Hej på er!
Visst åt jag bakelsen...

Den var verkligen jättestor och gräddig. Min favoritbakelse men just den här var inte så krispig som de ska vara. Ja, ja. Efter påsk blir det ändring! Jag är inte så farligt överviktig men kommer inte i mina jeans från förut och det kan inte accepteras.
Hur lång är du Gotlandsmamma? Det låter ungefär som jag med vikten och jag är 168 cm.
I och för sig var det först efter Lovisa som jag överhuvudtaget kom ner i den storleken. Jag blev så smal av amning och många promenader. Men det var då. Nu tror jag väl amningen gjort sitt men det blir just inga promenader.
På förmiddagarna har jag brukat jobba när Hannes sover och Lovisa är hos dagmamman och sen på eftermiddagarna har vi brukat gå till lekplatsen eller vara ute i trädgården tex. Vi har ingen dubbelvagn eftersom det funkade bra med ståbräda i höstas. Sen brukar jag klämma ner båda två i stora liggvagnen ibland också!

Men jag funderar på någon relativt billig dubbelvagn från Tyskland. Om jag skyndar mig beställa kanske svärisarna kan ta med sig den när de kommer upp till påsk!
Tinis: Du är så duuuktig ju!

Vad sorgligt med din morfar.

Jag jobbade på ålderdomshem en sommar efter gymnasiet. Det var rätt tungt men jag tror jag hade lättare att ta det då än vad det skulle vara nu. De flesta var helt senildementa men en del var ju egentligen klara i huvudet men kunde inte kommunicera. Kommer ihåg att jag tyckte det var värst.
Men det är lite svårt det hela ändå. Min mormor som tog hand om sin senila mor i hemmet, brukade säga till min mamma att om hon blev senil så ville hon in på hem. Det var ju för att hon inte ville att mamma skulle behöva göra det hon gjorde.

Mormor var speciell. Eftersom mina föräldrar var så unga föräldrar så bodde vi hos dem med mamma (pappa hälsade på) tills vi (min tvillingsyrra) var tre år. JAg kommer ihåg gammelmormor också. Men mormor dog när hon var 63 bara av hjärtattack. Hade åldersdiabetes och misskötte det. Det var tur egentligen att vi kom så tidigt för annars hade mormor inte hunnit träffa några barnbarn.
Äsch, vad jag kacklar! Slökollar på melodifestivalen samtidigt. Mannen är måttligt intresserad men skulle ha röstat på Nordman om han brydde sig. Han folkmusik från alla möjliga länder. Och hårdrock.
Kiki: Här har jag missat spännande saker! Lycka till!
Ida: Låter som ni haft det riktigt jobbigt. Skönt att det över. Och visst är det härligt när barnen gillar sina sängar!
Lovisa vill aldrig sova hos oss och det är ju inget alternativ heller, utom i enstaka undantagsfall när hon är sjuk och har hög feber. Nu har hon vattkoppor och vaknade igår kväll och var så ledsen för det gjorde oooont. Hon tycker det gör ont när det kliar! Till slut så la vi oss isamma säng och så var jag och duttade med en kall trasa när hon började gny och klia. Det hjälpte bra! På dagen går det fint. Hon har inte alls klagat över kli. Hoppas Hannes inte får det... Eller att han får det och bara någon enstaka prick!
Nu måste jag gå och lägga mig fastän melodifestivalen inte är slut. Det var som sagt en riktigt dålig natt...
Kram på er och trevlig kväll.

Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.