Träning -08

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jaha.
Jag har stått vid poolkanten, simmat två längder per dag. Gått till restaurang (säkert 300 meter per väg) fram och tillbaka varje dag. I en hel vecka :lol:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:twisted: Å Vad jag önskar att den där spy-gubben fanns bland smileysarna här, låter fruktansvärt hemskt för dig LO/ :roll: :lol:

Välkommen hem! :D
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tinis...Hur har vi det med träningen... Kacklar du så mycket så du inte HINNER (sorry, men du ville ju att vi skulle sparka igång dig )
:oops: eeeeh, tja.....

Maken bortrest... 8-[
Kacklar liiiiite mycket.... kanske 8-[
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Dags för veckorapport :!:

Var sååå trött måndag kväll så jag hoppade löpningen :oops: (satt och sov i soffan istället) Veckan avlöpte sedan på följande vis:

tis:löpning
tors:löpning
lör: sambon och jag lämnade barnen hos farmor och farfar och tog oss en härlig HELDAG i Bydalen \:D/ (ca 7 mil från Östersund) Hur underbart som helst. Förra säsongen blev det ingen utförsåkning alls, nu har jag fått mersmak och vill åka MER....( ja ja snart är det påsk)

Kan lova att det känns i benen idag :shock: :D Blev lite förvånad eftersom jag faktiskt känner mig rätt vältränad. Det kändes redan igår, fick vila i liften 8)
Utflykten belv inte sämre av att det var sol, 1 plusgrad och hur mycket snö som helst :D

Känner mig nöjd med veckan, även om jag fortfarande skulle behöva ett träningspass/vecka som INTE är löpning :roll:

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Här kommer min. Har mått lite sämre så jag har tagit det lugnt med rörelse. Igår vaknade jag dock lite mer ok och solen strålade så jag fick 2 promenader på plan mark med barnvagn á ca 700m. Idag samma runda, men bara ett varv och utan vagn..

Har också landat i min kolhydratsnedtrappning..

/92 kg and countning
Lovis

Inlägg av Lovis »

:|
Tisdag: Snabb promenad i 40 min
Torsdag: samma
Söndag: samma
:x Inte nöjd med bara promenader...men jag har ju satt ribban lågt. Jag har så svårt att ta mig tid. Jag greppar tillfällena och försöker ta mig ut när barnen lagt sig. Ni vet ju hur det är, alla upplever väl att de inte har tiden, den måste man ju bara ta sig.

Ha en bra vecka!
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Lovis: om du tycker det är ok att springa kanske du kan byta ut 1 en promenad till jogging istället. Börja lugnt och öka på. Har precis samma bekymmer som du. Att ta sig tiden. Därför har jag två fasta kvällar i veckan där det ska mycket till för att jag ska skippa träningen. Jag mår så mycket bättre efter en joggingtur än enbart en promenad, även om promenader i rask takt också är skönt och nyttigt för kroppen. Bättre att gå än att inte komma ut alls. Jag jobbar heltid nu (sambon är hemma) så då känns det EXTRA viktigt att komma ut. Blir inte mycket utevistelse på veckorna annars...

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Hej träningsvänner och påhejare!

Lovis - ett tips: Om du inte blir flåsig nog av promenader och kanske tycker att löpning är lite väl belastande - varva! Det är mycket skonsammare och ändå väldigt pulshöjande, om man tex kör spring 1 min, gå 2, spring 1, gå 2 osv. Allt eftersom leder och ligament och kondition vänjer sig, så kan man öka på. Väldigt effektivt!

Härligt att se alla rapporter ticka in så här i slutet av veckan!
Själv är jag GÖRNÖJD med min första motionsvecka!!! Jag har rört på mig varje dag och det är fantastiskt efter en graviditet med foglossning.

Mån: Fit Mama (konditionsdelen) styrkeövningar 15 minuter, överkropp

Tis: Ryggövningar och stabilitetsträning hemma 15 minuter

Ons: 1 tim promenad med barnvagn. Styrkeövningar, ben 15 minuter

Tor: Styrkeövningar ben och armar/axlar

Fre: Promenad 30 minuter med barnvagn (dubbelvagnen, ger lite motstånd faktiskt!) Rygg och stabilitetsträning hemma 15 minuter

Lör: Promenad 1 tim HÖGT tempo. Benstyrka.

Sön: Promenad med barnvagn - som utvecklade sig till värsta bootcampen
:lol: Hade så mycket spring i benen (men måste stärka upp bäckenbotten inna jag kan springa på riktigt), så jag hetsade upp och ner för backar med Herman gott sovandes i vagnen, klev upp och ned på alla parkbänkar i hela Hagaparken, varvade med gående utfall och armhävningar på marken. Folk glodde, men det STRUNTADE jag i. Jag kände mig supersportig och superenergisk. Hela träningspasset tog 1 tim 20 minuter!!! Söndagslyx!

Planen för veckan är att fortsätta på den inslagna banan. Sambon och jag peppar varandra att köra styrka en kvart om dagen. Det hjälper. Ingen kommer undan, fast jag är mycket mer militärisk än vad han är och driver på honom ordentligt. Hoppas att det ger resultat, för jag saknar hans "bandyhäck"... :lol:

HEJAHEJA!!
Sussi

Inlägg av Sussi »

Är äntligen hyfsat bra i ryggen och har tränat följande denna vecka:

Måndag: Promenad 30 min

Torsdag: Body pump 30 minuter. Superbra ledare, det tog :)

Lördag: Body pump 60 minuter. Även här en bra ledare som gick igenom hela kroppen på ett jättebra och effektivt sätt.

Söndag: 50 minuters promenad.

Kunde inte promenera så fort som jag ville, då sa ryggen ifrån. Men idag har jag köpt nya skor att promenera i, så förhoppningsvis kan jag gå lite snabbare i veckan!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Ingen träning som sagt, har ju varit borta.
Tyvärr har jag riktigt ont, så det blir inget idag heller. Hade tänkt att komma iväg idag, men det går inte :(
Funderar på att plocka fram en gammal pilatsskiva här och titta om det går att utföra lite rörelser till den.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Sussi

Inlägg av Sussi »

/LO: Jag har en FitMama dvd som jag köpte i höstas för jag trodde att jag skulle träna hemma, men så började jag ju på gym i stället. Vill du låna den? Jag tror man kan använda den även som gravid, Fjällmor vet säkert, för det är nog samma dvd vi har. Jag har kört den en enda gång och det är synd att den ska ligga här och samla damm...
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Sussi skrev:/LO: Jag har en FitMama dvd som jag köpte i höstas för jag trodde att jag skulle träna hemma, men så började jag ju på gym i stället. Vill du låna den? Jag tror man kan använda den även som gravid, Fjällmor vet säkert, för det är nog samma dvd vi har. Jag har kört den en enda gång och det är synd att den ska ligga här och samla damm...
:heart: :heart: :heart: :heart:
Jättegärna! Jag är urdålig på att träna hemma, men jag känner ju att jag behöver göra något.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:thumbsup:

den funkar med trista fogar /LO :wink:

Lycka till :!:
/Fjällmor
Sussi

Inlägg av Sussi »

/LO skrev: :heart: :heart: :heart: :heart:
Jättegärna! Jag är urdålig på att träna hemma, men jag känner ju att jag behöver göra något.

/LO
PM:a din adress så skickar jag den i veckan!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Lovis : Tack för heja-ropen :!: :heart: Jo, jag håller mig till mitt antal pass, t.o.m mer, eftersom jag lovade mig själv i början av tråden att vara nöjd med 2 pass/vecka. Fast jag insåg att det kommer jag inte vara, så jag kör 3 :wink: 3 promenader är väl jättebra? Och fler tips har du fått ang. det :D

LindaVega, du är ju vår löpardrottning på forumet!! :D Tips på annan träning... :-k Om du nu känner att du inte kommer iväg på gympa, så varför inte göra den hemma framför TV:n, det finns ju massa bra motion man kan göra hemma! :D

Tinis: :evil: Ska jag skälla på dig (som du ville), eller ge upp :?: :shock:

Nya mamman! WOW!!!! Härligt jobbat!! :D

Och alla andra! BRA jobbat!!! :D

Och jag själv då? Här kommer min rapport:

tis: motionscykel 1 tim + vikter

fre: aerolates 1 tim

sön step-up 1,15, fast jag gick även till lokalen, samt joggade hem, så det blev ytterligare 25 min.
Jag är nöjd! :D

MEN, jag är inte nöjd över figuren... :twisted: Upptäckte att mina byxor satt lite illa. Ställde mig på vågen, och jag har gått upp 3 kilo!! :twisted: :twisted: :twisted: Har inte vägt mig sedan julkilona försvann, och poff, där var dom, och plufsig mage har jag fått. :twisted:
Lite lös allmänt sådär.
Vad har då hänt?
Jo, jag har svårt att hålla mig från godis... :oops: , fast denna vecka (sedan jag upptäckte detta) har jag bara ätit godis igår (lördag!!)
Jag äter noggrannt min LCHF/GI-kost i VECKORNA, men på helgerna har Per börjat laga mat, och då skiter han i det :!: :twisted:
Alltså, jag är ju glad att han plötsligt börjat gilla laga mat, men han GÖDER JU UPP MIG :twisted: Nä, tillbaka till kontrollen över köket :!: :idea:
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"