Hej Kacklisar!
Jag är hemma och jag är helt slut

! Istället för vila och avlastning hemma hos mamma och pappa har Tinis varit Duktig Dotter av stora mått: Städat och lagat mat, sytt nya gardiner till köket, besökt gamla morfar på ålderdomshemmet, stöttat smådeppig mamma, jagat Signe upp och ner för trappan ett antal miljoner gånger osv osv....Och dessutom under ägglossningsdagarna när jag blir helt knäpp - känlsosam och orolig i hela kroppen

. Fy, vad tungt det var med min gamla morfar. Han grät och drog efter mig när jag skulle gå! Inte förstod jag vad han sa heller, för talet har slagits ut av en stroke. Så ledsamt! Vad idiotiskt vi lever egentligen! Barnen och gamlingarna bortforslade och omhändertagna av främlingar. Jag kände rakt in i hjärtat Annas ord att "människor ska tas omhand av människor som håller av dem". Tänk att ha alla känslor och tankar kvar men tvingas bo bland främlingar och inte bland sina närmaste!
Nu när vi ändå har lite deppartråd här, menar jag...
I morgon kommer maken hem, jetlaggad och fin. Och dessutom kommer lillebror med gravid fästmö på besök från Göteborg. Dom ska hämta massa bebisgrejer (bl a andningslarmet) och bli fullprackade med AW-argumentation. Jag blir deras personliga coach i Standardmodellen förstås

.
Så idag har barnen och jag storhandlat, bakat kringlor och chokladkaka, tvättat, lagat köttfärspaj (superrecept igen! Vill ni ha?

). Ni hör ju! Det är något fel på mig!
Gääääsp, behöver sova. Ligger lite back nu för jag är INTE van vid att sova jämte min storkille som snarkar och sparkar och håller på om nätterna. Signe fick eget rum och har sovit precis lika stabilt som vanligt. Igår skulle jag sova jättetidigt tänkte jag, men så var det reprisen av Kungamordet och jag har sett övriga avsnitt men missade det sista i måndags. Det var jag ju bara
tvungen att se! Har ni andra? Sååå bra och sååå otäckt!
Gotlandsmamma Massor av pepp och tankar till dig! Jag känner din bergochdalbana lång väg. Och tankarna på jobbet också! Dessutom två barn så tätt, inte mycket tid att hitta sig själv på flera år. Du kommer att ta dig igenom det här och komma ut som en starkare och klokare människa med massor av insikter. Antingen tillsammans med den jävla araben eller inte
ilindstrom Vad skönt att du är tillbaka i tråden. Trodde du var lite sur på mig, kanske...

8)
Krümel, visst åt du den???!!!

Det hade JAG gjort. Jag struntar fullständigt i vikten, men har heller inga problem med den. Jag är behandlad för hög ämnesomsättning och har nu underfunktion istället så jag äter medicin mot det dagligen. Förmodligen håller det mig smal, jag vet inte...
Förresten, vad mycket fint och klokt och kul ni skriver allihopa. Underbara människor!

Är så stolt över mitt lilla kackleri!
Kram Tinis