Träningstips för slappmagade :-)

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
anniemanjani

Träningstips för slappmagade :-)

Inlägg av anniemanjani »

Hej.
Jag vet inte om detta är rätta platsen för mitt tips men jag känner att jag vill dela med mig av detta iallafall och här verkade på nåt sätt lämpligast.

Efter mitt 2:a barn föddes här i december har jag gått och tänkt på att jag vill komma tillbaka, åtminstånde litegrann, till den kropp jag hade innan barnen.
Så i höstas vart jag lite inspirerad av ett visst "komma-i-form"-program på TV där det var en tjej som fick "order" att rocka runt med rockring.

MADRE MIO va de e jobbigt!!!! Det var en succé redan från början när jag inte hade tekniken inne och rockringen bara åkte i golvet satt min 1 1/2-åring troget och tittade på mig skrattade så han kiknade och dansade runt mig. Med tiden så började även tekniken komma och då, direkt började det kännas i magen!!! nu har jag kommit så långt att jag orkar köra i ca 5 min (dock inte kontinuerligt för ringen känner fortfarande av jordens dragningskraft...) och detta gör jag mellan 1-2-3-4... gånger per dag och jag märker skillnad redan nu (skall tilläggas att jag haft "bra" teknik i ungefär en vecka lite drygt). Jag märker att det börjar bli LITE mera luft mellan tröjan och min mage och utan att jag tänker på det har jag börjat spänna magen (som jag gjorde innan graviditeterna). Så som jag antar att alla gör automatiskt men som sen av en eller annan anledning så gör man inte det senare i livet, obs, inte alla men jag lät min mage hänga efter 1:a graviditeten måste jag allt erkänna :shock: .

Så, tipset är rockring, billigt och kul, för alla (för det som rockar och de som tittar på). Kostar ca 50kr. Och det räcker med 5 min per dag för att det ska bli resultat!!!!

Tack för uppmärksamheten.
/Annie, mina små älsklingar Zigge (filosoferande charmör) aug 06
Zoleil (bestämd & målmedveten solstråle) dec 07
SHN-kurade, jul 08 :sleep:
cillus

Inlägg av cillus »

Åh den gamla hederliga rockringen.. :D Den hade jag nästan glömt bort!
Tack för tipset!
Ska nog införskaffa en när jag har vägarna förbi en affär..
Det borde ju vara bra för ryggen också?
Mamma till Flicka februari 2007, Pojke född augusti 2012
Bonusmamma till flicka född 2011
Gravid, beräknad födsel oktober 2013
Fjällfolket

Re: Träningstips för slappmagade :-)

Inlägg av Fjällfolket »

anniemanjani skrev: MADRE MIO va de e jobbigt!!!! Det var en succé redan från början när jag inte hade tekniken inne och rockringen bara åkte i golvet satt min 1 1/2-åring troget och tittade på mig skrattade så han kiknade och dansade runt mig.
:lol: :lol: :lol:

tack för underbart tips!

Fler rockringar åt qvinnfolket :!:

\:D/ :heart:

/Fjällmor
kiki

Re: Träningstips för slappmagade :-)

Inlägg av kiki »

anniemanjani skrev: MADRE MIO va de e jobbigt!!!!

:lol: :lol: :lol: Det blir inhandling av rockring i eftermiddag.

Felix kom tvåa i en rockringstävling en gång :lol:

Nu ska Mio och Mamma tränas :lol:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej, ja man brukar prata om att just "magdans" är det bästa man kan göra för "slappa magar" och detta ligger ju helt i linje med det. :wink:

Det som tar mest och har hjälpt mig HELT OSLAGBART med min foglossning m.m. är "Astanga Yoga". Men med en bra instruktör som kör fokus på "Bandas".
DET ÄR GREJER DET, vill jag lova. Dra mig baklänges vilken träningsvärk jag har och vad min rygg blir mycket bättre i rasande fart!

:lol:

Kram på dig annimanjani, vi saknar dig här på forum! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anniemanjani

Inlägg av anniemanjani »

AAAAAh, magdans, det tycker jag verkar häftigt!!!
Vad gäller forumet så kommer jag. Har inte hunnit sitta ner vid datorn så mycket på sista tiden bara.
Fick tips att läsa Sigges tråd och den e jättesöt :)

Tjingeling
/Annie, mina små älsklingar Zigge (filosoferande charmör) aug 06
Zoleil (bestämd & målmedveten solstråle) dec 07
SHN-kurade, jul 08 :sleep:
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Vilken underbar idé! Och självklart måste det vara kanon för magen. Men glöm inte bort att ryggen får sig en underbar genomgång också! Hela korsetten! Den behöver vi ju ofta stärka, och varför inte med en rockring?!

TorsMamma - jag visste väl att jag hade en yogakompis i dig! Tränar 2-3 gånger i veckan och det är FANTASTISKT! För både kropp och själ. Veckans bästa strunder (som inte relaterar till min lille mr Wally...)

Kramar och det är FREDAG!!
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Ewa

Inlägg av Ewa »

Tack för toppentips - har provat när sonen fick sin och begrep inte hur jag hade kunnat tappa den tekniken från de yngre åren :roll: . Hjälp, vad svårt det var. Men kul. Så här ska minsann tränas :thumbsup:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Rockring ska införskaffas! Tack för tips!!! Toppen!

Jag passar på att tipsa om ett annat bra sätt att träna stablititet (i linje med Ashtangans bandas). Friskis & Svettis har gjort en DVD med core-träning. RIKIGT RUGGIGT BRA för oss som kånkat på barn i magen och tappat stabilitet och styrka i de djupa magmusklerna. Samma princip som ashtanga, men lite enklare att göra på egen hand. Skonsamma men effektiva övningar för tappra mammakroppar!

Ulrika
Ummusab

Inlägg av Ummusab »

Jag vill bara puffa denna tråd.
Jag läste träningstråden 2010, och känner att jag kanske inte riktigt spelar i deras liga vad gäller det, så det här med rockring låter väl lite lagom tycker jag 8-[ :lol:
Lycka till, kanske ses vi sen i träningstråden när man kommit ifatt.
:heart: Storebror :heart: 060410 kurad jan 2009
:heart: Lillebror :heart: 071112 kurad okt 2008
:heart: Lillasyster :heart: 100129 kurad aug 2010
:heart: Bebis Liten :heart: 110713
ElinN

Inlägg av ElinN »

Tack för puff! :D Det borde jag verkligen prova!!! :!:
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Tack f tips :!: :!:

Jag undrade faktiskt om hur jag skulle bli av med kängurumagen... :lol:

Tack såååå mkt [-o<

/Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: Jag träffade TS annimanjani på affären härom dagen och jag kan meddela att det såg ut som det funkar :lol: Hon är hur snygg som helst.

/Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Vilket fantastiskt tips! Tack! :D
Ummusab

Inlägg av Ummusab »

kiki skrev::lol: Jag träffade TS annimanjani på affären härom dagen och jag kan meddela att det såg ut som det funkar :lol: Hon är hur snygg som helst.
Då så tjejer! Vad väntar vi på?!?!

Kanske vi skulle peppa varann som de gör i träningstråden? Vi kör x antal pass à 2 min/ dag, sen berättar vi om framgångarna (och sexpacket också :thumbsup: , vågar man hoppas på ett sånt, det har jag aldrig haft :lol: )

/Umm Musab
:heart: Storebror :heart: 060410 kurad jan 2009
:heart: Lillebror :heart: 071112 kurad okt 2008
:heart: Lillasyster :heart: 100129 kurad aug 2010
:heart: Bebis Liten :heart: 110713
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"