Melodifestival -08!!!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gablex

Inlägg av Gablex »

Jannika skrev:Annars vet jag inte vilka som är kvar? Gablex?
Nä, det här året ställer jag inte upp.

Haha - gotcha!!! :lol: :lol: :lol:

Däremot lyssnade jag på en box med 80-talsmusik igår och insåg då att jag hade kunnat vara med i Bananarama! I alla fall sjunger jag ungefär lika bra som de gjorde.... :shock: :lol:

Ja Tinis, Sibel ser vi också fram emot här hemma. Mr Cool har en liten crush på henne sedan Idol...
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Gablex skrev:Nä, det här året ställer jag inte upp
:lol: :lol: :lol: Knäppo! Men till nästa när du genomlevt 40-årskrisen kanske?

Har Mr Cool fastnat för Sibban? Hon är rar och kan sjunga. Ska bli mycket spännande att se vad hon ska framföra! Henne har jag inte sett röken av sedan Idol-tiden. McDonalds?

Perelli, den lätt neurotiskt supereffektiva kvinnan. Hon MÅSTE ha en massa positioner i jungfrun, annars ser jag ingen förklaring, haha! I love her! Hon är så härligt för mycket av precis allting. Ska bli intressant att se vad hon har i år.

Och Niclas "blöta hundögat" Strömstedt. Lever han? Näe, det tar jag tillbaka, det var oschyst. Han kan nog få till nåt som fastnar.

Ja, på pappret ser det ju ut att bli en spännande sista (?) delfinal.

Kram Jannika
kiki

Inlägg av kiki »

Och Niklas Strömstedt, jag tycker inte ens att han är snygg :? men måste erkänna att Maken ser ut som en kopia :lol: förutom att Maken är lite mer "sparris" :?

Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Nancy

Inlägg av Nancy »

Nancy skrev:BWO, jag hoppas på er ikväll. Ge mig glitter och glamour, ge mig smaklösa kostymer och låtsaspretantiös koreografi, ge mig sexiga ögonkast och en refräng som får en blivande trebarnsmor att vilja hångla på ett fullsatt dansgolv.
:roll: Vad säger man... Jodå glamour med kråsskjorta och inövade steg men refrängen fick mig inte på långa vägar att bli lika vild som våren 2006 då Martin Rolinski äntrade scnenen i sina svarta kläder och redan innan han ens börjat sjunga fick mig och sju andra småbarnmammor på tjejkväll att kasta oss baklänges i soffan och bara stöna av lycka.

http://www.youtube.com/watch?v=Oel9oO0yaK4

Att det var den enda melodifestivalomgång de senaste fyra åren jag inte varit gravid och att jag redan hunnit med några glas vin kanske inte gjorde saken sämre... I alla fall åkte vi förstaklass till schlagerhimlen och i tre minuter var vi sjutton år och nästan beredda att glömma både män och barn för en stund med den blonde sångaren.... :wink: :P 8)

Fast bara nästan.

:heart: Nancy
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Gablex

Inlägg av Gablex »

Jannika skrev: Perelli, den lätt neurotiskt supereffektiva kvinnan. Hon MÅSTE ha en massa positioner i jungfrun, annars ser jag ingen förklaring, haha! I love her! Hon är så härligt för mycket av precis allting.
Du å ja Jannika, du å ja!

Jag ÄLSKAR Charlotte Perelli! Hon verkar så jädrans trevlig! Hon var gäst i någon radiokanals morgonprogram nu i veckan och jag blev på riktigt gott humör bara av att höra henne bränna av de där asgarven och helt frankt berätta om sin klädkammare som var lika stor som en av programledarnas lägenhet :lol: :lol: :lol: Visst, superytlig kanske, men hon står för det på något sätt och det kan jag respektera (kanske för att jag själv gärna hade haft en klädkammare på 60 m2!).

Dessutom är "Take me to your heaven" en redig klassiker i schlagervärlden! Jag försöker förklara för Mr Cool (my husband) att den är mycket bättre än "Fångad av en stormvind", men har inte haft så mycket framgång hittills... En annan låt jag älskar är Eloise ("e vi mer än bara vänner?!") med Arvingarna. Oj, jag borde kanske skaffa mig en annan hobby?

Vad har ni för schlagerfavoriter?
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Yes, Gablex!!!! Älskar också Eloise! :D

Bapapapapapaaaaaaa :-({|=
Jannika

Inlägg av Jannika »

Du å ja, Gabban! :lol: Förutom Eloise då, can't stand it tyvärr. Men det finns ju många fina schlagerklassiker som man liksom inte kan låta bli att tycka om även om de egentligen inte ingår i ens naturliga urval av favvomusik. Schlager är som en kusin från landet. Inte så hipp men tillhör ändå släkten så man gillar dem iaf. :lol:

Jag är svag för sverigedemokrat-"Vindarna viskar mitt namn" med Tofsen från Norrland.

"Symfonin" med Operanäsan.

Det lite pampiga brukar bita sig fast efteråt för min del.

Ikväll kan jag inte kackla om Dödens grupp för jag ska på tjejträff med en massa gamla stallbrudar. Knappt nån av dem rider längre, vi ses snudd på aldrig men det blir alltid en sån go stämning när vi träffas. Antagligen bara för att vi har lång historia tillsammans från förr i tiden. Så jag tvivlat på att vi kommer att glo på TV, haha! Det blir nog snarare hypat skvaller på hög nivå all night long. :lol:

Kram Jannika
Bibban

Inlägg av Bibban »

Igår kväll var jag tillsammans med mina båda döttrar på generalrepetionen här i Karlskrona. Vi hade väldigt trevligt!
Bäst var Björn Gustafsson, tvåa Luuk och trea Sibel! Bra låt och vilken röst!!!Jag tippar att hon och Linda Bengtzing går vidare direkt!
Döttrarna var överens med mig om Sibel, i övrigt tippade den ena på Calaisa och den andra på Nordman.
Ikväll ska jag kämpa för att hålla mitt sexåriga barnbarn vaken så jag får sällskap under festivalen! Hon ska sova över hos mormor!
FESTODIMELIVADS-KRAM :heart:
Bibban
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Kram tillbaka Bibban! Titta åt mig också.
kattklo

Inlägg av kattklo »

Åhh jag önskar mig en schlagerbejbi!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jaha tjejer, vad tycker ni om kvällen :?: :!:
Favoriterna vidare, och det känns rätt bra, tycker jag, två bra låtar så det är väl inget mer att säga om det...
Bäst i kväll: Kristians pausdans! Den mannen kan bjuda på sig själv!

Jannika - hoppas din kväll blir suuuupertrevlig :D :!: Vasaloppet på TV brukar vara finemang dagen-efter-sysselsättning :wink: !
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

och kattklo - har det hunnit komma nån schlagerbebis än :lol: :wink: Det KAN ju gå undan...
KRAM :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Kvällens Lassie :wink:

Den superduperduktiga dansaren (dansösen) Anna Vnuk, som dansade med Kristian, är tillsammans med min kusin, Jens Jonsson. De har ett barn tillsammans också. Visst var det bra :D

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

WOW, Linda, vad skoj :D :!: Ja, det var en Lassie som heter duga, det!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"