faktiskt varit datorlös ända tills nu :shock: :!:

:D Tack för alla glada hälsningar, gissningar och gratulationer :D

(missade även Fjällmors och Mias inlägg tidigare i tråden och tackar för dem med :heart:)

Som svar på kattklos frågor: ja, vi har velat veta könet innan hela tiden. Med namnen har vi varit 100% klara över Leias namn långt innan födseln och med Lucine var det kanske 99% :wink: Jag tycker att barnet växer ihop med namnet men andra tycker annorlunda.

Jag fick inte tag på min BM igår morse så jag ringde direkt till källan (Östra) istället. Egentligen får de kanske inte lämna ut den typ av info över telefon men jag lyckades övertyga den trevliga läkaren att jag var en seriös blivande trebarnsmamma och att min tidigare förlossningsjournal innehöll detaljer som ingen annan känner till. Hon trodde mig utan att behöva höra min journal rabblas upp :wink:

Jag måste säga att jag blev ganska chockad (eller åtminstone riktigt förvånad) över svaret. Allt och då menar jag ALLT hittills i denna graviditet har tytt på en pojke. Men nu är jag ett strålande bevis på hur allt vad intuition, olika matsug, form på mage och annat skrock verkligen kan luras ordentligt. För Leia och Lucine skall få en liten lillasyster och det var ju hon som vinkade så fint på UL den där dagen :heart: Såklart. Fast jag har nog inte riktigt fattat det ännu men det kommer mer och mer för varje stund.

:heart: Kram från Nancy
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:heart: :D :heart: :D :heart: :D :heart:

\:D/ GRATTIS \:D/ till en liten tösabit \:D/

Vilken trio! Det är UNDERBART, jag lovar!

Och nu vill vi såklart veta vad hon ska heta, lilla L? :heart:

Kramar i massor
Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D Grattis :heart:

8) JAG har i alla fall känt på mig att det är en liten tös som väntar på att få komma till er :D

Jag är själv äldst av tre systrar och det är bara såååå roligt. Ibland är det föstås lite synd om vår stackars pappa, men det är smällar man får ta :wink:

Kram
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Tack rara Mia :heart:

Namnet är inte helt hundra ännu men det blir nog nåt på "L" denna gången med :wink: :-$
Gäst

Inlägg av Gäst »

Just det - tack Linda! :) DEN vinklingen glömde jag igår när vi talades vid:

jag är också uppvuxen med två storasyskon. :heart: Maken till trygghet finns inte. :heart: Eller närhet. :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart: \:D/ :heart:

ÅH!!!

Grattiskraaaam!

/en rörd Fjällmor med Meja i knät
Nancy

Inlägg av Nancy »

Mari: Missade ju att gratulera dig till det fina resultatet på NUPP-testet :heart: :thumbsup:

Linda: Tack :heart: Tror att du var allra först med att gissa tjej :wink: :D

Päivi: Med systrar som du och Linda fixar man nog det mesta :heart:

Fjällmor: Tack och kram både till dig och Meja :heart:
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

En tjeeeej såklart :lol: 8)

Gud va roligt med tre flickor! :heart: :heart:

Underbart!

Kramar, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
kattklo

Inlägg av kattklo »

Det låter underbart tycker jag, att veta kön och namnge en liten smula redan i magen!
Grattis till en drottning!
Kram
Nancy

Inlägg av Nancy »

blivandemamma: Tack så jättemycket :heart:

kattklo: Kram och tack :heart: Det är jätteroligt att veta tycker jag :D
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

:-({|= :-({|= :heart:

EN TJEJ TILL :shock:

Min idol, säger inge mer :-)