Jag har en liten fundering bara... :-k
Min tjej har alltid sovit bra, med några undantag emellanåt. Jag förstår ju att det handlar om nappen. Vissa skarvar på dagsluren(45+45) när hon vaknar till vill hon ju ha nappen förståss.
Mitt argument för att ej avskaffa nappen har varit att jag ej vill att hon ska hitta tummen, samt det har varit en trygghet (för mig) att hon ej skall stoppa i "farliga" saker i munnen. Jag stod verkligen i valet och kvalet när hon var 6 månader hur jag skulle göra. Hon är extremt oral av sig.
Hon är nu över året, läggning är absolut inga problem, inte dagslurar heller.
Men emellanåt så vaknar hon till och jag förstår att det är nappen som saknas..Alltså vissa nätter sover hon helt å andra nätter vaknar hon 1-2 ggr.
Det är mest rop efter nappen i början på natten..(Typ drömfaserna spelar in?)sen sover hon tungt hela natten låång.
Kan det bli ett större problem??
Anledningen till att jag idag inte avskaffat nappen, (hon spottar ju ut den om hon vill stoppa in nåt annat i mun, så nappen är inget försvar längre) är att jag inte har rätt ATTITYD tyvärr. Och iomed så känner jag att det är ingen ide att ens försöka..
Egentligen vet jag inte riktigt vad jag vill med den här frågan, kanske en slags bekräftelse att det är OK med napp, eller kanske lite puff för att få rätt attityd?
Kommentera gärna!!