Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tinis: Tant... helt ok om man får vara det i Mr Conerys sällskap :P 8) :lol: Tusen tack för bekräftelsen kära du :heart:

Jannika: Tänker på dig/er varje gång jag öppnar vattenkranen. Hur har det gått :?: Fast Beckham...jodå en äkta "pretty boy" men jag undrar elakt om det egentligen finns så mycket innanför skalet där... :wink: (fast Jannika kanske vet nåt vi andra inte vet :twisted: :wink: )

Ebbab: Spännande lista :wink: :lol:

Gablex: Bring him on, bring him on... :P :lol: Jag skickar honom vidare till Skåne sen, promise :D

Fast hörrni tjejer... jag trodde det var undeförstått att ens EGEN karl var högst upp på den lista som verkligen betyder nåt. Den som inte är laminerad utan för evigt inristad i hjärtat :heart:

:roll: Sådär ja, nog med romantisk utsvävning för idag, annars får jag krupp på mig själv. Tänk att jag är gift med en äkta romantiker som hade på sig vit skjorta och slips på vår första träff... Maken alias "Vattumannen" (Jannikas benämning på honom) tycker ofta att jag är särdeles krass och bitsk. Han har nog rätt.

Kram på er :wink:
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Nanacy skrev:Ebbab: Spännande lista :wink: :lol:
Jo, nu menar jag ju inte att deras skönhet är dagsaktuell kanske. Men nog kan man sitta framför en gammal rulle och drömma sig bort... Jag vet inte om det kan hänga ihop med att flera av dessa karlar springer runt i svartvitt format? Kanske skulle vi alla bli lite vackrare så :roll: ?
Nancy skrev:Tänk att jag är gift med en äkta romantiker som hade på sig vit skjorta och slips på vår första träff...
Gift med en romantiker... :mrgreen:
Fast egentligen ska jag inte klaga, min man visar upp sina dolda romanistiska talanger när man minst anar det. Som när jag fyllde år och vi bilade runt på småvägar i Småland och maken stannade var 50:e m för att plocka vildblommor som han komponerade ihop till den finaste bukett jag någonsin fått :heart: . Eller när han friade och hade tillbringat en hel dag med att fylla vår sommarstuga 15 mil bort med sommarblommor, för att senare hämta upp mig hemma för att vi tillsammans skulle åka dit. Jag var helt ovetande om att han hade varit där under dagen :heart: . Och frieriet kom också helt oväntat :D .

Så nog tar jag honom alla dagar. I färg dessutom :D .
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Nancy

Inlägg av Nancy »

Ebbab skrev:Men nog kan man sitta framför en gammal rulle och drömma sig bort... Jag vet inte om det kan hänga ihop med att flera av dessa karlar springer runt i svartvitt format? Kanske skulle vi alla bli lite vackrare så :roll: ?
Förstod precis hur du menade :D

Och din vildblommeplockande karl gör sig nog lika bra i färg som svartvitt :wink: :D
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: :lol: Ja jösses, nog är det skillnad på kolorerat och i gråskala. :shock: :lol:
Ebbab skrev:Jag vet inte om det kan hänga ihop med att flera av dessa karlar springer runt i svartvitt format? Kanske skulle vi alla bli lite vackrare så? /....../

Så nog tar jag honom alla dagar. I färg dessutom.
Vilken raring du lever med Ebbab!

Och Nancy, jag förstod att ens egen sambo/man/fader till barnen stod högst upp på alla listor men jag vet ärligt talat inte om jag skulle åbäka mig och ha sex med nån annan i alla fall, även om jag fick chansen? Inte ens med Beckham?

Det kan vara en åldersfråga. Lättja? Möjligen. Mognad? Kanske. Ett antal levda år extra och ett antal sexpartners senare? Definitivt. För min del är bra sex intimt förknippat med närhet, förutom attraktion och lust. One-night-stands IRL bjuder mest på ångest och väldigt lite passion. Varför gå över ån efter vatten liksom? Att gräset är grönare nån annanstans känns rätt passé för min del.

Men det är klart att min inställning färgas av att jag har världens vackraste och sexigaste karl. 8) Jag hade kanske varit mindre svårflörtad moraltant om jag hade haft en trökig gubbstjärt hemma. :lol:

Här har vi vatten igen! Härliga tider, strålande tider!

Eller som darlingen sa när jag glömde kranen på:
-Visst är det skönt att kunna okynnesanvända vatten igen? :lol: (Jag höll bara med så slapp jag annonsera min alzheimer light.)

Annars lever jag med ett tvättäkta lejon. De tre dagar i veckan som storbarnen går på dagis på förmiddagarna har vi ensamma ihop. (Nästan men Nella räknas inte eftersom hon inte tar upp taltid. Än.) Det är lugnt och mysigt och vi brukar äta lunch lääänge. Milo är en matnjutare av rang. Men en aning dramatisk. Ljummen soppa är SYYYYYPE-VAMM! (supervarm) Går naturligtvis inte att äta utan de stora gesternas blåsande och rörande i skålen. När den ljumma soppan antagit en svalare grad är den IIIIII-KALL! Ojojoj. Vilket elände. Ja, det är ju bara till att äta ändå, storsint som han är. Den rumstempererade bananen är också IIII-KALL! och får bo i ugnen (som inte är påslagen) tills den antagit en mer ätvänlig temperatur. Det är ett sjå men en så oduglig mamma. Nella tittar storögt och imponerat på. Humor!

Kram på er! Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jannika, gissa vad! Den här vattumannen lever också ihop med ett lejon! :D
Gablex

Inlägg av Gablex »

Hej på er!

](*,) ](*,) ](*,) #-o :cry: :cry: :evil: känner jag mig i dag!! Min dator på jobbet har ÄTIT UPP fem sidor text!! Det ÄR ju ett äventyr i sig att ringa supporten... (jag känner mig helt övertygad om att de sitter och :roll: :roll: :roll: över idioten i Malmö). När de går igenom loggen (???) kan de inte ens se att jag var inne i dokumentet överhuvudtaget igår. Det är lite läskigt när man inte har minsta susning om hur datorer funkar ("kan det ha hoppat över till ett annat dokument?" "eeeeeh - nej, det kan det inte" - ja inte tusan vet jag!)

Som grädde på moset fick jag mail från Storprinsens fröken som meddelar att han fortsätter med sin nya hobby, att ta fröknarna på brösten. :evil: Det var bättre när han bakade.

Ingen som kan dra en Bellman-historia eller något så jag kan få skratta lite? :wink:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Gablex skrev:Som grädde på moset fick jag mail från Storprinsens fröken som meddelar att han fortsätter med sin nya hobby, att ta fröknarna på brösten. Det var bättre när han bakade.
:lol: :lol: :lol: Dagens garv! Vilken företagsam och brådmogen Prins! :shock: Var har den här nya hobbyn sin upprinnelse? Har ni borstat tänderna oförsiktigt hemma? :wink: Närå, bara skoja. Om ett par månader när Prinsen skaffat en ny hobby och det här är ett minne blott kommer ni nog tycka att det är VÄLDIGT roligt ni med.

Kram Jannika
Nancy

Inlägg av Nancy »

:wink: Åh vad dumt det blir i text ibland... Jag önskar att man hade tillgång till miner, tonfall, kroppspråk... Smileysarna gör ju sitt till men kan inte ersätta the real thing.

Jag menade bara att när ni Jannika och Gablex började prata om era män var jag rädd att ni skulle tro att jag INTE hade min överst. Så då kände jag mig tvungen att förklara mig lite redig och försvara mitt äktenskap. Knasigt, jag vet. För jag misstänker att ni redan vet att jag tycker att jag har världens bästa man :heart:

Gablex: Skickar en stor kram och hoppas att nästa dag blir en bättre sådan och att Storprinsen din hittar en bättre hobby.

:heart: Kram från Nancy
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Jannika skrev:Annars lever jag med ett tvättäkta lejon.
Åh tjohej, vad jag vet vad du pratar om, Jannika. Vi har också ett tvättäkta lejon hemma, för övrigt född två dagar efter din!
Stora gester så liten han är :D .

Bäst är ändå på vilket självklart sätt han säger nej. Ne-ej, med stora ögon, ungefär "men förstod du inte det" :lol: :lol: .
Eller när något är super-nej, så stampar han ner foten och spänner ögonen i en. De flesta backar av någon slags självbevarelsedrift :shock: :lol: :lol: . Han är skitskön!
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:D Lejon... :?:

Ett trevligt släkte.. :wink:

Fjällfar - Lejon
Fjällmor - Lejon
Stordottern Fjällfolk - Jungfru
Storsonen Fjällfolk - Fisk
Lillprins Lo - Lejon
Lillskrotan Meja - Stenbock...? (tror jag)

Vilken combo! 8)

Jag toklängtar till den dag Jannika får sätta tänderna i vår familjs stjärnor och planeter!

:heart:

/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

Ebbab skrev:Eller när något är super-nej, så stampar han ner foten och spänner ögonen i en. De flesta backar av någon slags självbevarelsedrift. Han är skitskön!
Haha! Jotack, det där känner man igen. Två dagar efter alltså? Vi skulle ju ses nån gång. Vi bor ju tom i samma stad!
Fjällmor skrev:Fjällfar - Lejon
Fjällmor - Lejon
Stordottern Fjällfolk - Jungfru
Storsonen Fjällfolk - Fisk
Lillprins Lo - Lejon
Lillskrotan Meja - Stenbock...? (tror jag)
Ja du, vilket gäng! :D

Vad då tror? Vad har du för datum på ungen så kollar jag direkt!

Kram Jannika
kiki

Inlägg av kiki »

Jag vet :lol: Meja fyller år den 18 januari och är Stenbock pricis som min make :lol:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:lol: :heart:

Vilken koll kiki :!:

=D>

/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

Nancy skrev:Jag menade bara att när ni Jannika och Gablex började prata om era män var jag rädd att ni skulle tro att jag INTE hade min överst. Så då kände jag mig tvungen att förklara mig lite redig och försvara mitt äktenskap.
:lol: Behövs inte! En så (jag citerar) krass och bitsk vädur kan ju inte få bättre än en vattuman, eller hur? Det är ju ett sääääärdeles trevligt släkte det. :wink: :lol: Och du är ju i alla fall gift! Det är mer än jag kan stoltsera med. Lång tid i synd har det blivit dessutom. Håhåjaja.

Tack kiki! Jag mindes bara att lilla fjuttisen Meja hade Månen i tvillingarna jag. Så där precis hängde över kanten från oxen. Selektivt minne. Underligt hur man hänger upp saker i huvudet. Vilken tid föddes hon nu igen?

Och lilla damen har Merkurius i vattumannen i konjunktion med Neptunus. Ojojoj. Den du. Mycket smart brud med öga för det vackra och konstnärliga. Tvättäkta humanist. Och Venus i skytten. Blir inte så lätt att fånga för hugande friare. De fria viddernas själ.

Tinis, vad har du för samröre med lejonen? Är det sambon?

Gablex, hur har det gått med allt trassel och tafsande? Rapportera!

Ser ni vad snyggt jag fetar alla er andra? Har jag lärt från responesens mästarinna - Nancy!

Kram på er! Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jag menar så klart RESPONSENS mästarinna.... :roll: Ingen var förvånad och alla undrade varför människan inte använder sig av Förhandsgranska lite oftare. Suck.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"