Nancyfamiljen på nya äventyr

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Tusen tack kära emb för dina fina gratulationer :heart: Jag ber att få skicka dem vidare i din riktning med omedelbar verkan :wink: :D

Kram från Nancy
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

:heart: Grattis :heart:
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

:shock: :shock: =D> :D :heart:

Mina varmaste förvånade och glada kramar till hela Nancyfamiljen.

:heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Nancy

Inlägg av Nancy »

*frieda*: Tack :heart: Det var längesedan, roligt att se dig :D

Susanne*: Tack rara du, vi blev ganska förvånade vi med :wink: 8) :lol: Om två veckor är jag redan halvvägs men jag kan inte påstå att faktum trillat ned för det... :wink:

Har följt din och familjens äventyr via dina fantastiska rapporter och är så glad att allt gått så bra :heart:

Lägesapport: Äter nu hästedos med magnesium och tycker att det hjälper mot foglossningen. Tabletterna innehåller även kalk men det är nog bara bra eftersom jag inte får i mig så mycket mjölk (mjölk höjer blodsockret ganska mycket). Och de på Östra som varit oroliga för att jag inte skulle gå upp i vikt... Tja det går alldeles utmärkt att lägga på sig kilo efter kilo även med lågkolhydratdiet. För inte sjutton lever jag uteslutande på kassler och gurka... Nej för att hålla vargahungern borta behövs rejäla doser grädde, smör och olivolja för att piffa till köttet och grönsakerna.

Om jag var en skoggshuggarkarl på 135 kilo skulle jag nog bli yttepyttesmal på min diet men inte om man är kvinna på snart 36 och med alla hormoner och fettceller i kroppen desperat ropandes: "göd oss, göööööd oss, tänk på din stackars avkomma och lagra upp amningsreserver inför kommande vintrar, bädda in dina obefintliga muskler i mjuka dallrande lager och det på alla tänkbara ställen som midja, lår och överarmar, pleeeease". Eller nåt sånt :wink:

:heart: Kram från Nancy
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:lol: :lol: :lol:

AH jag skrattar på mig!!!!

Jannika HAR ju rätt, ni gravilda ÄR för skojjiga!!!

/Fjällmor
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Fjällfolket skrev:: ni gravilda ÄR för skojjiga!!!
gravild :?: :D
gillar skarpt :!: :wink:
helt vilda är de :lol:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Linan

Inlägg av Linan »

Hej Nancy :!:

Vill bara säga att jag fortsätter att följa din resa och att jag tänker på dig och hur du har det, fast att jag inte känner dig alls.

Hur är det med sockret och hungern och allt? Pepp, pepp till dig :D

Kram :heart: Lina
Tre fina -07, -09, -12
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tack Lina för ditt omtänksamma inlägg :heart: Blev jätteglad :D

Angående kosten är det ok på pappret. Har fått klartecken att äta som jag gör nu (väldigt lite kolhydrater) och värdena håller sig fina.

Det jobbiga är väl den våldsamma gravidhungern (vargahungern :twisted: ) som gör att jag äter mer än både jag och barnet behöver. Min kropp står i givakt för att lagra amningsresever men kroppen min fattar ju inte att min begåvning inte ligger åt det hållet :roll: :wink:

Uppdatering: Igår 7/4, mindre än 3 veckor sedan fvp kom det brevsvar hem :!: Maken var ledig och tog en promenad med Lucine till brevlådan. Sen tog de med sig Leia också till sandlådan och posthögen blev en smula tilltufsad av blöta vantar :wink:

När jag såg kuvertet från Östra bultade det till i hjärtat. Jag slet upp brevet och läste det underbara beskedet att provet sett bra ut :heart:

Vi red på vår tur och skrapade en trisslott vi haft hängandes på kylskåpet men vi garvade bara när det visade sig vara 0 kr. Pengar var så totalt oväsentligt i sammanganget.

Nu sitter jag här i mörkret. Alla sover och bara Nancy är vaken. Om jag får tag på BM idag får vi reda på om det är en lillebror eller lillasyster i magen :!: En "L" eller en "L"... :wink:

Det är så spännande så jag kommer inte att kunna somna om. Sitter nog här tills det är dags att väcka resten av familjen.

Snart, snart...

:heart: Kram från Nancy
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

:lol: :heart:
Å nu är jag så nyfiken så jag spricker!
Rapportera så fort du får veta,

Kram Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Härliga nyheter, Nancy :D

Och jag håller med Tessan - det här är ju obeskrivligt spännande :shock: du får LOVA att inte hålla oss på halster!!!
(Jag gissar en tjej , jag :wink: )

KRAM!!!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kattklo

Inlägg av kattklo »

Woho!

Har ni alltid velat veta, båda två?
Jag ville veta kön nu sista gången men inte så mycket att jag ville göra mig mer besvär än rutin-UL v 18 och när dom inte ville säga, ja då lät jag det vara. Sen när dom i v40 frågade om jag ville veta, ja då kändes det inte lika viktigt längre, när det bara var några dagar bort.

Och namn! Intressant! Tror ni att det går att bestämma FÖRE ni sett er lilla kotte? (Säger hon som väntade en månad EFTER förlossning före hon visste säkert vad det var för nån i namnväg.)
Däremot visste jag inuti mig att det var en pojke den här gången. Med 98% säkerhet. Och jag hade ju rätt.
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Hej Nancy,
vilket fint inlägg. Och HÄRLIGT att fostervattenprovet ser bra ut. Känns gott!

Jag tror på en tjej till såklart! :heart:

Spänningen är OOOOLIDLIG! :lol:

Kram, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:D :heart:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Åh lilla Nancy! :heart: Härligt med lite glädje! Jag sällar mig till skaran som hoppas att du rapporterar så fort du vet :wink: Själv är jag usel på att gissa kön, men här känns ganska säkert att tippa på

LILLASYSTER

:?: :?: :?: :wink:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag VET :P att Nancy är datorlös tills ikväll, så sorry, ni får hålla er, alla... O:)
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"