Hej alla!
Siri är SM:ad från start och har sovit bra för det mesta. Hon hade en längre förkylningsperiod mellan 6-8 mån då hon sov lite struligt, men annars har allt fungerat väldigt bra

Sen 2-3 veckor tillbaks har hon nu börjat vakna tidigt på morgonen. Hon har sällan sovit till 07, som det är tänkt, men förut vaknade hon tidigast 06.30 och låg kvar en stund i sängen och snackade. Nu vaknar hon runt 06, ibland lite före och blir riktigt ledsen nästan direkt.

De senaste tre nätterna har hon dessutom varit vaken 1-2 timmar mitt i natten. Hon somnar om med ramsa eller tillrättaläggande, men vaknar igen efter 10-20 min under den här perioden. (Dessa nätter har hon dock sovit till 06.45)

Läggningar som gått smidigt sedan hon var 3-4 mån är nu jättejobbiga. Hon blir ledsen när vi går från sängen och skriker sedan av och till ett bra tag innan hon somnar. Vi låter henne vara för det mesta, men ibland msåte vi ramsa eller lägga till rätta.
Hennes schema ser ut som följer
07.00 morgon (är det tänkt)
07.00 gröt (1 dl havregryn + halv mosad banan)
09.30 litet mellanmål
10.00 sova 1,5 timme
11.45 lunch
15.15 sova 20 min
17.00 middag
18.30 välling
19.00 sova
Hon sover väl inte för mycket? Vi drog ner från 45 min på emluren för en vecka sedan. Väldigt tacksam för tips och råd!