Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

En tanke som slog mig förut, helt apropå när jag skurade golvet...snacka om att man ÄR lite knäpp! Men i alla fall...tänkte på vår kära Tinis som är lite försvunnen, hm...jag undrar om hon o maken har fullt upp med att göra bebis nu efterosm hon HAR ägglossning?!

kiki, packar ni inför kobben-resan? Ni har väl bokat biljett?

Ida - hur går husrenoveringen???

Sussi - hur mår din rygg?

Annars tycker jag, efter att ha deppsnäppat tråden totalt, att vi får snäppa till den lite. Mer humor, livsfilosofi o så! Hm igen!
Kom igen, på med snacket! Fast vi kanske ska se Melodifestivalen först?! :roll:
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej allihopa!

Smyger in här under melodifestivalen. Här hemma är nu hela huset färdigt. Alla stammar, alla vattenledningar och el är bytt. Nya golv och ytskikt. Nytt kök och badrum. Det blev så fint. Och vi är rätt slut hela familjen.

Jag var lite orolig för hur det skulle gå när barnen skulle flytta in i sina rum igen. Vi har ju liksom sovit, ätit och levt fem personer och två hundar i vårt vardagsrum. På slutet var det riktigt äckligt. Det var grejer och smutts överallt, framförallt efter vår magsjuka. Det du tinis. Vi låg och spydde o alla hörnen om man säger så :lol: :wink: men ivarjefall så skulle jag natta vår dotter och då säger hon till mig precis när jag stoppar om henne. Åååå, vad skönt mamma att få sova ifred. Varefter hon vänder sig om och säger med en lätt suck, gå nu mamma. Sedan sov hon som en gris tills det var morgon. :lol: :sleep:

Japp, så har det varit här. Nu har maken och jag monterat IKEA möbler så vi är helt slut och Tore har hjälp till genom att blöta upp kartongerna med saliv och dräggel.

Hoppas ni alla har det bra i helgen :lol:

Kramar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej på er!
Visst åt jag bakelsen... :D Den var verkligen jättestor och gräddig. Min favoritbakelse men just den här var inte så krispig som de ska vara. Ja, ja. Efter påsk blir det ändring! Jag är inte så farligt överviktig men kommer inte i mina jeans från förut och det kan inte accepteras.
Hur lång är du Gotlandsmamma? Det låter ungefär som jag med vikten och jag är 168 cm.
I och för sig var det först efter Lovisa som jag överhuvudtaget kom ner i den storleken. Jag blev så smal av amning och många promenader. Men det var då. Nu tror jag väl amningen gjort sitt men det blir just inga promenader. :?

På förmiddagarna har jag brukat jobba när Hannes sover och Lovisa är hos dagmamman och sen på eftermiddagarna har vi brukat gå till lekplatsen eller vara ute i trädgården tex. Vi har ingen dubbelvagn eftersom det funkade bra med ståbräda i höstas. Sen brukar jag klämma ner båda två i stora liggvagnen ibland också! :D Men jag funderar på någon relativt billig dubbelvagn från Tyskland. Om jag skyndar mig beställa kanske svärisarna kan ta med sig den när de kommer upp till påsk!

Tinis: Du är så duuuktig ju! :D Vad sorgligt med din morfar. :( Jag jobbade på ålderdomshem en sommar efter gymnasiet. Det var rätt tungt men jag tror jag hade lättare att ta det då än vad det skulle vara nu. De flesta var helt senildementa men en del var ju egentligen klara i huvudet men kunde inte kommunicera. Kommer ihåg att jag tyckte det var värst.
Men det är lite svårt det hela ändå. Min mormor som tog hand om sin senila mor i hemmet, brukade säga till min mamma att om hon blev senil så ville hon in på hem. Det var ju för att hon inte ville att mamma skulle behöva göra det hon gjorde. :heart: Mormor var speciell. Eftersom mina föräldrar var så unga föräldrar så bodde vi hos dem med mamma (pappa hälsade på) tills vi (min tvillingsyrra) var tre år. JAg kommer ihåg gammelmormor också. Men mormor dog när hon var 63 bara av hjärtattack. Hade åldersdiabetes och misskötte det. Det var tur egentligen att vi kom så tidigt för annars hade mormor inte hunnit träffa några barnbarn.

Äsch, vad jag kacklar! Slökollar på melodifestivalen samtidigt. Mannen är måttligt intresserad men skulle ha röstat på Nordman om han brydde sig. Han folkmusik från alla möjliga länder. Och hårdrock. :shock:

Kiki: Här har jag missat spännande saker! Lycka till! :heart:

Ida: Låter som ni haft det riktigt jobbigt. Skönt att det över. Och visst är det härligt när barnen gillar sina sängar!

Lovisa vill aldrig sova hos oss och det är ju inget alternativ heller, utom i enstaka undantagsfall när hon är sjuk och har hög feber. Nu har hon vattkoppor och vaknade igår kväll och var så ledsen för det gjorde oooont. Hon tycker det gör ont när det kliar! Till slut så la vi oss isamma säng och så var jag och duttade med en kall trasa när hon började gny och klia. Det hjälpte bra! På dagen går det fint. Hon har inte alls klagat över kli. Hoppas Hannes inte får det... Eller att han får det och bara någon enstaka prick!
Nu måste jag gå och lägga mig fastän melodifestivalen inte är slut. Det var som sagt en riktigt dålig natt...

Kram på er och trevlig kväll. :D
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
kiki

Inlägg av kiki »

Hej kacklare, nu har jag varit på fest med syrrisen, kul var det. Maken DJ-ade tillsammans med någon hysterisk snubbe som övervintrat från 70-talet. En sån där som pratar i låtarna och tar all plats :shock: Maken bara log sitt leende och lät honom hålla på. Några ap-fulla kompisar men i det stora helt enkelt trevligt, 500 personer.

Storsonen var barnvakt, skötte sig exemplariskt med badning och allt. När jag kom hem för att hämta systern så "fes" Mio så illa att jag kolla i blöjan, ha den satt bak och fram :shock: barnets moster satte blöjan bakochfram :lol: :lol: :lol: Tur att man är oumbärlig :lol: :lol: :lol: och kunde komma hem och styra upp saken.

Gotlandsmamma, jo vi är bokade på torsdag med 7 färjan, okristligt :? men alternativet var söndag och då kan jag stå ut med kl 7, vi åker hem söndag den 30 med 16 båten. Vi får höras lite närmare om hur/var vi ses, det spelar inte mig någon roll, jag åker gärna till "stan".

Kramis alla
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gäst

Inlägg av Gäst »

Gotlandsmamma skrev:Men i alla fall...tänkte på vår kära Tinis som är lite försvunnen, hm...jag undrar om hon o maken har fullt upp med att göra bebis nu efterosm hon HAR ägglossning?!
:lol: Näääää. Jag har haft lillebror med fästmö här i helgen så därav tystnaden. Och jag vet inte vad jag vill just nu med bebis och jobb och allt. Maken vill ha en 3:a och det så fort som möjligt för att få två täta. Och jag håller med för barnens skull, då behöver vi inte dagis till lillan heller. Men för MIN skull, då skulle det vara mycket bättre att det får gå en tid. Jag känner ett behov av återhämtning. Barnen är absolut inte problemet, hur lätt som helst (oftast :wink: ), men gravidititet, förlossning och månaderna strax efter. Huuuuu! :shock:

Åh, det är så roligt med lillebror och hans första barn. Faster Tinis har pratat sig hes om standardmodellen och allt nu i helgen. Och när dom ser hur jag bara dumpar Signe i säng utan någon som helst protest så blir dom förstås övertygade. Så nu har jag lånat ut andningslarmet också. I början av maj är det dags! :D Verkligen synd att dom bor i Göteborg, ungdomarna (eller tur kanske så jag inte blir föööör jobbig :shock:)

Träning? VAAAAAD är det??? Idag ska jag och maken öva musikal i 3 timmar. Pust och kul! :D

Kiki, såååå spännande det är! På´t igen! :wink: Med tandborsten alltså...
Gotlandsmamma

God kväll!

Har skickat mail till min rektor, ang tjänst till hösten. Inget är säkert här inte, vi får se på vilken skola jag hamnar till hösten. Utan jobb blir jag ej, för jag har en tillsvidareanställning.

Barna har ögoninflammation och Caesar ser ut som att han fått världens blåtiror, plus att han 40 graders feber, så en Alvedon fick han innan läggning, stackarn!

Har lånat lite filmer av en kompis, ska se en i kväll, jag klarar inte att vara upp så sent, om man ex ser 4:ans film på söndagar, hamnar man i säng vid midnatt, med nyheterna emellan o allt, så drygar det ju uuuut!!

Skrivit ut lite recept från arla.se. Behöver lite nytänk, hamnat i samma gamla spår vilket är trist. :!:

Kära Tinis, lyssna på din inre röst, vänta du med bebbe nr 3, hugaliga, pusta ut och återhämta dig. Att få barn tätt är kalas för ungarna, men modern tar stryk, tro MIG! Ni hinner! :D
kiki, vad bra att ni bokat, har hört att det är megafullt på färjorna inför påsk. Vi får verkligen höras av, jättemysigt o spännande att ses. Mig spelar det heller ingen roll var vi ses, huvudsaken är att vi ses!

Min kära Caesar sjunger bä bä vita lamm, imse vimse, upp på källarbacken, blinka lilla stjärna mfl...helt rätt och med rätt melodi. Han måtte ha megaminnet och vara en riktig sångfågel! Man blir mäkta stolt. :wink:
Elle

Inlägg av Elle »

OJ vad helgen har flugit iväg! Rensning, plockning och kalasbesök om vartannat hela helgen, pust! Storebror sover hos farmor och farfar inatt och vinkade knappt när vi åkte. Han ääääälskar att vara där! Imorgon fm blir det en tur till IKEA för att handla lite smått och gott till nya kvarten. Kul!

Nu ska jag pusta ut lite framför tvn innan sängen väntar. Det tar på krafterna att flytta men OJ vad vi ser fram emot fredagen \:D/

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Sussi

Inlägg av Sussi »

Så var helgen slut, och inte har jag hunnit skriva nåt här inte... Har tränat, varit och köpt skor till mig och en son, storstädat lägenheten, tagit en långpromenad, tvättat fem maskiner, handlat mat och tittat på Melodifestivalen, ja det var den helgen det :)
Gotlandsmamma skrev:Sussi - hur mår din rygg?
Mycket bättre! Naprapatens behandling verkar ha hjälpt bra, och nu har jag kunnat träna lite också, och det har också hjälpt. Tack för att du frågar! :heart:

Ny vecka igen, men denna vecka är kort, bara fyra dagar! Det är första gången i hela mitt vuxna liv som jag inte jobbar en storhelg \:D/ Har alltid haft obekväma tider och jobbat jul, nyår, påsk och midsommar, men nu är jag en kontorsråtta och därmed ledig i helgen!! :D

Ha en bra vecka, allihop!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
kiki

Inlägg av kiki »

Hej alla,

Jag är nästan medvetslös 8) så himla trött, var på fest till 00.30. somnade när maken trillade in vid 3 snåret. Sen var det ju min morgon med Mio kl 7, suck vad trött jag är. Jag dricker ju inte ens alkohol så jag kan ju bara föreställa mig hur de andra mår.

Eftermiddagen har tillbringats med Mormor, "morfar" moster, kusin, morbror m.fl. några timmar var lagom, gud vad dom tjattrar i munnen på varandra, jag fick träna andning och avslappning :lol: :lol: :lol: sen några timmars bilkörning på tröttheten var väl sådär kul :?

Kramis till er alla

Social delaktighet
Gotlandsmamma

Hm...Caesars ögoninflammation ger sig inte :( , men jag har läst på nätet att det brukar hålla i sig en vecka. Feber har han stackarn, men han har varit pigg under dagen, som tur är. Det är på kvällen han blir så trööött! Jag har låtit båda sova 30 min extra mitt pådan, dvs 2 tim i stället för 1.5 tim, för jag tänker att sova är den bästa medicinen, o det har inte påverkat nattsömnen. Vad säger NI? :?:

Men nu skulle vi fara till Värmelandet på ons morgon, nu vet jag inte om det är så klokt, usch, jag får huvudbry. Är det okej att resa om gossen är lite krasslig eller ska vi vara hemma? Vojne. :?: :?: :?:

:lol: Å, vad spännande att flytta ELLE! Hoppas det går bra. Är lägenheten stor? I markplan, visst var det så? Har ni en gräsplätt utanför? Är den fräsch? Bostadsrätt?

Märkligt är det, vet ej om det är vårtrötthet...men annars vaknar jag alltid 06, 06.30...och ligger o väntar in 07 o väckarklockan, men nu sover jag o maken som klubbade sälar, och blir lika förvånade varje gång klockan ringer, shiiiiiit!

Fick hoppa min yoga idag, pga trötthet i kroppen och så, vila lite framför brasan i stället.

Stor snöig kram från kobben!! :wink:
Elle

Inlägg av Elle »

Gotlandsmamma, när Olle hade ögoninflamation så var han hängig en vecka. Såg ut som en boxare runt ögonen, stackare! Om han varit riktigt krasslig så har jag bjudit på marginalkvartar åt båda hållen på luren precis som du men även vid behov lagt upp till en halvtimme tidigare inför natten.

Angående resa eller ej så känn av hur han mår. Det gäller ju att han orkar med resan och att den blir "dräglig" för er alla.

Lägenheten är en bostadsrätt på 85 kvm. Den ligger i bottenplan med uteplats in mot en stor gård. Det blir så mycket lättare för mig nu att vara hemma med två juveler. Slippa allt släpande i hissar och lillasyster kan få sova alla sina lurar ute, härligt! Den är nymålad och tapetserad, vi har sprutlackat alla luckor i köket och slipat bänkskivor och oljat. Eller vi är väl fel att skriva, vi har haft hjälp av en målare, sååå skönt! Nu ahr vi nedräkning, bara 4 nätter kvar i gamla lägenheten \:D/

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
kiki

Inlägg av kiki »

Hej, idag har vi haft besök av Farmor, hon hade med sig en bok till mig :lol: Två människors rike, av Anna Wahlgren :lol: :lol: :lol: Den är signerad :lol: :heart: Tydligen var det så att Farfar (som är död) kände, genom jobbet, Annas bror och har fått boken i julklapp, den är signerad, med vänlig hälsning lillasyster Anna Wahlgren :heart: :heart: jag tar med upp på kursen så får ni känna på den :shock: :shock:

tjoho vad glad man kan bli :lol:

Social delaktighet
Gotlandsmamma

Wow, signerad o allt kiki! Vad är det för bok, jag har tyvärr ingen koll på allt Anna skrivit.

Nu känns min hals tjock igen, så där mysigt...på kvällen efter en hård arbetsdag!! Barna mår bättre, lite gnälligt men i det stora bra, så det blir tripp till saftlandet som jag brukar säga, i stället för fastlandet, roligare har man inte!

Känns som att Lindadeppsnäpp förstörde den här, från början muntra kackeltråden, med mina tråkiga bekymmer. Förlåt!

Jag har röjt undan lite här hemma o ska packa vidare om en stund, mååååste glo på Bygglov o inspireras, visst är det väl sista avsnittet idag?
I morrn får vi gå upp i arla stund, 05.45, båten går 07.05. Så klockan ringer tidigare för killarna vill säga. Hoppas det går bra. Båter är framme i Nynäshamn vid 10.30 ca, de brukar sova vid 12, men de lär väl slocka bums när de sitter i bilstolen, svårt att hålla dem vid liv då, undrar om det finns Mc Donalds i Nynäs, kanske borde åka o ge dem lunch direkt, jag ger dem inte Mc Donalds mat nej, men jag gillar deras java o så är det kalas å värma mat o så där. Vi fåla se!

Men gud Ida, det måste ha gått undan hos er med renoveringen?! Jag är MEGAAVUNDSJUK ska du veta! Går du omkring o myser nu, tittar på förvandlingen o gläds? Jag skulle ha gått omkring och strykit nya diskbänken typ o bara njuuuuuuutit av NYTT. Kul för er! :D

I morse tog jag mig lite sovmorgon och sen kommer maken in med en bricka med kaffe o macka, det behövs inte så mkt ibland. Glad blev jag, det är det bästa jag vet!

Nu blir det lite te o macka. :-& tjcok o grann lär jag bliii av allt fika, men vad fasen, hungrig ÄR jag!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Gotlandsmamma skrev:Känns som att Lindadeppsnäpp förstörde den här, från början muntra kackeltråden, med mina tråkiga bekymmer. Förlåt!
Nu hänger inte jag i den här tråden så värst (men läser lite ibland) och DET kan jag dementera å mina och ALLA de andras vägnar direkt. Du behöver verkligen inte be om ursäkt.:heart: Livet är både regn och solsken och det vore väk dödligt tråkigt om det bara var vaniljsås och tussilagosolar överallt och man bara fick skriva om det som var roligt?

Skönt att det känns bättre. Kram på dig.
Jannika
Gotlandsmamma

Jannika, tack för dina rader!
Blir impad, på 5 år har du fått FYRA barn, eller räknar jag fel??

Glad påsk på er alla!
Kram :wink:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"