kräver jag för mycket av min tiodagars dotter? Jag strävar efter att sätta Standardmodellen men det funkar inte alls just nu och jag börjar bli desperat och hoppas på kloka råd av er
Summan av kardemumman är att jag på 1,5 timme inte lyckas få i henne den mat hon behöver för att kunna/våga sova 2,5 timme! Jag har helt enkelt inte tillräckligt med mjölk för att stilla hennes överlevnadsångest. Jag gör vad jag kan för att öka och underlätta amningen - mat, dryck, vila, oxytocin-spray och luzern-te, men just nu är det bara att gilla läget och gilla att det finns BabySemp. Resultatet blir mycket hackiga dagar, låt mig ta dagen hittills som exempel:
0630 vaknar efter att ha nattammat ca 30 min ca 04. B1 x 2, skötning, umgänge, B2 x 1.
08 dags att sova, jag låter insomningsslurken bli tillägg, ca 40 ml. Hon är trött och jag lägger henne i vagnen. Protest direkt. Jag har helt tomt i brösten nu så det blir mera tillägg, ca 60 ml. Jag serverar ur drickskål för jag tror att den stör amningstekniken minst. Trött, ser ut att sova. Tillbaks i vagnen men nya protester direkt. Upp igen, truuuugar i henne 60 ml BS1 till tills hon kniper igen munnen och somnar.
0930 sover i vagnen men vaknar efter 10 minuter!
1010 Jag ger upp, låtsas att hon sovit och börjar nytt mål. B1 x 2, skötning, umgänge, B2 x 1. Nu släpper jag min principer och serverar insomningsslurken ur nappflaska, en vanlig Esska med minsta nappen. Hon drar i sig 80 ml på några min!
1130 somnar som en sten, lägger henne i vagnen
1215 vaknar!
Hur ska jag kunna trycka ihop målen och få henne att sova längre? Jag är inne på att köpa en Dr Brown-flaska och ge istället för drickskål för det är lättare att både ge och dricka ur flaska tycker jag.
Gör jag fel som vagnar en så liten bebis? Ska jag ta upp henne vid minsta pip? Måste avsluta nu, tacksam för tips!