Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Gotlandsmamman, är du helt ensam? Finns det ingen som kan komma och fika med dig? Så att du får prata av dig. Så kan man bara inte göra. Säga att man vilj skiljas och sedan gå. :evil: Är så ledsen för din skull :cry:

Hoppas det ordnar sig till det bästa för dig och pojkarna :heart:

En lång, lång varm kram :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

ÅÅÅh nej, vad ledsen jag blir :cry:
Hoppas innerligt att ni reder ut det och hittar er väg, vägen som båda är nöjda med....
Skickar en stoooor kram!
:heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Gotlandsmamma :!:

Jag har varit där du är nu men vill inte skriva om det här av hänsyn till mina nära och kära... Pm'a mig om du vill :!:

:heart: Kram länge.. :heart:

/Fjällmor
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Ni fina fina vänner, som är så goa o omtänksamma. Jag behöver inte ha hit någon på fika när jag får så fina ord och kramar från ER!
Nej, han for inte iväg, men han fick väl nog på ett sätt. Jag försvarar honom INTE, han gjorde mig väldigt ledsen, min man...men ibland är ajg nog väldigt svamlig och söker efter fel som inte finns, och det är väl inte lätt för nån i min omgivning, men för den sakens skull får man ju inte göra mig ledsen o vara elak. VI har nog en hel del att jobba med, o jag skulle mer än gärna gå på familjerådgivning, men min man blåvägrar, synd för vi hamnar tillbaka på ruta ett hela tiden. Han vill ju inte skiljas, men det är för jävla dumt att säga så, att "hota" med det, att såra så pass.
Jag har tagit till mig av era råd o kloka ord. Ska läsa Päivis coach snart; gud denv ar lååång. Hon verkar verkligen vara en hyvens kvinna! :wink:

Nä, nu pratar vi om nåt kul. I kväll ska jag skriva av mig för min egen skull. Brukar göra så, i ett word-dokument.

Vi har bestämt att gå ut o äta lite o bio när vi är hemma hos mina päron över påsk. Vi gör alldeles för lite sånt. Man behöver det som par. ELLER HUR?

Igår bestämde jag o en kompis att vi ska åka till Furillen o fika (www.furillen.nu) en lördag snart. :D Där får man energi. Ligger vid havet o är så härligt. Sen ska vi laga mat och gå till hennes jobb o basta, och sen gå ut och dricka lite rödtjut. Piffa till vardagen lite.
(men jag var inne på hemnet o kikade på lägenheter i Kallsta, i fall att)

KRAM KRAM!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Gotlandsmamma skrev:Igår bestämde jag o en kompis att vi ska åka till Furillen o fika (www.furillen.nu) en lördag snart. :D Där får man energi. Ligger vid havet o är så härligt.
Åh, där har jag bott i en vecka!
Min sambos jobb har stugor där, och det var SÅ underbart! Vi har faktiskt pratat om att åka dit igen, kanske t o m i sommar!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kiki

Inlägg av kiki »

miar70 skrev:
Gotlandsmamma skrev:Igår bestämde jag o en kompis att vi ska åka till Furillen o fika (www.furillen.nu) en lördag snart. :D Där får man energi. Ligger vid havet o är så härligt.
Åh, där har jag bott i en vecka!
Min sambos jobb har stugor där, och det var SÅ underbart! Vi har faktiskt pratat om att åka dit igen, kanske t o m i sommar!

Ja Miar70, kom i sommar kom kom kom :heart: :heart: :heart: då kan vi leka =D> =D> =D> \:D/ \:D/ \:D/ :-({|= :-({|= :lol: :lol: :lol: allihopa tillsammans.

Kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gotlandsmamma

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅååå, KOM!!! Det var det härligaste jag hört på riktigt länge. Det skulle vara toppen. Och toppens ka det bli när kiki kommer ner till kobben, för jag kommer få träffa henne, tjoho!
Ja, Furillen är en fantastisk plats. Man mår så gott när man kommer dit ut. Fint för själen. Vilken natur och hotell/konferensanläggningen är magnifik.
Vilket kaffebröd de har, supergott. Vilka bagare!

Ska mumsa lite äppelpaj som jag gjort. Frossa lite!

Ha en skön kväll!
Kramis
Krümel

Inlägg av Krümel »

Nej men oj, oj, oj vad orolig jag blev där ett tag, Gotlandsmamma! Blev riktigt ledsen för din skull. :heart: Hoppas ni reder ut det, även om det blir en lång process.

Nu sitter jag här och funderar på om jag ska äta upp en budapestbakelse jag köpt eller inte... 8) Jag har tänkt att jag ska börja strama upp matvanorna efter påsk och nu är det ju inte långt kvar, så kanske ska jag passa på! :D Dessutom måste jag bara börja träna mer. Inbillar mig att det ska bli lättare när det blir ännu mer vår och ljusare på kvällarna. :?
JAg får väl hoppa på träningstråden kanske.
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Gotlandsmamma

Mumsa kaka lite först så börjar du träna när påsken är sluuuuuuuuuuut. Ha ett mål framför dig, men man måste få unna sig nåt ibland annars går det inte.

För några år sen, innan jag fick barn o så, vägde jag 72 kg o kände mig bamsestor, kom inte i kläder längre, då bestämde jag mig o jäklar vilken disciplin jag hade. tränade 3-4 ggr/veckan, åt klokt, mkt grönsaker, och framförallt; jag promenerade MASSOR, längs med havet, ca 1.5 mil nån gång i veckan. Kilona rasade, till slut vägde jag 54 kg o fick shoppa nya kläder, för ajg blev så littten! Nu väger jag 64 kg o har några kilon kvar, 58 kg är bra för mig. Men jag vet att jag får skynda långsamt.

Stor puss till alla godingar! :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej Kacklisar! :D

Jag är hemma och jag är helt slut :shock: ! Istället för vila och avlastning hemma hos mamma och pappa har Tinis varit Duktig Dotter av stora mått: Städat och lagat mat, sytt nya gardiner till köket, besökt gamla morfar på ålderdomshemmet, stöttat smådeppig mamma, jagat Signe upp och ner för trappan ett antal miljoner gånger osv osv....Och dessutom under ägglossningsdagarna när jag blir helt knäpp - känlsosam och orolig i hela kroppen :roll: :(. Fy, vad tungt det var med min gamla morfar. Han grät och drog efter mig när jag skulle gå! Inte förstod jag vad han sa heller, för talet har slagits ut av en stroke. Så ledsamt! Vad idiotiskt vi lever egentligen! Barnen och gamlingarna bortforslade och omhändertagna av främlingar. Jag kände rakt in i hjärtat Annas ord att "människor ska tas omhand av människor som håller av dem". Tänk att ha alla känslor och tankar kvar men tvingas bo bland främlingar och inte bland sina närmaste!

Nu när vi ändå har lite deppartråd här, menar jag... :wink:

I morgon kommer maken hem, jetlaggad och fin. Och dessutom kommer lillebror med gravid fästmö på besök från Göteborg. Dom ska hämta massa bebisgrejer (bl a andningslarmet) och bli fullprackade med AW-argumentation. Jag blir deras personliga coach i Standardmodellen förstås :wink:.

Så idag har barnen och jag storhandlat, bakat kringlor och chokladkaka, tvättat, lagat köttfärspaj (superrecept igen! Vill ni ha? :wink: ). Ni hör ju! Det är något fel på mig! :shock: :shock: :shock:

Gääääsp, behöver sova. Ligger lite back nu för jag är INTE van vid att sova jämte min storkille som snarkar och sparkar och håller på om nätterna. Signe fick eget rum och har sovit precis lika stabilt som vanligt. Igår skulle jag sova jättetidigt tänkte jag, men så var det reprisen av Kungamordet och jag har sett övriga avsnitt men missade det sista i måndags. Det var jag ju bara tvungen att se! Har ni andra? Sååå bra och sååå otäckt!

Gotlandsmamma Massor av pepp och tankar till dig! Jag känner din bergochdalbana lång väg. Och tankarna på jobbet också! Dessutom två barn så tätt, inte mycket tid att hitta sig själv på flera år. Du kommer att ta dig igenom det här och komma ut som en starkare och klokare människa med massor av insikter. Antingen tillsammans med den jävla araben eller inte :wink: :lol: :heart:

ilindstrom Vad skönt att du är tillbaka i tråden. Trodde du var lite sur på mig, kanske... :wink: 8)

Krümel, visst åt du den???!!! :lol: Det hade JAG gjort. Jag struntar fullständigt i vikten, men har heller inga problem med den. Jag är behandlad för hög ämnesomsättning och har nu underfunktion istället så jag äter medicin mot det dagligen. Förmodligen håller det mig smal, jag vet inte... :roll:

Förresten, vad mycket fint och klokt och kul ni skriver allihopa. Underbara människor! :heart: Är så stolt över mitt lilla kackleri!

Kram Tinis
kiki

Inlägg av kiki »

Bläää jag fick mens i morse :shock:

Jag sitter här och undrar :?: :idea: vad hade jag väntat mig :roll: första försöket :!:

nåja, det går ett nytt tåg om några veckor får hoppa på det :wink:

kramis

Social delaktighet
Gotlandsmamma

Vill önska er alla en skön o mysig helg! :heart: :heart:

Varit i Almedalen o matat fåglar idag. Jääääätekuuuuuuuuuul tyckte Caesar att det var, och slängde brödbitar hej vilt!
Sen fikade vi på bibblis café. Trevligt å så träffade vi min kompis och hennes son och så sambon då. Hoppsan hejsan, vad klockan går fort när man ha trevligt. Sen fick vi fara hem längs med hamnen och så såg vi alla båtar, bl a stora färjan, wow!
Sen i sommar är det fullt med båtar i Visby hamn. Knökat!

Jag känner mig supertrött efter den här veckan, men en kompis kommer förbi om en stund. Får hålla mig vaken lite till! :sleep:

Må gott! Kram L. :wink:

By the way, så har maken konstigt nog varit väldigt sysselsatt de här 2 dagarna med att måla lister, och hänger tvätt, pysslar med lite av varje...hm...nånstans måtte han ju veta att hans mängd av göra är i underkant. Skäms! :roll:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

kiki skrev:Ja Miar70, kom i sommar kom kom kom :heart: :heart: :heart: då kan vi leka =D> =D> =D> \:D/ \:D/ \:D/ :-({|= :-({|= :lol: :lol: :lol: allihopa tillsammans.
:D :heart: :heart: :D
Åh, ni ÄR bara för goa - det skulle vara HUR kul som helst att leka med er, ju :D :!:

Lovar, lovar att berätta hur det blir!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kiki

Inlägg av kiki »

Kul Miar70, jag väntar med spänning. :lol: :lol:

Nu är jag lite trött på mina vänner, det är fest i morgon, vinylklubb för oss gamlingar. Ni som är lite yngre kanske inte vet vad vinyl är :shock: en slags skiva som fanns förr i tiden innan CD-n kom :lol: :lol: :lol: haha vad jag är rolig. Men hur som vi var 3 tjejer som skulle gå, förra gången var vi 6 men nu fick jag bara tag på 3 biljetter. Förra veckan ringer ena tjejen, hoppar av :shock: , visst ok att ändra sig tycker ju jag. Fick iväg biljetten till halva priset, jag betalar resten. Sen nu, NU, ringer den andra hoppar också av, har inte råd :?: :?: :?: nähä :idea: Men jag kan inte betala din biljett :shock: suck och pust. Inget ont som inte har något gott med sig, jag ringde syrrisen som jag nästan aldrig träffar, hon kommer upp :lol: :lol: :thumbsup:

Det blir super kul, maken spelar musiken och det är härligt att se honom han blommar verkligen ut där uppe i DJ-båset och blir 20 år igen och jag blir förälskad :heart: :heart: :heart:

Förövrigt här i Norrtälje leker vi mest med vårt dockskåp, jag och Mio, hon är helt lycklig, lite väl lycklig ibland och inte alltid så lätt för det är svårt pill med små små saker. Idag fick hon en extra dag hos dagmamman, jag hade sagt att jag skulle hämta efter lunch men innan vilan. då ringde dagmamman strax före 12, -snälla kan jag inte få lägga Mio här, hon har nu gått och lagt sig på golvet som en groda med snutte filt och nalle? Det var ju inte bäddat för henne, visst fick hon det. Jag är så tacksam för denna dagmamma hade inte kunnat få något bättre.

Storsonen kom hem från klassresan till stöten i går natt, hur nöjd som helst. Han stack hemifrån här vid 8-tiden men var tillbaka på någon timme med 2 tjejer :heart: :heart: :heart: jag tänker att han borde få bli förälskad :heart:

kramisar Kristina

Social delaktighet
Sussi

Inlägg av Sussi »

Tittar in en snabbis och säger hej till alla, och en kram till Gotlandsmamma, jag hoppas det löser sig till det bästa! Men det såg väl lite ljusare ut nu?

Läser ikapp och skriver mer i helgen, är så sjukt trött....

*kram* :heart:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"