Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
kiki

Inlägg av kiki »

vilken tur :lol: :lol:
:heart:

Men TorpSara :heart:
Kedjeröka har jag hört talas om... BRA för magen, men drick lite extra vatten också!
:shock: Jag som är rökare (även under graviditeten :-$ ) kan ju tolka det till min fördel :lol: :lol: :lol:

Kramar Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kedjeäta? 8-[
Tur det inte finns något godis hemma 8) .

Okej, jag ställer undan katrinplommonen nu och tar fram stooora vattenglaset. :D

TorpSara: oddsen verkar ju tala för en november eller möjligen decemberbebis för er :shock: :D ! Vi har något liknande i vår familj, men där är det något mer utspritt mellan november-mars. Däremellan finns det inget alls att fira, tur att det iaf är sommar då!

Här utanför river stormen! Någon mer som har storm? Någon mer som sitter framför datorn ikväll? Nä, jag tänkte väl det. Ska nog också stänga ner nu...

Gonatt allihopa!
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

:D Jag skyller på två glas vin. Katrinplommon är bra för magen, menade jag ju, såklart, men visst kunde en cigarett också få fart på magen... :roll:
kiki

Inlägg av kiki »

:heart: TorpSara

Här utanför river stormen! Någon mer som har storm? Någon mer som sitter framför datorn ikväll? Nä, jag tänkte väl det. Ska nog också stänga ner nu...
Nä ingen storm, men sitter framför datorn :lol: :lol: :lol:

godnattsipåsesovsågott :sleep:

Kristina

Social delaktighet
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

hej kackeltjejer! :lol:
här är det storm vill jag lova! Arvid och vi kommer tom sova med stängda fönster, både jag och maken vaknade flera gånger under förra natten av att vinden tog sådan tag i dem. Men Arvid snarkade lugnt vidare såklart :lol: :sleep: just nu har han en period när han vaknar och kvittrar från och till mellan halv 6 och 6 (vi har morgon 7). Får se om det är tyst i morn när maken är ledig och alltså inte går upp vid den tiden, isf vet vi ju vad det beror på... :roll:

Mitt mående just nu påverkar Arvid så mycket och han är inte alls lika nöjd med tillvaron, hans mamma mår ju inte bra. Skönt att maken är ledig i morn så han kan ta över marktjänsten lite. Känner att jag behöver lite avlastning. Tyvärr är inte han heller tipp topp just nu :? Hade varit trevligt att hitta på någonting i morn, tycker jag mest går här innanför dessa väggar, men vet inte riktigt vad.

Roligt med alla bebisplaner! :D Mitt mående (återigen jada jada jada 8-[ ) begränsar oss en del. Annars hade väl vi varit igång med syskonplaner ordentligt nu. Hoppas det kan bli till våren/början av sommaren.

Någon med tips på trevliga lördagsaktiviteter? 8) :lol: :D
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Men shit vilket neggo-inlägg. Värsta deppstugan här hemma ju :lol: :lol: :lol:

ÄH sååå farligt är det inte :wink:
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
kiki

Inlägg av kiki »

Blivandemamma,
Oj vad jag känner igen mig, ibland känns det som jag inte har något liv utanför hemma. Jag får tvinga mig ut genom dörren, min make jobbar ju halvtid och då blir det ofta så att jag "vill" umgås med Mio och honom när han är hemma, helt galet :oops: Jag ska ju ta hand om mig själv då. Ofta är enda sättet för mig att bara tänka på mig själv att helt enkelt gå ut... sitter på kafé , biblioteket eller umgås med storsonen.
Men mitt bästa tips som jag fått av en kompis är SALTA bad, varmt vatten i badkaret och 3 dl :shock: grovt havs salt, hur bra som helst.

så mitt tips är att DU (utan maken, och barn) hittar på något på egen hand i morgon. Nu höll jag på att glömma det jag skulle säga från början,,, Min man har/hade jätte jobbigt med att jag inte mår bra och hans sätt att hantera det hela är att sympati "mådåligt" ju sämre jag mår desto sämre mår han :?: :?: :?: Jag har nu lärt mig detta (och också pratat med honom om det) så nu struntar jag i det eller skojjar till det lite grann. Men för det mesta tänker jag på mina behov, vad jag behöver, så får han tänka på sina :?: :lol: :lol:

Badhuset kanske, (funkar inte för mig dock, för kallt vatten, sträcker och blir massa konstigheter i hela mig.
solarium, mums
ansiktsbehandling,
det här låter som tips till mig själv... Men i morgon ska vi fira Mio's Farbror som har fyllt 50 år.

söndag då ska jag göra något för och med bara mig. :heart:

kramis

Social delaktighet
Gäst

Inlägg av Gäst »

Storm? Jo tack! Jag som hade fönat håret så fint och lagt två lager mascara igår när vi skulle till festivifestivalgenrepet. När vi kom in efter en kilmoters promenad från bilen såg jag ut som en våt katt och var helt svart kring ögonen :shock: :( .
JennyH skrev:(Och Tinis: torktumleluddet visa exakt hur mycket torktumlingen SLITER på kläderna! De håller alltså mycket längre om man inte torktumlar! )
:D ja, så måste det vara förstås! Men det struntar jag högaktningsfullt i vad gäller lakan, handdukar och barnkläder (som ändå blir för små innan dom är utslitna). Mina och makens kläder hängs däremot ömt upp på streck.

blivandemamma :heart: Har du fått någon diagnos? Tänker på dig, vännen. Och oroa dig inte för Arvid du, han är säkert gnällig av andra skäl :roll:.

Kiki :heart: Nääää!!! Nu får du fimpa! Tänk, det kanske skulle göra jättegott för din sjuka! [-X :D

För mig är den bästa egentiden att SOVA gott och länge eller sitta vid datorn. Annars tillbringar jag helst alla vakna timmar ihop med hela familjen. Det är sååå underbart när vi alla är tillsammans och hittar på något.

Idag skiner solen och det är så ljust och underbart! Livet är så gott och jag är världens lyckligaste!!!! :D :D :D
kiki

Inlägg av kiki »

Idag skiner solen och det är så ljust och underbart! Livet är så gott och jag är världens lyckligaste!!!!
:heart: :heart: :heart:

vad härligt, det låter.

själv sov jag till 9.20 :sleep: :sleep: :sleep:

nu ska vi åka och fira svågern som fyllt 50 år :-({|= :-({|= :-({|= hämta farmor på vägen och Mio kommer att sova :sleep: gott i bilen hela vägen :thumbsup:

kramar
Kristina

Social delaktighet
kiki

Inlägg av kiki »

Men var är rapporten från genrepet :?: hm jag får kika på melodifestival tråden :lol:

Social delaktighet
kiki

Inlägg av kiki »

Japp :lol: där var den, tack Tinis, så här förberedd har jag aldrig varit. Och jag är säker på att du var hur snygg som helst med maskaran rinnande under ögonen och håret i testar :heart: :heart: :heart:

Social delaktighet
Gäst

Inlägg av Gäst »

Haha, tack Kiki! Ja, det kan man ju inbilla sig!

Såhär när Linköping är på kartan så måste jag länka även här i min kackeltråd till "Östgötacasanovan" framförd av min makes sånggrupp i radio Östergötland för några veckor sedan. Där får ni höra allt ni behöver om hur det är att prata östgötska (vilket jag inte gör då... småländska vet ni).

Låten kommer ca 18 min in i programmet, så spola!

http://www.sr.se/webbradio/webbradio.as ... &IsBlock=0
kiki

Inlägg av kiki »

Nä brudar :lol: :lol: kom igen nu, kackla kackla kackla [-o< [-o< [-o<

Här i norrtälje har vi haft det kanon, började igår kväll med att fixa en ny bebis :oops: :oops: det var trevligt :lol: sen hade jag sovmorgon :sleep: :thumbsup: Maken och Mio gick ut och lekte i en dagislekpark hela förmiddagen sen åt vi en trevlig lunch tillsammans.

Efter vilan var det tårta på ett nyöppnat vandrarhem i vår bostadsrättsförening sen en lång härlig utevistelse med en super social och glad unge.

Nu ligger maken på soffan och säger att han tittar på Vallander men jag ser att han sover :sleep:

kom igen nu brudar, jag är ju sämsta kacklaren och här sitter jag ensam 8-[

Kristina

Social delaktighet
Elle

Inlägg av Elle »

Får man vara med och kackla? [-o<

Tinis, du bor i en kanonstad! Jag bodde själv i Linköping mellan åren 95-99 och STORTRIVDES!!

Här har vi också haft en underbar dag med massor av utevistelse. Imorgon ska vi titta på vår nya lägenhet och planera tapeter och färger. Det är inte lätt att komma överens när sambon är diplomerad färgsättare och äger en måleributik... Jag får kämpa för mina färgförslag :lol:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jag är en urusel kacklare. Jag ska genast bättra mig! Men nu ska jag soova! :sleep: Man borde bädda rent i sin säng varje dag. Det är min bästa vardagsnjutning! :D
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"