Nancyfamiljen på nya äventyr

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Åh raraste Anna, TACK för hälsningarna både från dig och Aurora :heart:

Skicka en innerligt varm hälsning till Lucines namne från oss är du snäll.

Kan berätta att Lucine är nu ungefär lika gammal (snart 8 mån) som Leia var under den period vi fick så fantastiskt fint stöd av Aurora. Oerhört mycket av det Aurora skrev till oss då ligger till grund för hur vi tänker och agerar med Lucine nu i samma ålder.

:heart: Kram från Nancy med familj
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Igår, 19/3 var vi på ultraljud :heart:

Det var ju verkligen en liten bebis där inne :!: För trots att jag tyckte mig känna "fladder" i magen så har jag inte alls känt lika mycket riktiga sparkar som med Lussi vid samma tidpunkt. Har sista veckan varit så nervös så jag knappt varit kontaktbar vissa stunder.

Den kvinnliga läkaren förstod hur nervös jag varit så efter två sekunder sa hon: "och där är ett hjärta som slår" :heart:

Sen tog hon sig rejält med tid att peka ut alla kroppsdelar och inre organ. Jag har aldrig tidigare varit på ett ul där de tagit så god tid på sig och det var en helt ny upplevelse.

Fast nog låg jag och höll andan ändå...

Det var mannen min som fick stå för det tindrande, tårögda och det gjorde han med den äran. Kramade min hand stenhårt och var alldeles till sig av lycka.

Att jag inte känt lika tydliga rörelser trodde läkare berodde på att moderkakan låg i framvägg.

Fostevattensprovet kändes lite obehagligt men var snabbt över.

Vi fick med oss två bilder varav den ena var på bebins ansikte rakt framifrån. Man ser t.o.m. pupillerna :!:

Nu efter att ha varit på ul tänker jag skriva ned mina gissningstankar gällande kön.

Leia: tyckte det var 50-50, hjärtljuden låga men mycket illamående
Lucine: 90-10 åt flicka, ruskigt illamående och en rondör som så tjusigt lade sig på rumpan...
Nu: 60-40 åt pojke. Inte alls lika illamående och kilona har hittills främst lagt sig på magen.

Spännande är det i vilket fall. Och oroligt med väntan på svar från fvp men jag försöker att inte tänka för mycket på det.

:heart: Kram från Nancy
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Vad SKÖNT Nancy att allt såg bra ut :!:

Ultraljudet är en viktig milstolpe, dels att man får se att allt är bra, och dels för att nästan halva gravven är förbi då :!:

Hur länge får du vänta innan du får svar på fp :?:

Hoppas du får fortsätta må bra, och att sockret håller sig på mattan hädanefter!

:heart: Varma kramar från Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Härligt att få se underverket.
Jag upplevde också att vår BM (eller vad de nu är) tog god tid på sig och beskrev och visade :D

Får jag fråga (du behöver inte svara) varför ni valde att göra fvp?
Jag valde att inte göra det, för att jag kände att jag inte ville välja bort om jag fick veta att något var fel.

Ha det gott och må bra!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nancy

Inlägg av Nancy »

Mia: Det tar ca 4-5 veckor. Tack för din hälsning :heart:

LO/: Tack för din hälsning. Jag har gjort fvp alla tre ggr främst beroende på att jag vill ha så mycket info som möjligt. Kan ärligt säga att jag inte vet hur vi skulle agera om vi fick reda på om något var fel, det beror på vad det är och omfattningen. Sen är jag ju rent biologiskt inte vidare ung längre så provet känns relevant att göra.

Kram från Nancy
Nancy

Inlägg av Nancy »

Lite mer om fvp. Störta anledningen är nog att jag ända sen jag var liten haft en tendens att medicinskt råka ut för det där som det är liten risk för. Allt från blodgrupp till allergiska reaktioner till sjukdomar.

Ett fvp kan naturligtvis inte visa allt men jag föredrar nästan alltid att veta framför att inte veta.

Kram igen
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej raring!

Vad roligt att ha fått se lillskruttet. Ja, eller maken då, haha! Fp kommer gå bra, det känner jag på mig. Och när har jag fel? 8) :wink: :lol:

Jag har varit för feg för att göra fp, annars hade jag nog också gjort det. Jag tackar forskningen för Nupp:en.

Hoppas allt är så bra som det bara kan vara med dig min käraste cybervän. :heart:

Kram Jannika
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jannika skrev:Vad roligt att ha fått se lillskruttet. Ja, eller maken då, haha! Fp kommer gå bra, det känner jag på mig. Och när har jag fel? 8) :wink: :lol:
:wink: Ja det är inte särdeles ofta :heart: :lol:

Dina föraningar tages alltid emot med tacksamhet. Och skulle du få nån hint om vad det är för en som låg där och vinkade så... :wink:

Stor kram från Nancy som börjar komma till sans med sockerabstinensen (om det bara inte vore för påsk :evil: eller snart 3-åriga barn som får chokladkaniner och påskägg från fjäskande fäder och morfäder, eller ja, stackars Leia kan ju inte hjälpa vad vuxna köper...) och den trevliga chocken att det faktiskt var en bebis i magen. Helt sanslöst egentligen. och om jag känner mig själv rätt dröjer det ytterligare en månad innan jag verkligen fattar att det är på riktigt.

:heart:
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Jag är helt övertygad om att det är en pojke. :lol:

Så skönt med UL, nervositeten innan är helt gräslig.

Mår du bättre nu då (om vi bortser från diverse påskägg, harar och sånt :lol: )
Jag tänker så mycket på dig och önskar att du kunde få må så där bra som du förtjänar :heart:

Kramar till tusen från en rastlös höggravid.

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hur mycket "godis" tillåter du dig?
Är mörk, bra >70%-ig choklad ok? Nötter/mandel?

I så fall har jag ett recept på en fantastiskt god kaka, som jag just suttit och fikat på :) http://forum.fetbobba.net/index.php/top ... w.html#new
Skrolla ner till mitt inlägg så ser du hur jag gjorde.

Om du inte äter sånt så föreslår jag att du inte tittar ;)

Kram!
/LO
PS. Har du sett att jag skickat PM till dig?
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tessan: Då tror vi lika :wink: Hur jag mår :?: Jo då... abstinens efter socker har jag fortfarande men det börjar ge med sig lite. Diabetesen är mycket sämre än i början men så länge jag sköter mig får jag bra värden. Tänker slåss mot insulinet så länge det bara går. Och det ska gå. Att få bekräftat från två oberoende läkare att den kost jag äter är ok var en enorm lättnad.

Annars börjar jag acceptera att jag och graviditet inte är en "match made in heaven". Har egentligen inga direkta krämpor men psyket gillar inte alla hormoner. Fast *peppar peppar* så är detta min hittills lättaste graviditet, trots diabetesen :!:

/LO: :roll: Åh jag vågar nog inte titta på länken... Gällande godis är det nästan helt stopp. Mjölkchoklad och plockgodis är helt omöjligt, blodsockret åker i höjden som bara den. Det som funkar nån gång är en ruta mörk choklad efter en riktigt kolhydratsnål måltid.

:oops: Pm har jag missat... Skall genast kolla efter :!:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Men det var varken plockgodis eller mjölkchoklad. Gärna riktigt mörk choklad, smör, ägg, nötter/kokos och ev. sötning. Jag valde stevia. Funkar absolut utan.

Men klart att du ska avstå om du inte vill frestas.
:wink: 8)
/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Nancy

Inlägg av Nancy »

/LO: Tittat, frestats, försökt glömma, tittat igen och drömmer fortfarande...

Hm... maken var och handlade igår men till nästa tillfälle så :wink: :lol:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

:lol:

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
emb

Inlägg av emb »

Nu när jag har en orsak att husera på barnaväntan ;) så såg jag din tråd och har läst om era nya äventyr. Stort grattis till hela familjen. Vad ljuvligt att du blev gravid så snabbt igen. Jag hejar på nancys lag i kampen med insulinet. Kämpa på, det kommer att gå riktigt bra. Har ingen erfarenhet av graviditetsdiabetes, men nog låter det ju vettigt nog att äta sånt som gör att du mår bra.
Lycka till med allt nu och KRAM!
Storasyster 2005
Lillabror 2007
Lillasyster 2008
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"