Vill börja med att säga att vår lilla tjej alltid legat på den understa av alla dessa viktkurvor men då hon följt sin egen rad har detta varit bra nog. Hon har sen vi börjat med mat både till lunch och middag (dvs tagit bort gröten på kvällen) vid ca 1 års ålder ätit ok, vissa dagar mer andra mindre. Senaste tiden (ca 1½ månad tillbaka) har maten varit höjdpunkten. Hon har ätit själv mer och mer och stora portioner (för att vara hon).
Nu till dilemmat...
Vi har en liten bestämd dam, vilket vi vetat även tidigare, men nu när mat serveras (spelar ingen roll om det är frukost, lunch eller middag) så tar hon en tugga eller 1-3 skedar sen är det NEJ!
Jag VET att barn inte svälter sig frivilligt men nu börjar det bli på gränsen...Hon är som sagt ingen tungviktare sen tidigare (9 kg) och efter denna vecka törs jag inte tänka vad hon väger.
I går och i dag har jag efter dessa tråkiga stunder vid lunch faktiskt gett henne välling
Funderar om det kan vara så att hon hostat sönder sig så det gör ont att äta maten eller vad som hänt
Läste här nedan att det tydligen inträffar ett minskat intresse för mat runt denna ålder men detta känns hysteriskt!
Anna tipsade även om ett inlägg i gästboken om lille Ludvigs "fika" hittade inte det, någon som vet vad överskiften på det inlägget är eller vilket datum det var sänt
Sen undrar jag hur era 18 månaders matvanor (tider och vad de äter) ser ut, kanske man kan få tips av att se hur ni har det.
Hoppas det finns någon eldsjäl som orkat läsa ända ner hit och som sen kanske orkar komma med något tips på hur man går vidare i detta dödläge